Αυτό είναι το μοναδικό Μετρό της Ευρώπης που λειτουργεί μέρα-νύχτα χωρίς σταματημό -Η πόλη που δίνει το παράδειγμα

Το παράδειγμα σε όλη την Ευρώπη δίνει το Μετρό της Κοπεγχάγης, το οποίο έχει ανοικτές τις πύλες τους όλο το 24ωρο, καθόλη τη διάρκεια της εβδομάδας.
Φυσικά, Μετρό απαντάται στις περισσότερες ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις, διευκολύνοντας σε θεαματικό βαθμό τις μετακινήσεις των πολιτών, την ίδια ώρα που περιορίζει τη χρήση ΙΧ, με μεγάλο όφελος σε περιβαλλοντικό επίπεδο.
Κάθε Μετρό έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, αλλά σχεδόν όλα διακόπτουν τη λειτουργία τους κατά τη διάρκεια της νύχτας, είτε για λόγους συντήρησης των υποδομών, είτε επειδή θεωρούν ότι η χαμηλή επιβατική κίνηση θα καθιστούσε τη λειτουργία του οικονομικά μη βιώσιμη.
BUY NOW

Και λέμε… σχεδόν, διότι υπάρχει ένα Μετρό που δεν κλείνει ποτέ τις πύλες του στο επιβατικό κοινό. Αυτό είναι της Κοπεγχάγης που λειτουργεί 24/7.
Το Københavns Metro άρχισε να λειτουργεί στις 16 Οκτωβρίου του 2002 και σήμερα διαθέτει τέσσερις γραμμές (M1,M2,M3,M4), με 44 σταθμούς -εκ των οποίων οι 33 είναι υπόγειοι- εξυπηρετώντας τις δημοτικές περιοχές της της Κοπεγχάγης, του Frederiksberg και του Tårnby, κα 360.000 επιβάτες καθημερινά (120 εκ. το 2023).
Το συνολικό μήκος των γραμμών ανέρχεται σε 43,3 χλμ., και χρησιμοποιούνται συνολικά 64 αμαξοστοιχίες χωρίς οδηγό, με καθεμία να έχει μήκος 39 μ., πλάτος 2,65 μ. και βάρος 52 τόνους. Κάθε τρένο αποτελείται από τρία αρθρωτά βαγόνια με συνολικά έξι αυτόματες πόρτες, έχοντας την ικανότητα να μεταφέρουν μέχρι 96 καθήμενους και 204 όρθιους επιβάτες.

Όπως αναφέρεται στην επίσημη ιστοσελίδα του Μετρό της Κοπεγχάγης, σε ώρες αιχμής, οι επιβάτες δεν χρειάζεται να περιμένουν περισσότερο από 2-4 λεπτά για το επόμενο τρένο, ενώ όλο το σύστημα του Μετρό και οι συρμοί ελέγχονται από ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα υπολογιστών, το οποίο βρίσκεται στα δύο Κέντρα Ελέγχου και Συντήρησης.
Τη γενική ευθύνη για τη λειτουργία του Μετρό έχει η Metroselskabet I/S η οποία ανήκει στο Υπουργείο Μεταφορών και τους Δήμους της Κοπεγχάγης και του Frederiksberg, ενώ η καθημερινή λειτουργία και συντήρηση του συστήματος έχει ανατεθεί σε ιδιωτική εταιρεία, την Metro Service A/S, που έχει αναλάβει αυτή την ευθύνη μετά από δημόσιο διαγωνισμό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι 24 ώρες το 24ωρο λειτουργεί και το Μετρό του Λονδίνου, αλλά μόνο την Παρασκευή και το Σάββατο και σε συγκεκριμένες γραμμές. Πρόκειται για την υπηρεσία Night Tube που εξυπηρετεί -μεταξύ άλλων- τις γραμμές Victoria, Jubilee και Piccadilly.
Επιπλέον, εκτός Ευρώπης 24ωρες υπηρεσίες 365 ημέρες τον χρόνο προσφέρει και το Μετρό της Νέας Υόρκης, με γραμμές μήκους 399 χλμ και συνολικά 472 σταθμούς.
Γιατί δεν έχουμε 24ωρο Μετρό στην Ελλάδα;
Το αίτημα για 24ωρη λειτουργία του Μετρό της Αθήνας έχει έρθει αρκετές φορές στο προσκήνιο, με την ΣΤΑ.ΣΥ. να αναφέρει ότι κάτι τέτοιο είναι δύσκολο λόγω της έλλειψης προσωπικού και της ανάγκης συντήρησης του δικτύου κατά τις νυχτερινές ώρες.

Θυμίζουμε ότι το Μετρό της Αθήνας αποτελείται από τρεις γραμμές συνολικού μήκους 90,1 χλμ. και συνολικά 66 σταθμούς, ενώ με τη λειτουργία της Γραμμής 4, προς το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας θα προστεθούν ακόμη 15 (Άλσος Βεϊκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης έχει ανοίξει τις πύλες του στο επιβατικό κοινό από τις 30 Νοεμβρίου. Η βασική γραμμή του είναι μήκους 9,8 χλμ, με 13 σταθμούς : Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία και Αμαξοστάσιο 50. 000 τ.μ., το οποίο περιλαμβάνει το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, επισκευαστική βάση και γραφειακούς χώρους.