Η Αχίλλειος Πτέρνα των περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων ακόμα και σήμερα, είναι η αυτονομία τους. Αυτό όμως αλλάζει. Κι αλλάζει γρήγορα.
Πέρα από τις solid-state μπαταρίες που από το 2026 αναμένεται να ανεβάσουν σημαντικά την εμβέλεια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μία φόρτιση, μία βρετανική εταιρεία έρχεται να ταράξει από τώρα τα νερά.
Ο λόγος για τη Nyobolt, η οποία υποστηρίζει πως πέτυχε φόρτιση από το 10-80%, μέσα στον εξωπραγματικό χρόνο των 4 λεπτών και 37 δευτερολέπτων! Αυτό σε ένα σπορ πρωτότυπο με μπαταρία 35 kWh ενώ χρησιμοποιήθηκε ταχυφορτιστής 350 kW.
BUY NOW
Η Nyobolt σημειώνει ότι τα πρώτα τέσσερα λεπτά φόρτισης είναι σε σταθερό ρεύμα 500A, παρέχοντας μια εκτιμώμενη από το WLTP αυτονομία 190 χιλιομέτρων. Στο 100%, η μπαταρία προσφέρει εμβέλεια 250 χιλιομέτρων (WLTP).
Ενώ η μπαταρία είναι σχετικά μικρή σε σύγκριση με τα σύγχρονα EV, αυτό δείχνει ότι με γρήγορη και αποτελεσματική φόρτιση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούν να τοποθετούν ελαφρύτερες και πιο συμπαγείς μπαταρίες στα οχήματά τους. Ναι, ξεχνώντας τις μεγάλες αυτονομίες αλλά αντί αυτών, η εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση θα μπορούσε να αποτελεί δελεαστική λύση.
Οι μικρότερες μπαταρίες θα απαιτούσαν και λιγότερους φυσικούς πόρους, μειώνοντας τις συνολικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις του οχήματος. Και ταυτόχρονα, να ικανοποιήσουν και περισσότερο τους λάτρεις της οδήγησης αφού το χαμηλότερο βάρος συνεπάγεται καλύτερη οδηγική συμπεριφορά και κατά συνέπεια, πιο συναρπαστικά αυτοκίνητα.
«Η Nyobolt καταργεί το εμπόδιο της αργής και άβολης φόρτισης, καθιστώντας την ηλεκτροδότηση ελκυστική και προσβάσιμη σε όσους δεν έχουν χρόνο για μεγάλους χρόνους φόρτισης ή χώρο για οικιακό φορτιστή», δήλωσε ο Shane Davies, διευθυντής συστημάτων μπαταριών οχημάτων της εν λόγω εταιρείας.
Ένα άλλο πολύ ενδιαφέρον στοιχείο, πάντα σύμφωνα με τη Nyobolt, είναι η μεγάλη διάρκεια ζωής των μπαταριών της. Έχει κάνει δοκιμές με κυψέλες που έχουν ολοκληρώσει περισσότερους από 4.000 πλήρεις κύκλους γρήγορης φόρτισης- αποφόρτισης, αριθμός που ισοδυναμεί με σχεδόν ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα οδήγησης. Επιπλέον, το έκανε διατηρώντας το 60% της χωρητικότητας της μπαταρίας, η οποία αποτελεί έργο μίας έρευνας βάθους δέκα ετών.
Η ικανότητα της μπαταρίας να φορτίζει σε υψηλές ταχύτητες (χωρίς να επηρεάζει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας) οφείλεται στις κυψέλες σύνθετης αντίστασης, οι οποίες παράγουν λιγότερη θερμότητα από άλλες κυψέλες. Αυτό διευκολύνει πολύ τη διαχείριση υψηλότερων επιπέδων ισχύος όταν η μπαταρία φορτίζεται. Τα υλικά ανόδου στα κύτταρα ιόντων λιθίου επιτρέπουν στα ηλεκτρόνια να μεταφέρονται γρήγορα μεταξύ της καθόδου και της ανόδου.
Αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε μαζί με την Callum, την εταιρεία μηχανολογικών λύσεων του Ian Callum, η οποία έχει αναλάβει μερικά απίστευτα έργα, η μπαταρία έχει σχεδιαστεί για παραγωγή χαμηλού όγκου. Επίσης αν σας λέει κάτι το όνομα του 70χρονου, έχει διατελέσει σχεδιαστής σε εταιρείες όπως η Ford και η Aston Martin.
Πάντως, αυτά αφορούν ακόμα μικρή κλίμακα. Η Nyobolt φιλοδοξεί να κατασκευάσει χίλιες μπαταρίες το 2025 αλλά αυτός ο αριθμός, είναι ελάχιστος για τα δεδομένα της αυτοκίνησης. Αν όμως υπάρξει συμμαχία με μία μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, πράγμα που αποτελεί θέμα χρόνου, αυτό θα αλλάξει.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ