Πανάκριβη η αντικατάσταση μπαταρίας σε Tesla 3ετίας -Τα ποσά που πρέπει να πληρώσει ο ιδιοκτήτης
Στο παρελθόν έχουμε αναφέρει ότι εκτός της δαπανηρής απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου ίσως και η μετέπειτα συντήρησή του, δηλαδή το λειτουργικό του κόστος, να μην είναι τελικά και τόσο οικονομικό.
Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη αρχίσει να στρέφονται δυναμικά στην κατασκευή ηλεκτρικών μοντέλων. Επενδύουν πακτωλό χρημάτων, μετατρέποντας τα εργοστάσια και τις εγκαταστάσεις τους, ώστε να είναι έτοιμες τα επόμενα χρόνια να παράγουν αντί για αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύγχρονα EVs.
Το μέλλον μας προστάζει να γίνουμε πιο… «πράσινοι», διότι το περιβάλλον υποφέρει. Όντως έτσι είναι, δεν θα διαφωνήσουμε καθόλου σε αυτό. Διαφημίζουν ολοένα και πιο πολύ τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων και προσπαθούν να μας… πείσουν να τα αγοράσουμε. Το πετρέλαιο και η βενζίνη είναι ακριβά ως καύσιμα, ενώ το ρεύμα κοστίζει σαφώς φτηνότερα, όπως επίσης και το service των EVs. Και μέχρι εδώ όλα καλά.
BUY NOW
Όμως ένα από τα βασικά… προβλήματα που μπορεί να προκύψουν, είναι η μπαταρία και η διάρκεια της ζωής της. Ιδιοκτήτης ενός Tesla Model 3 μόλις 3 ετών, που είναι πλέον εκτός εγγύησης λόγω του ότι ξεπέρασε το όριο των χιλιομέτρων (240.000+ χλμ.) που έχει θέσει η εταιρεία, καλείται να πληρώσει ένα σεβαστό ποσό της τάξης των 12.000 δολαρίων (11.000 ευρώ), την στιγμή που ένα αντίστοιχο μεταχειρισμένο τιμολογείται σήμερα γύρω στις 20.000 δολάρια (18.500 ευρώ) στις ΗΠΑ.
Αν και η μπαταρία δείχνει να βρίσκεται στο 81% της υγείας της, η αυτονομία του αυτοκινήτου έχει περιοριστεί, ενώ εμφανίζεται και το μήνυμα ότι επιβάλλεται επίσκεψη σε dealer για service. Η Tesla λοιπόν έκρινε πως πρέπει να αντικατασταθεί, γιατί κάποια στοιχεία της είναι φθαρμένα.
Επίσης, εκτός των χρημάτων που δαπανήθηκαν κατά την αγορά του Model 3 ως καινούριο (και το ποσοστό της απαξίωσης), δεν έχουμε υπολογίσει τι έχει ξοδευτεί αυτά τα τρία χρόνια για ρεύμα από τις φορτίσεις, διάφορες υπηρεσίες και επισκευές, αντικαταστάσεις ελαστικών και φρένων. Εν τω μεταξύ είναι πολύ πιθανό, όπως ενδεχομένως ο συγκεκριμένος… άτυχος άνθρωπος, να το έχει πάρει με χρηματοδότηση και να χρωστάει ακόμα κάποιες δόσεις. Το δίλημμα που γεννάται είναι εύλογο.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ