Προτού καταλαγιάσει η σκόνη από την ανακάλυψη τεράστιου κοίτασματος λιθίου στα εδάφη της Ινδίας, η χώρα της Νότιας Ασίας στρέφεται και στην Αυστραλία.
Μόλις λίγες εβδομάδες μετά την ανακάλυψη ενός τεράστιου αναξιοποίητου κοιτάσματος λιθίου 5,9 εκατ. τόνων στην περιοχή του Τζαμού και του Κασμίρ, η Ινδία στρέφει το βλέμμα της και εκτός συνόρων με στόχο να εξασφαλίσει τα απαραίτητα αποθέματα «λευκού χρυσού».
Το λίθιο (περί ου ο λόγος) αποτελεί βασικό συστατικό των μπαταριών ιόντων λιθίου οι οποίες με τη σειρά τους συνιστούν το πιο ακριβό και σημαντικό εξάρτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ως γνωστόν αποτελούν το μέλλον της αυτοκινήσης.
BUY NOW
Ειδικότερα, ο ινδικός ανθρακωρύχος σιδηρομεταλλεύματος NMDC ανακοίνωσε την περασμένη Τετάρτη ότι διερευνά τα αποθέματα λιθίου που βρίσκονται στην Αυστραλία, 200 χλμ. μακριά από το Περθ.
«Βρισκόμαστε στη διαδικασία διενέργειας ερευνών στην Αυστραλία, αλλά αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να δώσουμε ένα χρονοδιάγραμμα σχετικά με την έναρξη της διαδικασίας εξόρυξης», ανέφερε μιλώντας σε δημοσιογράφους, ο διευθυντής παραγωγής της NMDC, D K Mohanty, στο περιθώριο ενός συνεδρίου.
Στόχος της Ινδίας είναι να ανακατέψει την τράπουλα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και να εξελιχθεί σε έναν εκ των πρωταγωνιστών του νέου καθεστώτος. Τα μεγαλεπήβολα σχέδια της χώρας εξυπηρετεί και η επικείμενη (δεύτερο εξάμηνο 2023) έναρξη λειτουργίας ενός Gigafactory που θα κατασκευάζει προηγμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου. Το εργοστάσιο, το οποίο κατασκευάζεται από την ινδική εταιρεία Lucas-TVS, θα βρίσκεται κοντά στο Τσενάι και θα έχει παραγωγική ικανότητα 10 GWh.
Οι νέες μπαταρίες θα υιοθετούν την αρχιτεκτονική της εταιρείας SemiSolid TM που επιτρέπει την παραγωγή ενός παχύτερου ηλεκτροδίου, αυξάνοντας την ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών και μειώνοντας το κόστος των πρώτων υλών.
Όπως αναφέρουν διεθνή Μέσα, η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα στην Ινδία έχει αυξηθεί σημαντικά, προσελκύοντας επενδύσεις τόσο από την κυβέρνηση όσο και από το εξωτερικό.
Η ινδική κυβέρνηση στοχεύει σε επενδύσεις 425,6 εκατομμυρίων δολαρίων με στόχο την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας το 2070, ενώ το 2022, η Toyota ανακοίνωσε τη διοχέτευση 530 εκατομμυρίων δολαρίων στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Ινδίας.
Σημειώνεται ότι από το 2019, η ινδική κυβέρνηση υποστηρίζει τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μέσω του προγράμματος FAME II, στο οποίο παρέχει επιδοτήσεις για να καταστήσει ευκολότερη την απόκτηση σχετικής τεχνολογίας οχήματος. Παράλληλα, το πρόγραμμα έχει παράσχει οικονομική υποστήριξη για την κατασκευή ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, ποδηλάτων, τρίτροχων και άλλων ηλεκτρικών οχημάτων.