Με τον γαλανόλευκο έλικα στο ρύγχος του, το Farmobil μπορεί να περηφανεύεται ότι αποτελεί τη μοναδική BMW που κατασκευάστηκε επί ελληνικού εδάφους.
Μετρά σχεδόν 60 χρόνια ζωής, έχοντας «γεννηθεί» ως ιδέα στην πόλη του Μονάχου μόλις μια δεκαετία με το τέλος του B’ Παγκοσμίου Πολέμου, ώστε να υπηρετήσει την προσπάθεια ανασυγκρότησης της βιομηχανικής και της γεωργικής παραγωγής. Ο λόγος για το Farmobil, ένα πρωτόλειο τετράτροχο το οποίο αν και εξελίχθηκε από τη γερμανική εταιρεία Fahr, σε συνεργασία με την Inthelco, πέρασε στη γραμμή παραγωγής από την ελληνική Namco, των αδερφών Κοντογούρη.
Το Farmobil είχε σχεδιαστεί ευθύς εξ αρχής ώστε να εφοδιαστεί με κινητήρα και σύστημα μετάδοσης της BMW, γεγονός που δικαιολογούσε την παρουσία του βαυαρικού έλικα στο ρύγχος του αμαξώματός του.
BUY NOW
Ειδικότερα, την κίνηση του Farmobil αναλάμβανε ένας δικύλινδρος, επίπεδος κινητήρας χωρητικότητας 697 κ.εκ., ο οποίος προερχόταν από το… microcar της βαυαρικής φίρμας, τη γνωστή σε όλους Isetta.
Αντιστοίχως, το κιβώτιο των τεσσάρων σχέσεων έφερε την υπογραφή της Porsche, μεταφέροντας την ισχύ του αερόψυκτου κινητήρα (βλέπε 32 ίππους) στους μπροστινούς τροχούς.
Με μήκος μόλις 3,35 μέτρων, το μικρό «αγροτικό» όχημα ξεκίνησε να παράγεται στις εγκαταστάσεις της Farco στη Θεσσαλονίκη το 1962. Έναν χρόνο αργότερα, η Farco θα περάσει στα χέρια της Chrysler και θα μετονομαστεί σε Chrysler Hellas S.A.
H παραγωγή του Farmobil θα συνεχιστεί έως και το 1966, παρά το γεγονός ότι δεν κατάφερε να λάβει ποτέ έγκριση τύπου ώστε να διατεθεί στην ελληνική αγορά. Έτσι, τα περίπου 900 αντίτυπα της μοναδικής BMW με την ελληνική καταγωγή, ταξίδεψαν εκτός ελληνικών συνόρων, φτάνοντας ακόμα και στην αμερικανική ήπειρο.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ