Μία θέση στη λίστα με τις μακρύτερες σήραγγες του πλανήτη θα καταλάβει η Erzgebirgs που μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης.
Ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά τουνέλ στην Ευρώπη και το υπ’ αριθμόν 1 σε μήκος εντός της Γερμανίας θα κατασκευάσει η γερμανική Deutsche Bahn, στο πλαίσιο της υπό σχεδιασμό νέας γραμμής μήκους 150 χλμ. μεταξύ της Δρέσδης και της τσεχικής πρωτεύουσας, Πράγας.
Το νέο τούνελ θα επιτρέψει στους επιβάτες να μετακινούνται μεταξύ δύο πόλεων σε μόλις 1 ώρα, με την ταχύτητα των τρένων να ανέρχεται σε 200 χλμ./ώρα.
BUY NOW
Όπως αναφέρουν τα γερμανικά Μέσα, τα πρώτα σχέδια για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή έγιναν το 2018 και προέβλεπαν το τούνελ να έχει μικρότερο μήκος καταλαμβάνοντας μόνο γερμανικά εδάφη, ενώ προβλεπόταν μια γέφυρα ύψους 40 μέτρων, μέσω μιας κατοικημένης περιοχής στην Pirna νοτιοανατολικά της Δρέσδης.
Ωστόσο, υπό τον φόβο της όχλησης και άλλων περιβαλλοντικών επιπτώσεων, μια ομάδα πολιτών πρότεινε την εναλλακτική λύση της πλήρους σήραγγας, η οποία πλέον εγκρίθηκε επίσημα από την DB και τους εκπροσώπους της περιοχής.
«Τελικά ήταν προφανές ότι η πλήρης σήραγγα αποτελεί την προτιμώμενη επιλογή», ανέφερε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του πρότζεκτ, Kay Müller, κατά την παρουσίαση των σχεδίων, όπως αναφέρει Tag24. Διευκρίνισε δε ότι η συγκεκριμένη λύση προτιμήθηκε για περιβαλλοντικούς, τεχνολογικούς και οικονομικούς λόγους.
Η σήραγγα υπό την ονομασία “Erzgebirgs” θα έχει μήκος 30,4 χλμ. και θα περνά μέσα από τα βουνά Erz που αποτελούν τα σύνορα μεταξύ Σαξονίας και Βοημίας.
Επίσης, θα κατασκευαστεί μεταξύ του Heidenau της Γερμανίας και του Ústí nad Labem της Τσεχίας, ενώ θα έχει τριπλάσιο μήκος συγκριτικά με τη σήραγγα Landrücken που αυτή τη στιγμή είναι η μεγαλύτερη στη χώρα.
Σημειώνεται ότι θα είναι περίπου 1,5 φορά μεγαλύτερη από το μήκος της υποθαλάσσιας σήραγγας Fehmarnbelt που βρίσκεται υπό κατασκευή και θα ενώσει τη Γερμανία με τη Δανία.
Το σιδηροδρομικό τούνελ Erzgebirgs θα συρρικνώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Δρέσδης και Πράγας από 2 ώρες και 30 λεπτά σε μόλις 1 ώρα, και μεταξύ Βερολίνου και Βιέννης από 8 ώρες σε μόλις 4.
Υπολογίζεται ότι η νέα σήραγγα θα χρησιμοποιείται από 200 τρένα την ημέρα, περίπου το 75% των οποίων αναμένεται να είναι εμπορευματικά. Όσον αφορά την υλοποίησή της, εκτιμάται το 2040.