Λύση στο κενό που άφησαν πίσω τους οι κατασκευαστές που έφυγαν από τη Ρωσία αναμένεται να δώσει η ιρανική Saipa με το νέο SUV Atlas να εξάγεται σύντομα και εκεί.
Ένα γεγονός που αγνοείται από μια μεγάλη μερίδα του δυτικού κοινού είναι η εγχώρια και ακμάζουσα αυτοκινητοβιομηχανία που υπάρχει στο Ιράν.
Μάλιστα, η εγχώρια παραγωγή του Ιράν, η οποία έχει ξεπεράσει στο πρόσφατο παρελθόν ακόμη και το 1,5 εκατ. μονάδες, εξάγεται και σε επτά χώρες, μεταξύ των οποίων είναι η Κίνα, το Ιράκ, τα ΗΑΕ και η Βενεζουέλα.
BUY NOW
Ο ένας από τους δύο μεγαλύτερους κατασκευαστές της χώρας είναι ο Saipa (Societe anonyme iranienne de production automobile), ο οποίος ιδρύθηκε το 1975 έπειτα από την αποχώρηση της Citroen από το προηγούμενο σχήμα όπου ήταν μέτοχος.
Με την εισβολή της στην Ουκρανία και τις μετέπειτα κυρώσεις που έχει δεχτεί, η Ρωσία «βλέπει» στο Ιράν ένα σύμμαχο που μπορεί να την βοηθήσει και στο κομμάτι των ζήτησης καινούργιων αυτοκινήτων για την εγχώρια αγορά της.
Η ρώσικη αγορά αυτοκινήτου τελεί υπό το καθεστώς κατάρρευσης αναφορικά με την κάλυψη της ζήτησης εντός των συνόρων αλλά και στον τομέα της εγχώριας παραγωγής αυτοκινήτων και για πρώτη φορά έπειτα από πάρα πολλά χρόνια αναμένεται να κλείσει κάτω από ένα εκατ. μονάδες.
Το Ιράν, που έχει μάθει να επιβιώνει όλα αυτά χρόνια παρά το ευρύ φάσμα οικονομικών και όχι μόνο κυρώσεων που έχει δεχτεί, αναμένεται να ξεκινήσει από την επόμενη χρονιά τις εξαγωγές οχημάτων και στη Ρωσία. Ένα από αυτά τα οχήματα που θα εξάγει στη Ρωσία θα είναι και το νέο SUV Atlas που παρουσίασαν οι Ιρανοί.
Το νέο SUV της Saipa είναι... λιγότερο νέο από ότι φαίνεται εκ πρώτης όψεως αφού βασίζεται σε παλιότερο μοντέλο της Kia και συγκεκριμένα σε προηγούμενη γενιά του Pride. Φέρει ωστόσο στον εξοπλισμό του αερόσακους οδηγού και συνοδηγού αλλά και ABS με EBD, στοιχεία ασφάλειας που μας γυρνούν πίσω στη 10ετία του '90.
Τα βασικά στοιχεία ασφάλειας και υποβοήθησης στο Atlas είναι ωστόσο υπαρκτά, σε αντίθεση με τα καινούργια αυτοκίνητα που παράγονται στη Ρωσία, τα οποία, λόγω των κυρώσεων, δεν έχουν καν ABS. Κάτω από το καπό του Atlas βρίσκεται ένα μοτέρ 1,5 λίτρου, το οποίο αποτελεί εξέλιξη ενός κινητήρα της Mazda από τα μέσα της 10ετίας του '80, ενώ στο εξοπλισμό του αναμένεται να δώσουν το «παρών» τα αυτόματα φώτα, οι αισθητήρες βροχής, το cruise control αλλά και το σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου.
Η μαζική παραγωγή του νέου Saipa Atlas αναμένεται να ξεκινήσει τον ερχόμενο Μάιο, ενώ προς το παρόν δεν έχει γίνει γνωστό πότε θα ξεκινήσουν οι εξαγωγές του προς τη Ρωσία, με τo σεντάν Sahin να είναι το πρώτο που θα εξαχθεί στα μέσα του 2023.
Δείτε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ