Έντονη δυσαρέσκεια επικρατεί στις τάξεις των κατόχων SUV στο Παρίσι μετά την πρόταση του αντιδημάρχου περί επιβολής επιπλέον φόρου στα συγκεκριμένα αυτοκίνητα.
Πόρους για την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αναζητά το Παρίσι, το οποίο ήδη επικεντρώνεται μεταξύ άλλων στη δημιουργία νέων γραμμών του Μετρό, την αναβάθμιση των υφιστάμενων, αλλά και στο να καταστήσει το Τραμ πιο ελκυστικό στο επιβατικό κοινό.
Όπως αναφέρουν γαλλικά δημοσιογραφικά Μέσα, για την πλήρη αναβάθμιση του συγκοινωνιακού χάρτη της Ιλ-ντε Φρανς θα απαιτηθούν περί τα 1,5 δισ. ευρώ ετησίως με τον διαθέσιμο προϋπολογισμό ωστόσο να περιορίζεται στα 10 δισ. ευρώ, κάτι που απαιτεί την εξεύρεση νέων κεφαλαίων.
BUY NOW
Μία από τις προτάσεις που εξετάζονται είναι αυτή που κατατέθηκε δια στόματος του αντιδημάρχου του Παρισιού, και αντιπροέδρου του δημόσιου οργανισμού για τις Μεταφοράς στο Παρίσι (IDFM) David Belliard, και αφορά στην επιβολή ενός επιπλέον φόρου κατά την αγορά των SUV, ο οποίος θα υπηρετεί την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει».
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Belliard, τα SUV δεν έχουν κάποια χρησιμότητα εντός των πόλεων, την ίδια ώρα που έχουν μεγάλη ρυπαντική δράση».
Το μεγαλύτερο πρόβλημα, ωστόσο, που αναφύεται αφορά στον δύσκολο προσδιορισμό των οχημάτων που ορίζονται ως SUV, μιας και συνεχώς πληθαίνουν οι crossover προτάσεις που φέρουν χαρακτηριστικά και από άλλες κατηγορίες.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Belliard προτείνει τη φορολόγηση όσων οχημάτων έχουν βάρος που είναι ίσο ή μεγαλύτερο των 1.400 κιλών. Πρόκειται, ωστόσο, για μία πρόταση που δεν είναι ικανή να διαχωρίσει τα SUV από τις υπόλοιπες κατηγορίες οχημάτων, δεδομένου ότι ένα αυτοκίνητο που ανήκει - για παράδειγμα- στο segment των μικρομεσαίων hatchback ενδέχεται να ζυγίζει άνω των 1.400 κιλών.
Από το καθεστώς φορολόγησης, φυσικά, θα εξαιρούνται τα ηλεκτρικά SUV, αν και το βάρος τους είναι μεγαλύτερο από αυτό των συμβατικών SUV (με θερμικό μοτέρ).
Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρα από την φορολόγηση των SUV με θερμικό κινητήρα, για την άντληση κεφαλαίων έχουν προταθεί και άλλα μέτρα που σχετίζονται με τις οδικές μεταφορές, συμπεριλαμβανομένης της επιβολής οικολογικού φόρου στα βαρέα φορτηγά οχήματα και ειδικής εισφοράς στις εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου που χρησιμοποιούν επαγγελματικά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης στο Παρίσι.