Αυτό είναι το νέο πετρέλαιο που σώζει τους κινητήρες diesel -Πόσο κοστίζει

κίνηση αυτοκίνητα

Πολύ σκληροί για να πεθάνουν αποδεικνύονται οι κινητήρες diesel, καθώς ένας νέος τύπος καυσίμου υπόσχεται ότι θα μας συντροφεύσουν και στο μέλλον.

Παρότι το ενδιαφέρον της ΕΕ μονοπωλείται από την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης, αποδίδοντάς της πρωταγωνιστικό ρόλο στην απανθρακοποίηση των μεταφορών, στο προσκήνιο συνεχίζουν να βρίσκονται ορισμένα εναλλακτικά καύσιμα που σύμφωνα με τους θιασώτες τους μπορούν να έχουν επίσης σημαντική συνδρομή στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Σε αυτή την κατηγορία φαίνεται ότι ανήκει και το “HVO” (hydrotreated vegetable oil), δηλαδή «υδρογονωμένο φυτικό έλαιο» που αποτελεί μια μορφή ανανεώσιμου ντίζελ, και παρασκευάζεται από διάφορα απόβλητα, υπολείμματα και ανανεώσιμες πρώτες ύλες, συμπεριλαμβανομένου του χρησιμοποιημένου μαγειρικού λαδιού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Νέο diesel

Ο κύριος λόγος για το αυξανόμενο ενδιαφέρον γύρω από το HVO (Hydrotreated Vegetable Oil) είναι η ικανότητά του να μειώνει σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) και άλλων επιβλαβών ρύπων.

Σύμφωνα με μελέτες, το HVO μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO₂ έως και 90% σε σχέση με το παραδοσιακό ντίζελ κίνησης - ανάλογα με την πρώτη ύλη που χρησιμοποιείται και τις μεθόδους παραγωγής.

Επιπλέον, ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματά του είναι ότι το HVO είναι πλήρως συμβατό με μεγάλο μέρος των υπάρχοντων κινητήρων ντίζελ, ενώ σε αντίθεση με άλλα εναλλακτικά καύσιμα δεν απαιτεί τροποποίηση στα μοτέρ των ΙΧ.

Νέο diesel
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα, μάλιστα, με πρόσφατη ανακοίνωση της Stellantis (Peugeot, Citroen, DS, Opel, Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Abarth, https://www.carandmotor.gr/nea/aytokollita-kata-toy-elon-musk-irthan-elladaLancia), με το εν λόγω καύσιμο είναι συμβατή όλη η γκάμα επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της. Η εταιρεία επισημαίνει ότι το HVO μπορεί να χρησιμοποιηθεί από πολλά υπάρχοντά της όχημά, με κινητήρες Euro 5 και Euro 6, που φέρουν την ένδειξη “XTL” στη τάπα του καυσίμου, όπως και τα πετρελαιοκίνητα Euro 6 οχήματά της δίχως την ένδειξη “XTL” εφόσον ενσωματώνουν τους παρακάτω κινητήρες:

  • 1.3 MultiJet
  • 1.6 MultiJet
  • 2.0 MultiJet
  • 2.2 MultiJet
  • Νέος 2.2 MultiJet 4.0
  • 3.0 V6 MultiJet
  • 2.3 MultiJet (F1A - Fiat Ducato)

«Με την υιοθέτηση του “πράσινου” ντίζελ, η Stellantis ενισχύει τη δέσμευσή της για την προστασία του περιβάλλοντος και προσφέρει στους πελάτες της βιώσιμες επιλογές που καλύπτουν τις ανάγκες τους», επισημαίνει χαρακτηριστικά η εταιρεία.

Το εν λόγω καύσιμο πωλείται μεταξύ άλλων στη Γερμανία με την τιμή του να είναι λίγο πιο ακριβή -περίπου 0,10 έως 0,20 ευρώ- συγκριτικά με το παραδοσιακό πετρέλαιο κίνησης.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ