Η σειρά XSR των μοντέρνων ρετρό μοτοσυκλετών της Yamaha διευρύνεται και αποκτά επίσημα το νεότερο μέλος της, τη νέα XSR900 GP με σχεδίαση και γραφικά από την YZR500 των 90s.
Με τη νέα XSR900 GP η Yamaha κινείται επίσημα σε μια πολύ ενδιαφέρουσα και «αχαρτογράφητη» περιοχή για τις σύγχρονες ρετρό μοτοσυκλέτες της αλλά και για την εν λόγω κατηγορία γενικότερα φέρνοντας στο ευρύ κοινό την αγωνιστική αύρα των παλιότερων μοτοσυκλετών του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ταχύτητας (MotoGP).
Οι Ιάπωνες κάνουν μάλιστα το παραπάνω κοιτάζοντας στο σχετικά πρόσφατο παρελθόν τους, στις αρχές της 10ετίας του 1990, με την έμπνευση για την XSR900 GP να προέρχεται από μία από τις πλέον εμβληματικές αγωνιστικές μοτοσικλέτες της εταιρείας των τριών διαπασών, την YZR500.
BUY NOW
Εκτός από την σχεδίαση του φέρινγκ και της ουράς της, η XSR900 GP με το μπικίνι φέρινγκ «αντιγράφει» σε μεγάλο βαθμό και τα χαρακτηριστικά εργοστασιακά γραφικά της αγωνιστικής μοτοσυκλέτας από τα τέλη της 10ετίας του 1980 και τις αρχές της επόμενης. Ήταν άλλωστε μια περίοδος κυριαρχίας της Yamaha στο MotoGP, στη «χρυσή» δίχρονη εποχή του πρωταθλήματος με τον μεγάλο Αμερικανό Wayne Rainey να κερδίζει τρία σερί παγκόσμια πρωταθλήματα, το 1990, το 1991 και το 1992.
Για να διατηρηθεί η εμφάνιση αγωνιστικής μοτοσυκλέτας, ο στρογγυλός προβολέας LED της XSR900 αντικαταστάθηκε από μια πολύ μικρών διαστάσεων μονάδα, η οποία έχει «κρυφτεί» προσεκτικά στη μάσκα και δημιουργεί μια αίσθηση ενότητας με το εμπρός μέρος του φέρινγκ.
Σύμφωνα με τους Ιάπωνες για να τονιστεί η κλασική αίσθηση του κόκπιτ, η άνω βάση του φέρινγκ υποστηρίζεται με παξιμάδια, τα οποία είναι πανομοιότυπα με αυτά που είχαν χρησιμοποιηθεί στην πρώτη TZ250. Σε αυθεντικό αγωνιστικό στυλ, αυτή η δομή στερεώνεται με μια ακίδα beta, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που η Yamaha χρησιμοποιεί ένα τέτοιο τρόπο στήριξης, σε μοντέλο παραγωγής για χρήση στο δρόμο.
Το κάλυμμα της σέλας του συνεπιβάτη που θυμίζει επίσης σε μεγάλο βαθμό την ουρά της YZR500 είναι βαμμένο στα χρώματα της μοτοσυκλέτας και ολοκληρώνει την αγωνιστική εμφάνιση με μια τετραγωνισμένη ουρά με κρυμμένο πίσω φως στο στυλ της δεκαετίας του 1980, ενώ το στοπ της σέλας που έχει τοποθετηθεί πάνω από το κάλυμμα, κρατά τον αναβάτη στη θέση του κατά την επιτάχυνση.
Άλλες αλλαγές που ενισχύουν και στην πράξη τα σπορ χαρακτηριστικά της XSR900 GP είναι τα ψηλά τοποθετημένα κλιπόν που χαρίζουν μια πιο επιθετική θέση οδήγησης στη μοτοσυκλέτα μεταφέροντας παράλληλα περισσότερο βάρος στον εμπρός τροχό.
Παράλληλα, τα νέα μαρσπιέ είναι κατασκευασμένα από χυτό αλουμίνιο και ρυθμίζονται σε δύο διαφορετικές θέσεις, αλλά στη στάνταρ εργοστασιακή τους διαμόρφωση είναι τοποθετημένα στην επάνω θέση, για να τονίζουν την πιο σπορ θέση οδήγησης.
Για να υποστηρίξει το επιπλέον φορτίο που έχει επιφέρει η πιο σπορ θέση οδήγησης στο μπροστινό μέρος της XSR900 GP, το πλαίσιο έχει δεχτεί αλλαγές με στόχο τη βελτίωση της σταθερότητας στις στροφές, ενώ ενισχυμένο παρουσιάζεται και το υποπλαίσιο, σε σχέση με εκείνο της στάνταρ XSR900.
Διαφορετική σε σχέση με όλα τα άλλα τρικύλινδρα μοντέλα της Yamaha είναι και η κολόνα του τιμονιού, ενώ στη βελτίωση της συμπεριφοράς συνεισφέρουν και οι ελαφρύτερες Spinforged ζάντες αλουμινίου.
Για την εμπρός ανάρτηση φροντίζει ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι της KYB, ενώ πλήρως ρυθμιζόμενο είναι και το αμορτισέρ που προέρχεται από την ίδια εταιρεία.
Στον τομέα των φρένων η απόδοση των εμπρός δισκόφρενων ενισχύεται από μια ακτινική αντλία της Brembo, ενώ διαφορετικά έναντι των υπόλοιπων XSR900 είναι και τα σωληνάκια του κυκλώματος των φρένων.
Παράλληλα ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας, τα Sport, Street και Rain, τα οποία ρυθμίζουν εύκολα και γρήγορα την απόκριση του εν σειρά τρικύλινδρου κινητήρα και προσαρμόζουν παράλληλα τη λειτουργία του ABS, του traction control, του συστήματος που ελέγχει την ανύψωση του εμπρός τροχού αλλά και του συστήματος ελέγχου ολίσθησης. Ο αναβάτης έχει επίσης στη διάθεσή του δύο ακόμη προγράμματα τα οποία μπορεί να εξατομικεύσει και να αποθηκεύσει κατά βούληση.
Ο εν σειρά τρικύλινδρος κινητήρας των 890 κ.εκ. παρέμεινε ως είχε με την απόδοσή του να φτάνει τους 119 ίππους και τα 93 Nm ροπής στις 10.000 και 7.000 σ.α.λ. αντίστοιχα, ενώ το βάρος της μοτοσυκλέτας φτάνει τα 200 «γεμάτα» κιλά.
Οι ρετρό σχεδίαση συναντά τις σύγχρονες τεχνολογίες στη νέα πλήρως έγχρωμη οθόνη TFT πέντε ιντσών που πληροφορεί τον αναβάτη και προσφέρει παράλληλα τέσσερεις διαφορετικούς τρόπους για την παρουσίαση των πληροφοριών. Συμπεριλαμβάνεται ένα κλασικό theme με αναλογικό στροφόμετρο, το οποίο αντλεί έμπνευση από τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες του παρελθόντος και ενισχύει την κλασική εμπειρία οδήγησης.
Για μια πιο πλούσια εμπειρία οδήγησης, η συνδεσιμότητα με smartphone διατίθεται ως στάνταρ στην XSR900 GP. Παρέχεται επίσης, η δυνατότητα φόρτισης εξωτερικών συσκευών μέσω της νέας πρίζας USB τύπου C που βρίσκεται κοντά στον πίνακα οργάνων, με την εικόνα στο cockpit να ολοκληρώνεται από τους νέους διακόπτες του τιμονιού.
Η νέα XSR900 GP θα είναι διαθέσιμη στις ευρωπαϊκές αγορές στον εικονιζόμενο χρωματισμό αλλά στο πιο διακριτικό γκρι «Power Grey» χρώμα και θα «συνοδεύεται» και από μία σειρά εργοστασιακών αξεσουάρ για περαιτέρω εξατομίκευση.