Καθώς στην Ευρώπη μεσουρανεί το Toyota Yaris Cross, η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε μια πιο προσιτή και σχεδιαστικά διαφορετική εκδοχή του για αγορές της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής.
Το B-SUV αυτό πήρε το όνομα Yaris Cross, καθώς το γνωστό μας ευρωπαϊκών προδιαγραφών μοντέλο δεν εξάγεται από τους Ιάπωνες σε όλες τις αγορές του κόσμου. Οι συγκεκριμένες, αναδυόμενες αγορές -κυρίως στην Ασία και στη Λατινική Αμερική- ανέμεναν τον εκπρόσωπο της Toyota στα B-SUV τα τελευταία δύο χρόνια.
Τώρα έφτασε η στιγμή της παρουσίασής του, στην Ασία, λίγους μήνες πριν ξεκινήσει η παραγωγή του στη Βραζιλία και η διάθεσή του στη Λατινική Αμερική και άλλες αναδυόμενες αγορές του κόσμου. Το συγκεκριμένο Yaris Cross είναι πολύ διαφορετικό από το γνωστό σε εμάς ομόνυμο μοντέλο, καθώς η Toyota συνηθίζει να δίνει το ίδιο όνομα για διαφορετικές αγορές σε αυτοκίνητα που έχουν πολύ διαφορετικό σχεδιασμό, μηχανικά μέρη και εξοπλισμό.
BUY NOW
Το συμπαγές SUV αυτό βασίζεται στην πλατφόρμα DNGA -μια απλούστερη έκδοση της γνωστής μας TNGA- και έχει εξελιχθεί από τη Daihatsu. Η τελευταία ανήκει πλέον στην Toyota, και έχει το ρόλο της εξέλιξης των προϊόντων της εταιρείας για τις αναδυόμενες αγορές.
Με μήκος 4,31 μέτρων και μεταξόνιο 2,62 μ., το B-SUV τοποθετείται ανάμεσα στο μικρό SUV των αγορών αυτών που ονομάζεται Raize και στο μεγαλύτερο Corolla Cross - και ανταγωνίζεται αυτοκίνητα όπως το Hyundai Creta, το Kia Seltos, το Chevrolet Tracker και το Volkswagen T-Cross.
Το Yaris Cross αυτό είναι λίγο μεγαλύτερο από το ευρωπαϊκό, προσφέροντας διευρυμένους εσωτερικούς χώρους για να αποτελεί το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας. Από άποψη εξοπλισμού, θα διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων 7'' και κεντρική οθόνη πολυμέσων 10'', 6 αερόσακους, και blind spot alert μεταξύ άλλων.
Στα κινητήρια σύνολά του θα περιλαμβάνεται τουλάχιστον μία υβριδική έκδοση, με κινητήρα 1.5 80 ίππων και ηλεκτροκινητήρα 90 hp. Στην Ασία η αμιγώς θερμική του έκδοση θα προσφέρεται με τον κινητήρα 1.5 106 ίππων με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων είτε με το αυτόματο CVT. Παράλληλα, θα μοιράζεται αρκετά μηχανικά μέρη με τα Yaris Hatchback και Sedan που διατίθενται ήδη στην Αργεντινή.
Στη Βραζιλία, η Toyota έχει επένδυσε περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ στα εργοστάσια του Porto Feliz και της Sorocaba, προκειμένου να κατασκευάζει στο πρώτο το συμπαγές SUV. Από εκεί θα το εξάγει σε 22 χώρες της Λατινικής Αμερικής, αρχής γενομένης από το 2024.