Το μοναδικό, ίσως, Lotus Cortina Mk1 Convertible του κόσμου ήταν κρυμμένο για 40 χρόνια

Lotus Cortina Mk1 Convertible

Το Cortina του 1962 ήταν ένα από τα εμβληματικότερα αυτοκίνητα της ιστορίας της Ford στην Ευρώπη. Και αυτή είναι ίσως η μοναδική ανοικτή έκδοση του Cortina Mk1 που έχει επιζήσει.

Ο μύθος του Cortina Mk1 γιγαντώθηκε όταν το μετέτρεψε σε αγωνιστικό ο θρυλικός ιδρυτής και εμπνευστής της Lotus, Colin Champan, και το οδήγησε προς την κατάκτηση του Βρετανικού Πρωταθλήματος Τουρισμού το 1964 ο Σκοτσέζος δις παγκόσμιος πρωταθλητής και πρόωρα χαμένος Jim Clark.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρότι ο αρχικός προγραμματισμός της Ford ήταν να κατασκευάσει 1.000 αντίτυπα του Cortina Mk1 για την αγωνιστική του ομολογκασιόν, εντέλει παρήγαγε συνολικά 3.301 την περίοδο 1963-'66. Όλα ήταν δίθυρα sedan, σε άσπρo χρώμα με πράσινες ρίγες.

Όμως, -πιθανότατα μόνο- ένα από αυτά τα 3.301 αντίτυπα στην πορεία μετασχηματίστηκε σε Convertible, με την αφαίρεση της οροφής από την βρετανική εταιρεία αμαξωμάτων Crayford. Η τελευταία είχε μετατρέψει σε ανοιχτά εκατοντάδες Ford και αρκετά Cortina, αλλά ο λόγος για τον οποίο τροποποίησε και την αγωνιστική έκδοση Mk1 παραμένει άγνωστος.

Ο πρώτος αγοραστής του συγκεκριμένου Cortina Mk1 Convertible ήταν ο ιδιοκτήτης μιας pub στη Αγγλία. Μετά από ένα ανώδυνο ατύχημα το άφησε στην αποθήκη του, και το πούλησε μία μέρα πριν κατεδαφιστεί η pub του. Ο δεύτερος ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου στα τέλη της δεκαετίας του '70 το έκλεισε διά παντός σκεπασμένο σε μια αποθήκη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δύο δεκαετίες αργότερα, ένας (τρίτος) ιδιοκτήτης, παθιασμένος με τις Lotus Cortina, ανακάλυψε την ύπαρξη του αυτοκινήτου. Την κράτησε μυστική για περίπου 20 χρόνια, ελπίζοντας να του παρουσιαστεί η ευκαιρία να το αγοράσει κάποια στιγμή - και η στιγμή αυτή ήρθε στη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού.

Έτσι, εμπλούτισε τη συλλογή του από τις Lotus Cortina και με αυτή την ανοικτή έκδοση Mk1 Convertible, η οποία κατά πάσα πιθανότητα είναι η μοναδική που υπήρξε ποτέ. Μάλιστα, στους κύκλους των συλλεκτών στο νησί για δεκαετίες κυκλοφορούσε η φήμη του αυτοκινήτου, αλλά κανείς γνώριζε τίποτα για αυτό. Εκτός από τρεις ανθρώπους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με εξαίρεση τη μικρή ζημιά στο ρύγχος του, το αυτοκίνητο δείχνει να είναι σε αρκετά καλή κατάσταση για την ηλικία του, και η πρόθεση κουκούλα του το ίδιο. Τα πάντα πάνω του είναι αυθεντικά, όπως βγήκαν από το εργοστάσιο, εκτός φυσικά από το κίτρινο χρώμα του και από κάποιες ενισχύσεις που έκανε η Crayford για την ακαμψία λόγω της αφαίρεσης της οροφής.

Ο νέος του ιδιοκτήτης, που το απέκτησε κάνοντας υπομονή για δύο δεκαετίες, φιλοδοξεί να το ανακατασκευάσει πλήρως, και να το βάψει ξανά με το αυθεντικό του λευκό χρώμα. Ο κινητήρας του, ο αυθεντικός τετρακύλινδρος 1.6 Twin-Cam που είχε ενισχύσει η Lotus, επιδέχεται αναστήλωσης, κι αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο κάποια στιγμή θα ξανακυλίσει στην άσφαλτο, με όλη του την αυθεντικότητα και την παρελθοντική του δόξα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι βελτιώσεις, όμως, είχε κάνει ο Colin Chapman στο απλό Cortina για να δημιουργήσει την αγωνιστική έκδοση Mk1; Πέραν των αναβαθμίσεων του μοτέρ, τροποποίησε την ανάρτηση με σφυρήλατους βραχίονες και αντικατέστησε τα φύλλα σούστας με σκληρά σε ρύθμιση ελατήρια. Επίσης, αντικατέστησε ορισμένα τμήματα του αμαξώματος με αντίστοιχα από αλουμίνιο.

Μετά την αναβάθμιση του κινητήρα, πλέον το Cortina Mk1 απέδιδε πάνω από τους διπλάσιους ίππους (105 αντί 49) από την απλή έκδοση παραγωγής της Ford. Κι ενώ παρουσίαζε κάποια προβλήματα αξιοπιστίας, έτυχε ενθουσιώδους υποδοχής από το κοινό και από τον βρετανικό αυτοκινητικό Τύπο. Στην πίστα, παράλληλα, κέρδιζε -συνήθως απέναντι σε ισχυρότερα αυτοκίνητα- όχι μόνο το βρετανικό πρωτάθλημα αγώνων τουρισμού με τον Jim Clark, αλλά και αγώνες αντοχής στις ΗΠΑ και στο European Touring Car Challenge.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το διαδέχθηκε η δεύτερη γενιά του Ford Cortina, που δέχθηκε επίσης τις παρεμβάσεις της Lotus σε συνολικά 4.032 αντίτυπα την περίοδο 1967-'70. Η Crayford μετέτρεψε σε ανοιχτά τρία από αυτά, της δεύτερης γενιάς, αλλά αυτό είναι το μοναδικό γνωστό αντίτυπο της πρώτης γενιάς του Cortina Mk1. Οι κλειστές εκδοχές του ξεπερνούν σε δημοπρασίες στο νησί τα 60 χιλιάδες ευρώ, συνεπώς η τιμή πώλησης αυτής της ανοικτής έκδοσης -αν το πουλήσει ποτέ ο νέος της ιδιοκτήτης- μπορεί να φτάσει και σε εξαψήφιο ποσό.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ