Ο κινεζικός ενεργειακός κολοσσός CATL απομακρύνει μια μεγάλη ανησυχία των υποψήφιων αγοραστών ενός EV, παρουσιάζοντας το σασί «Bedrock» που αντέχει πρόσκρουση με 120 km/h χωρίς ανάφλεξη ή έκρηξη.
Κατασκευασμένη από ατσάλι που χρησιμοποιείται στα υποβρύχια, από αλουμίνιο αεροπορικού τύπου και πολλαπλές δομικές ασπίδες για την ενίσχυση της στιβαρότητάς της, η νέα πλατφόρμα τυπου «skateboard» της CATL θέτει νέα πρότυπα για την ασφάλεια των μπαταριών.
Το νέο αρθρωτό «Bedrock Chassis», που αποκαλύφθηκε στην Κίνα, θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά σε αυτοκίνητα παραγωγής από την εταιρεία Avatr - καθώς έχει ήδη περάσει με επιτυχία τις δοκιμές μετωπικής πρόσκρουσης με ταχύτητα 120 km/h σε στύλο, χωρίς να πάρει φωτιά ή να εκραγεί.
BUY NOW
Η πλατφόρμα αυτή ενσωματώνει τις κυψέλες της μπαταρίας σε μια τρισδιάστατη βιομιμητική δομή που σχεδιαστικά παραπέμπει στο καβούκι της χελώνας, και συνδυάζεται με υψηλής ελαστικότητας μεμβράνη απορρόφησης της ενέργειας.
Παράλληλα, το κύκλωμα υψηλής τάσης της μπαταρίας αποσυνδέεται μέσα σε 0,01 δευτερόλεπτα μετά την πρόσκρουση, ενώ η αποφόρτιση της μπαταρίας ολοκληρώνεται σε 0,2 δευτερόλεπτα.
Χάρη στον σχεδιασμό του, το «Bedrock Chassis» μπορεί να απορροφήσει το 85% της ενέργειας της σύγκρουσης του οχήματος, σημειώνοντας σημαντική βελτίωση σε σύγκριση με το 60% ενός παραδοσιακού σασί. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε συγκρούσεις υψηλής ισχύος, όπως η μετωπική πρόσκρουση σε στύλο, δέντρα, κολώνες ή ζώα.
Σύμφωνα με την CATL, η δοκιμή πρόσκρουσης σε στύλο στα 120 km/h παράγει 21 φορές περισσότερη ενέργεια σε σύγκριση με τη μετωπική πρόσκρουση πλήρους εύρους στα 56 km/h, που είναι το σημερινό πρότυπο στο C-NCAP (China New Car Assessment Program) της Κίνας.
Εκτός από τη δοκιμή στα 120 km/h, οι κυψέλες μπαταρίας έχουν περάσει και από δοκιμές σύγκρουσης σε υψηλές ταχύτητες στα 60 km/h, δοκιμές κάμψης 90 μοιρών και δοκιμές πριονίσματος, αποδεικνύοντας την αντοχή τους να μην πάρουν φωτιά ή να εκραγούν.