Νέα δεδομένα στις μετακινήσεις των πολιτών από τη Λ. Κατεχάκη στη Λ. Βουλιαγμένης θα φέρει η Υπόγεια Σήραγγα Ηλιουπόλεως. Τι περιλαμβάνει το έργο.
Μέσα σε ελάχιστα λεπτά θα γίνεται η μετάβαση των οχημάτων από τη Λ. Κατεχάκη στη Λ. Βουλιαγμένης, μόλις ολοκληρωθεί η αστική σήραγγα της Ηλιούπολης, η οποία λογίζεται ως ένα νευραλγικής σημασίας έργο για την Αττική.
Τα εγκαίνια των εργασιών θα γίνουν μόλις περαιωθεί η εκπόνηση των απαραίτητων μελετών. Πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ανέφερε ότι το υπουργείο έχει έρθει σε επαφή με τον επενδυτή στο Ελληνικό, Lamda Development, ζητώντας του να αναλάβει αυτός το κόστος της μελέτης.
BUY NOW
Η νέα σήραγγα αποτελεί μία από τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, και συγκεκριμένα την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς το Ελληνικό.
Ειδικότερα, σήμερα η οδική σύνδεση των νοτίων προαστίων και του παραλιακού μετώπου της Αττικής με την Αττική Οδό πραγματοποιείται μέσω της Λ. Αλίμου -Κατεχάκης η οποία αποτελεί συνέχεια της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού εντός των Δήμων Ηλιούπολης και Αργυρούπολης και του τελευταίου τμήματος της Λ. Βουλιαγμένης.
Παρ’ όλα αυτά, η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται σε συνθήκες κορεσμού, γεγονός που επιφέρει σημαντικές καθυστερήσεις, ενώ υπάρχει και μεγάλη περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου Ηλιούπολης είχε δείξει ότι στην προσπάθειά τους να αποφύγουν τα προβληματικά σημεία (τμήματα με κυκλοφοριακή συμφόρηση) οι οδηγοί επιλέγουν εναλλακτικούς οδούς στο τοπικό οδικό δίκτυο, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος στις παρόδιες περιοχές, και να σημειώνονται και εκεί σημαντικές καθυστερήσεις. Οι τελευταίες μάλιστα αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω μετά την ολοκλήρωση της μεγάλης επένδυσης στο Ελληνικό.
Η Σήραγγα Ηλιουπόλεως ως λύση για την κυκλοφοριακή συμφόρηση
Τέλος στην κυκλοφοριακή συμφόρηση και άμεση πρόσβαση του Ελληνικού και των νοτιανατολικών προαστίων (Αργυρούπολη, Βούλα, Βουλιαγμένη) στην Αττική Οδό αναμένεται να δώσει η αστική σήραγγα Ηλιουπόλεως που θα ξεκινά από τα στρατόπεδα «Σακκέτα» και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης (περιοχή σταθμού μετρό Ηλιούπολης). Σύμφωνα, μάλιστα, με τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς, η σήραγγα των 3 χλμ. θα έχει 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους.
Η ολοκλήρωσή της θα σηματοδοτήσει τη δημιουργία ενός δεύτερου κάθετου οδικού άξονα στην Αθήνα που θα συνδέει τα νότια με τα βόρεια προάστια, συνδράμοντας στη μερική αποσυμφόρηση του μοναδικού οδικού άξονα που επιτελεί το ίδιο έργο, δηλαδή της ιδιαίτερα κορεσμένης Λεωφόρου Κηφισού.
Ακόμα, θα φέρει σημαντικές αλλαγές στη Λ. Βουλιαγμένης μεταξύ των οποίων το ξήλωμα των φαναριών και τη μετατροπή της λεωφόρου σε αυτοκινητόδρομο. Στόχος είναι η διαπλάτυνση της της Βουλιαγμένης και η δημιουργία συνολικά τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων, με χαρακτηριστικότερο αυτόν στο ύψος της Λ. Αλίμου.
Οι φωτογραφίες του παρόντος κειμένου είναι της «Οδός Consulting», μίας από τις εταιρείες που στελέχωναν την ομάδα εργασίας για τη διαμόρφωση σχετικής πρότασης που υποβλήθηκε το 2016.