Άδοξο τέλος φαίνεται ότι θα έχει γερμανική εταιρεία που εισήγαγε φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα και τα διέθετε με το έμβλημά της.
Διευρύνεται διαρκώς η λίστα των κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που αδυνατούν να επιβιώσουν στον εξουθενωτικά ανταγωνιστικό κόσμο των τεσσάρων τροχών με αποτέλεσμα να κατεβάζουν ρολά.
Το τελευταίο διάστημα δύσκολες ώρες βιώνει η γερμανική εταιρεία πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων Elaris η οποία ακολουθεί ένα όχι και τόσο συνηθισμένο business model: Τα αυτοκίνητά της κατασκευάζονται στην Κίνα και συνέχεια εισάγονται στη Γερμανία όπου πωλούνται με το έμβλημα “Elaris”.
BUY NOW
Όπως αναφέρουν γερμανικά δημοσιεύματα, στις 20 Ιανουαρίου το τοπικό δικαστήριο της Neustadt an der Weinstraße ξεκίνησε προκαταρκτικές διαδικασίες πτώχευσης για την εταιρεία Elaris, η οποία δείχνει να βρίσκεται αντιμέτωπη με ανυπέρβλητες οικονομικές δυσκολίες.
Δραστική αναθεώρηση των πωλήσεών της προς τα κάτω
Μόλις τον Οκτώβριο του 2024, η εταιρεία, με έτος ίδρυσης 2020, προσέλαβε τον έμπειρο μάνατζερ της αυτοκινητοβιομηχανίας Steffen Cost (με προϋπηρεσία σε Kia και Great Wall Motor, μεταξύ άλλων), ο οποίος ανέλαβε τον ρόλο του Chief Commercial Officer (CCO) με στόχο να προωθήσει την ανάπτυξη της εταιρείας.
Πριν καλά-καλά προλάβει ο Cost να καθίσει στην καρέκλα του -τον Ιανουάριο του 2025- η Elaris μείωσε δραστικά τις προβλέπεις των πωλήσεών της, αποβλέποντας πλέον σε έσοδα μόλις 8-10 εκ. ευρώ για το 2024, όταν στα μέσα Ιουλίου εκτιμούσε ότι θα καταγράψει έσοδα που θα προσέγγιζαν τα 100 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του autohaus.de, ένας βασικός λόγος για την οικονομική θηλιά της Elaris είναι οι επιπλέον δασμοί που επέβαλε η Κομισιόν στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα.
Δεν είναι, όμως, μόνο οι δασμοί που ώθησαν την Elaris στον γκρεμό. Ήδη από πέρυσι, υπήρχαν διαφωνίες με πιθανούς επιχειρηματικούς εταίρους, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Emil Frey, η οποία επρόκειτο να αναλάβει τον τομέα after sales της Elaris, αλλά οι διαπραγματεύσεις τερματίστηκαν απότομα.
Η Elaris προσπαθούσε εδώ και αρκετά χρόνια να επωφεληθεί από το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα κινεζικά οχήματα. Έτσι το 2020 προέκυψε η ίδρυσή της, με σκοπό να διαθέσει προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα σε ένα μεγάλο τμήμα του καταναλωτικού κοινού της Γερμανίας το οποίο αδυνατούσε να αντέξει τις τιμές.
Ενα από τα μοντέλα της είναι το Finn που προσφερόταν μέσω της γνωστής αλυσίδας supermarket Lidl είτε για αγορά είτε για μίσθωση -Διαβάστε περισσότερα εδώ.