Η κορωνίδα της McLaren, η Ρ1, ετοιμάζεται μετά από μια δεκαετία να περάσει στη νέα της γενιά με ένα hypercar που θα αποδίδει περισσότερους από 1.000 hp - αλλά επίσης θα μπορεί να μπαίνει και στην πρίζα.
Η McLaren δεν ακολουθεί το ρεύμα των ηλεκτρικών hypercars που άνοιξε με τόσο εντυπωσιακό τρόπο η Rimac Nevera και η Pininfarina Battista. Λέει, η εταιρεία του Woking, ότι δεν είναι εφικτό να κατασκευαστεί ένα γνήσιο supersport αυτοκίνητο όπως ακριβώς πρέπει, με την υπάρχουσα τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης.
Βεβαίως, η Ferrari διαφωνεί, προετοιμάζοντας για το 2025 το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό supercar, και μάλλον και η Porsche διαφωνεί μιας και σύντομα -όπως όλα δείχνουν- θα αποφασίσει το πέρασμα στην παραγωγή του ηλεκτρικού πρωτοτύπου Mission X. Σύντομα επίσης θα έρθει το νέο Tesla Roadster, για να μην αναφερθούμε και στην πλημμυρίδα των υπόλοιπων κινεζικών ηλεκτρικών σπορ αυτοκινήτων.
BUY NOW
Η McLaren, μέσα σε όλα αυτά, επέμεινε ότι η καινούρια γενιά της “ναυαρχίδας” των αυτοκινήτων της πρέπει να έχει θερμικό V8 κινητήρα, αν και με plug-in υβριδικό σύστημα που θεωρητικά θα επιτρέπει στο διάδοχο της P1 να κινείται για ορισμένες δεκάδες χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά.
Ο σχεδιασμός της διαδόχου θα υιοθετήσει πολλά από τα χαρακτηριστικά της νέας, επίσης υβριδικής McLaren Artura, ειδικά στο ρύγχος και τα φωτιστικά σώματα, αλλά μία μεγάλη αλλαγή σε σχέση με την Ρ1 είναι ότι οι πόρτες του θα έχουν το άνοιγμα των “φτερών του γλάρου”, και δεν θα ανοίγουν -προς τα εμπρός και πάνω- όπως στην Ρ1.
Σύμφωνα με την Automotive News, το βρετανικό PHEV συνδυάζει τον κινητήρα βενζίνης V8 με δύο ηλεκτρικά μοτέρ για να προσφέρει συνδυαστικά πάνω από 1.000 ίππους, καθιστώντας τη νέα Ρ1 ανταγωνιστική των σημερινών hypercars από άποψη ισχύος.
Το βάρος του υβριδικού συστήματος είναι 70% χαμηλότερο σε σχέση με της Artura, ενώ συνδυάζεται με την εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων στο σασί για τη μείωση του συνολικού βάρους και την έμφαση στις επιδόσεις. Επιπλέον, το βρετανικό hypercar θα έχει ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία (όπως την κινούμενη πίσω πτέρυγα) και άλλες αεροδυναμικές επιρροές από τη Formula 1.
Οι μηχανικοί της McLaren στο Woking βρίσκονται στη φάση της τελικής ρύθμισης του αυτοκινήτου, καθώς η βρετανική εταιρεία προγραμματίζει να το παρουσιάσει μέχρι το τέλος του 2024.