Αυτός είναι ο νέος δρόμος που θα πληρώνεις διόδια με βάση τα χιλιόμετρα που κάνεις

diodia dorean

Με βάση τα διανυθέντα χιλιόμετρα θα χρεώνονται οι οδηγοί στον νέο αυτοκινητόδρομο που αποτελεί το μεγαλύτερο οδικό έργο στην Ευρώπη.

Το μεγαλύτερο οδικό έργο που υλοποιείται σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι ο Βόρειας Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), ο οποίος με μήκος περίπου 300 χλμ. και προϋπολογισμό άνω των 2 δισ. ευρώ θα ενώσει το νησί από τον Κίσσαμο έως τη Σητεία.

Πρόκειται για έναν οδικό άξονα ο οποίος έχει χωριστεί σε τρία διακριτά μέρη, με τα δύο εξ αυτών (Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος-Νεάπολη) να έχουν συμβασιοποιηθεί και να παίρνει σειρά το μεγαλύτερο τμήμα, Χανιά-Ηράκλειο (υλοποιείται μέσω σύμβασης παραχώρησης), για το οποίο έχουν υποβάλει προσφορές τρεις ισχυροί διεκδικητές, οι οποίοι είναι οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) – Mytilineos (Μ Παραχωρήσεων) και ΑΒΑΞ – Meridiam-Egis.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Χανιά-Ηράκλειο του ΒΟΑΚ είναι αξίας 1,7 δισ. ευρώ και έχει μήκος αυτοκινητοδρόμου 157,5 χλμ. (εφόσον ληφθεί υπόψη και η επέκταση Κίσσαμος-Χανιά), με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ, 26 σήραγγες, 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18.

Eφόσον η σύμβαση υπογραφεί έως τέλη του 2023, τότε ο οδικός άξονας θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη του 2027 ή τις αρχές του 2028.

Πρόκειται και το μοναδικό τμήμα του ΒΟΑΚ το οποίο θα έχει διόδια, τα οποία, ωστόσο, θα έχουν διαφορετική μορφή από αυτή των υφιστάμενων στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

Τα διόδια θα είναι ηλεκτρονικά, κάτι που σημαίνει ότι ο οδηγός δεν θα σταματάει σε μετωπικούς σταθμούς διοδίων, οι οποίοι δεν θα υπάρχουν. Αντιθέτως, τα οχήματα θα καταγράφονται στην είσοδο και την έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο, προκειμένου να χρεώνονται (0,067 ευρώ/χλμ.) βάσει των χιλιομέτρων που έχουν διανύσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, τα διόδια θα είναι -για πρώτη φορά στην Ελλάδα- «σκιώδη», δηλαδή το Δημόσιο θα καταβάλει ένα επιπλέον χρηματικό ποσό επί των πραγματικών διελεύσεων. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που λαμβάνεται διότι ο χαμηλός κυκλοφοριακός φόρτος στο εν λόγω τμήμα δεν θα αποφέρει επαρκή έσοδα για την πληρωμή των δανείων και τη συντήρηση του έργου.

Στόχος του υπουργείου είναι ο ΒΟΑΚ να αποτελέσει κρίσιμο τεστ για την εφαρμογή των πλήρως ηλεκτρονικών διοδίων και το μέτρο αυτό να επεκταθεί σε όλους τους οδικούς άξονες.

Σήμερα αναλογικά διόδια υπάρχουν μόνο στην Ολυμπία Οδό, αλλά μόνο για τους κατόχους ηλεκτρονικού πομποδέκτη.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ