Οι Κινέζοι κατακτούν την Ευρώπη -Ποια εταιρεία θα κατασκευάσει στη γηραιά ήπειρο νέο εργοστάσιο
Στόχος της να ενισχύσει την παρουσία της στην ευρωπαϊκή αγορά και ταυτόχρονα να ολοκληρώσει το ευρύτερο σχέδιο της για παγκόσμια επέκταση.
Η Xpeng, ο κινέζος συνεργάτης της Volkswagen, ανακοίνωσε τα σχέδιά της για την κατασκευή γραμμής συναρμολόγησης στην Ευρώπη, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει τους αυξανόμενους δασμούς εισαγωγής που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα.
Η εταιρεία βρίσκεται στα αρχικά στάδια επιλογής τοποθεσίας εντός της ΕΕ, με στόχο την τοπική παραγωγή και τη μείωση του κόστους.
BUY NOW
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Xpeng, He Xiaopeng, σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Bloomberg, τόνισε ότι η εταιρεία αναζητά περιοχές με «σχετικά χαμηλούς κινδύνους εργασίας» για την εγκατάσταση του εργοστασίου.
Επιπλέον, η εταιρεία σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα μεγάλης κλίμακας κέντρο δεδομένων στην Ευρώπη, αναγνωρίζοντας τη σημασία της αποτελεσματικής συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων για τις προηγμένες λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης των οχημάτων της.
Παρά την αύξηση των δασμών, ο He Xiaopeng διαβεβαίωσε ότι το ευρύτερο σχέδιο της Xpeng για παγκόσμια επέκταση παραμένει ανεπηρέαστο. Ωστόσο, αναγνώρισε ότι τα κέρδη από τις ευρωπαϊκές χώρες ενδέχεται να μειωθούν λόγω των νέων δασμών.
Η απόφαση της Xpeng να δημιουργήσει παραγωγική βάση στην Ευρώπη την κατατάσσει ανάμεσα σε έναν αυξανόμενο αριθμό κινεζικών κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων, όπως οι BYD, Chery Automobile και Zeekr της Geely, που επιδιώκουν να ελαχιστοποιήσουν τον αντίκτυπο των δασμών της ΕΕ, οι οποίοι μπορούν να φτάσουν έως και το 36,3%. Στην περίπτωση της Xpeng, ο πρόσθετος δασμός ανέρχεται σε 21,3%.
Η αύξηση των δασμών από την ΕΕ αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης παγκόσμιας εμπορικής διαμάχης. Οι ΗΠΑ έχουν επίσης επιβάλει δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίοι σε ορισμένες περιπτώσεις μπορούν να ξεπεράσουν το 100%.
Αυτές οι εμπορικές ενέργειες έχουν επιδεινώσει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Xpeng τα τελευταία χρόνια, όπως οι υποτονικές πωλήσεις στην εγχώρια αγορά, όπου έδωσε μόλις 50.000 οχήματα το πρώτο εξάμηνο του 2024, δηλαδή το 1/5 των μηνιαίων πωλήσεων της BYD, οι διαμάχες σχεδιασμού προϊόντων και ο έντονος ανταγωνισμός στην κινεζική αγορά. Επιπλέον η τιμή της μετοχής της έχει μειωθεί σημαντικά από τον Ιανουάριο.
Ένα θετικό στοιχείο για την Xpeng είναι η συνεργασία της με τη Volkswagen, η οποία ξεκίνησε πριν από ένα χρόνο. Εκατοντάδες στελέχη της Volkswagen εργάζονται πλέον στην έδρα της Xpeng στην Guangzhou, και οι δύο εταιρείες συνεργάζονται στενά σε διάφορους τομείς.
Η συνεργασία αυτή έχει ήδη αποφέρει οφέλη για την Xpeng, όπως η βελτίωση της διαχείρισης της αλυσίδας εφοδιασμού και η αύξηση του ακαθάριστου περιθωρίου κέρδους στο 14% από το -3,9% που ήταν πέρυσι.
Η Xpeng επενδύει επίσης σημαντικά στην τεχνητή νοημοσύνη και τις προηγμένες λειτουργίες υποβοήθησης οδήγησης, τις οποίες θεωρεί κρίσιμες για την επιτυχία της στην Ευρώπη. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της τόνισε τη σημασία των ημιαγωγών και της τεχνητής νοημοσύνης για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, προβλέποντας ότι οι εταιρείες που θα κυριαρχήσουν τα επόμενα χρόνια θα είναι αυτές που θα καταφέρουν να πουλάνε ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα με τεχνητή νοημοσύνη ετησίως.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ