Νέα μελέτη «δαιμονοποιεί» το Adaptive Cruise Control

Adaptive Cruise Control

Μία από τις πλέον διαδεδομένες τεχνολογίες ασφαλείας, καταλήγει σύμφωνα με μελέτη Ολλανδών ερευνητών να οδηγεί σε περισσότερα ατυχήματα!

Πρόκειται για μία τεχνολογία που θεωρητικά συνδυάζει ασφάλεια με άνεση, καθώς σε αντίθεση με το απλό Cruise Control, η προσαρμοζόμενη εκδοχή του συστήματος μειώνει δραστικά το άγχος πίσω από το τιμόνι. Και στα σύγχρονα οχήματα, συνήθως συμπεριλαμβάνεται στην ομπρέλα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας.

Ερευνητές από την Ολλανδία συγκέντρωσαν δεδομένα από όλο τον κόσμο, σχετικά με την αποτελεσματικότητα των αυτοματοποιημένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) στη μείωση των ατυχημάτων. Η μελέτη επικεντρώθηκε σε 28 συγκεκριμένες λειτουργίες του οχήματος, από απλές ενημερωτικές λειτουργίες όπως την παρακολούθηση πίεσης ελαστικών σε πραγματικό χρόνο έως συστήματα κάμερας, συστήματα πλοήγησης, ειδοποιήσεις τυφλού σημείου και τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας, όπως το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα συστήματα κατηγοριοποιήθηκαν τελικά σε τέσσερα επίπεδα αλληλεπίδρασης:

Συστήματα ενημέρωσης - χαμηλά επίπεδα ελέγχου και επείγουσας ανάγκης
Συστήματα προειδοποίησης - χαμηλός έλεγχος και αυξημένη επείγουσα ανάγκη
Παρεμβατικά συστήματα - υψηλός έλεγχος και αυξημένη επείγουσα ανάγκη
Συστήματα βελτίωσης της άνεσης - υψηλός έλεγχος και χαμηλή επείγουσα ανάγκη

Σε πραγματικές καταστάσεις, η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα πάντα στις τρεις πρώτες κατηγορίες, είτε δεν έχουν κανένα αποτέλεσμα, είτε μειώνουν την πιθανότητα ατυχημάτων. Η ένδειξη πίεσης ελαστικών δεν κάνει καμία διαφορά αλλά η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας έδειξε μείωση 19,1% στις συγκρούσεις. Το σύστημα παρακολούθησης οδηγού μείωσε τα ποσοστά ατυχημάτων κατά 14%. Αυτά θεωρούνται συστήματα προειδοποίησης και παρέμβασης και κατέλαβαν την υψηλότερη κατάταξη στη μελέτη.

Το απλό και το adaptive cruise control ήταν τα μόνα συστήματα που ανέβαζαν την πιθανότητα σύγκρουσης! Θεωρούμενα συστήματα βελτίωσης των επιπέδων άνεσης, ανέβασαν την πιθανότητα ατυχήματος κατά 12% και 1,8% αντίστοιχα!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως μπορείτε πιθανώς να μαντέψετε, η απόσπαση της προσοχής του οδηγού αναφέρεται ως ο λόγος και για τις δύο αρνητικές βαθμολογίες, αν και αυτός ισχύει περισσότερο για το τυπικό cruise control. Η προσαρμοστική εκδοχή του, όπου το αυτοκίνητο μπορεί αυτόματα να επιταχύνει και να φρενάρει για να διατηρήσει μια ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο, μπορεί να επιτρέψει στον οδηγό να αποσπάσει την προσοχή του.

Ωστόσο, η μελέτη σημειώνει ότι δεν είναι όλα τα προσαρμοστικά συστήματα ελέγχου ταχύτητας ικανά να ανιχνεύουν σωστά, τα κινούμενα αργά ή κυρίως τα ακίνητα αντικείμενα. Θεωρητικά, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης θα πρέπει να παρέμβει για αυτές τις καταστάσεις. Όμως, δεν έχουν όλα τα οχήματα με cruise control, σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης. Ο οδηγός θα μπορούσε να παρασυρθεί σε μια ψευδή αίσθηση αυτοπεποίθησης, βασιζόμενος στο ότι το σύστημα θα ακινητοποιήσει το όχημα, πράγμα που δεν θα μπορεί να συμβεί.

Όπως και να έχει, ανεξάρτητα από τα συστήματα υποβοήθησης που υπάρχουν στο όχημα, είναι ευθύνη του οδηγού να οδηγεί με προσοχή και σύνεση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ