Νέα επένδυση μαμούθ στην Ευρώπη -Ποια αυτοκινητοβιομηχανία σκέφτεται την κατασκευή εργοστάσιου

Xpeng factory

Η κινεζική Xpeng εξετάζει το ενδεχόμενο να παράγει τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα επί ευρωπαϊκού εδάφους, διότι με τους δασμούς που προανήγγειλε η ΕΕ στα εισαγόμενα από την Κίνα θα επιβαρυνθεί με πρόσθετο φόρο 21,3%.

Τα σχέδια της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Xpeng να επεκταθεί σε 40 νέες χώρες κατά τη διάρκεια του 2024 βρίσκουν ένα σημαντικό εμπόδιο -όπως και για κάθε άλλη εταιρεία της Κίνας- στην Ευρώπη: τους δασμούς που πρόκειται να επιβάλλει η Ε.Ε. στα εισαγόμενα ηλεκτικά οχήματα που κατασκευάζονται στην ασιατική χώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν οι δασμοί αυτοί ψηφιστούν, η Xpeng θα επιβαρυνθεί με επιπλέον φόρο 21,3%, πέραν του υφιστάμενου 10% που ήδη πληρώνει. Έτσι, όπως και οι άλλες κινεζικές εταιρείες, η Xpeng σκέφτεται σοβαρά το ενδεχόμενο να παρακάμψει τους επερχόμενους ευρωπαϊκούς δασμούς μεταφέροντας μέρος της παραγωγής της στην ήπειρό μας.

Μιλώντας πρόσφατα στο Bloomberg, ο αντιπρόεδρος της Xpeng, Brian Gu, ανέφερε ότι τα σχέδια για παραγωγή στην Ευρώπη βρίσκονται πράγματι υπό εξέταση, αλλά είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο.

«Εξετάζουμε πολλές επιλογές, από την κατασκευή μέσω συνεργασιών με συμβόλαια έως τη συνεργασία με υπάρχοντα εργοστάσια ή ακόμα και την κατασκευή νέων εργοστασίων. Αλλά αυτά είναι ακόμα σε πολύ προκαταρκτικό στάδιο», δήλωσε.

Σύμφωνα με τον Gu, η Xpeng θέλει να ηγηθεί στην Ευρώπη και πρέπει να δώσει προτεραιότητα στις ανάγκες των τοπικών αγοραστών αυτοκινήτων. Για παράδειγμα, οι Ευρωπαίοι θεωρούν σημαντικά τα εργαλεία πλοήγησης, ενώ οι Κινέζοι προτιμούν τα πολυμέσα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το να γίνουμε πιο τοπικοί δεν αφορά μόνο τους δασμούς», πρόσθεσε ο Gu. «Ως εταιρεία, πρέπει να φιλοδοξούμε να γίνουμε ηγέτες σε μια αγορά όπως η Ευρώπη. Πρέπει να σκεφτόμαστε πώς να γίνουμε πιο τοπικοί, με τοπική ομάδα, τοπική μάρκα και παρουσία».

Τα πλάνα της κινεζικής startup της Xpeng περιλαμβάνουν την παγκόσμια επέκτασή της, με την εκπροσώπησή της σε σχεδόν 40 νέες χώρες μόνο το 2024. Στις χώρες αυτές περιλαμβάνονται πολλές ευρωπαϊκές, αλλά και της Νοτιοανατολικής Ασίας, της Ωκεανίας και του Αραβικού κόσμου.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ