Την περαιτέρω μείωση των ορίων ταχύτητας στους δρόμους της χώρας προβλέπει το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο περνά στη φάση της Δημόσιας Διαβούλευσης.
Με στόχο τον μηδενισμό των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας μέσα στα επόμενα 30 χρόνια, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την επιστημονική υποστήριξη του Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, συνέταξε το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο και έθεσε προς δημόσια διαβούλευση.
Μία από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις που προβλέπει το προσχέδιο είναι η μείωση των ορίων ταχύτητας σε συγκεκριμένες κατηγορίες δρόμων καθώς και η αναβάθμιση των υποδομών.
BUY NOW
Σε ό,τι αφορά στα όρια ταχύτητας, πρόκειται να δημιουργηθούν ζώνες με ανώτατο όριο 30 χλμ./ώρα εντός του αστικού ιστού, ενώ στα 20 χλμ./ώρα πρόκειται να περιοριστεί η μέγιστη επιτρεπτή ταχύτητα κίνησης έξω από όλα τα σχολικά κτίρια, από την ταχύτητα των 30 χλμ./ώρα.
Αλλαγές προωθούνται και στο υπεραστικό δίκτυο, όπου το όριο ταχύτητας μειώνεται από τα 90 χλμ./ώρα στα 80 χλμ./ώρα, ενώ προβλέπεται η αναβάθμιση του φωτισμού, των στηθαίων ακόμα ο ανασχεδιασμός της χάραξης ενός δρόμου.
Αντιθέτως δεν προβλέπονται ουσιαστικές αλλαγές στους Αυτοκινητοδρόμους της χώρας, στους οποίους η μέγιστη επιτρεπτή ταχύτητα κίνησης διατηρείται στα 130 χλμ./ώρα.
Παράλληλα με τα όρια ταχύτητας, το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας προβλέπει και την εντατικοποίηση της επιτήρησής τους, με σκοπό να αποκτήσει έναν πιο συστηματικό και στοχευμένο χαρακτήρα, δίνοντας έμφαση στις διεθνώς αναγνωρισμένες ως επικίνδυνες και αντικοινωνικές συμπεριφορές.