Citroen e-C3

Νέα επένδυση-μαμούθ στην Ευρώπη -Ποια εταιρεία ετοιμάζει νέο εργοστάσιο

catl-factory-1

Το πράσινο φως για την κατασκευή ενός ακόμα εργοστασίου σε ευρωπαϊκό έδαφος έδωσε η CATL θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να ενισχύσει την παρουσία της στη γηραιά ήπειρο.

Η κατασκευάστρια μπαταριών CATL ανακοίνωσε στο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός ότι θα ξεκινήσει άμεσα η δημιουργία του τέταρτου εργοστασίου της επί ευρωπαϊκού εδάφους, για το οποίο ωστόσο δεν γνωρίζουμε αναλυτικές πληροφορίες, όπως η παραγωγική ικανότητα ή η ημερομηνία έναρξης της λειτουργίας του.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο Νταβός, ο Jian Pan, αντιπρόεδρος της CATL, ανακοίνωσε ότι η κινεζική εταιρεία σχεδιάζει να συνεργαστεί με έναν ευρωπαϊκό κατασκευαστή αυτοκινήτων, πέραν του ομίλου Stellantis, με τον οποίο η συνεργασία επισημοποιήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τότε λοιπόν επισημοποιήθηκε η κατασκευή ενός εργοστασίου στη Σαραγόσα, και αφορά επένδυση ύψους 4,1 δισ. ευρώ για την παραγωγή μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για το συγκεκριμένο εργοστάσιο, οι εταιρείες Stellantis και CATLπροχώρησαν στη δημιουργία κοινοπραξίας (50:50).

Η παραγωγή των μπαταριών θα ξεκινήσει προς το τέλος του 2026 και η παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου θα μπορεί να φτάσει έως και τις 50 GWh, ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς και τη ρυθμιστική υποστήριξη τόσο από την ισπανική κυβέρνηση όσο και από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το πρώτο εργοστάσιο της CATL κατασκευάστηκε στη Γερμανία, και πιο συγκεκριμένα στο ομόσπονδο κρατίδιο της Θουριγγίας. Το γερμανικό εργοστάσιο της CATL, αξίας 1,8 δισ. ευρώ, έχει παραγωγική ικανότητα 24 GWh, ενώ λειτουργεί ήδη από τον Δεκέμβριο του 2022.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κατασκευή ενός ακόμη εργοστασίου της CATL είχε ανακοινωθεί τον Αύγουστο του 2022, με τη συνολική επένδυση να ανέρχεται στα 7,34 δισ. ευρώ. Η κατασκευή του εν λόγω εργοστασίου στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, ενώ η παραγωγική δυναμικότητά του αναμένεται να φτάσει τις 100 GWh.

Όσον αφορά το τέταρτο εργοστάσιο, η κατασκευή του οποίου μόλις ανακοινώθηκε, η τοποθεσία του παραμένει άγνωστη, και θα μπορούσε να εξαρτηθεί από παράγοντες όπως το ποιες χώρες υποστηρίζουν περισσότερο την «πράσινη» ενεργειακή μετάβαση, την εγγύτητα σε κατασκευαστές αυτοκινήτων και την πρόσβαση σε υποδομές logistics.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ