O νέος αυτοκινητόδρομος που αλλάζει την Κεντρική Ελλάδα -Από τη Λαμία στο Καρπενήσι σε χρόνο ρεκόρ

αυτοκινητόδρομος ε65

Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του διαγωνισμού που αφορά τον οδικό άξονα Λαμία-Καρπενήσι έθεσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Εντός του πρώτου τριμήνου του 2025 εκτιμάται ότι θα κληθούν οι διαγωνιζόμενοι να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές για τον νέο οδικό άξονα Λαμία-Καρπενήσι που θα μειώσει τους χρόνους μετακίνησης και θα δημιουργήσει νέες αναπτυξιακές προοπτικές για την πρωτεύουσα της Ευρυτανίας και τις γύρω περιοχές.

Το χρονοδιάγραμμα ανέπτυξε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού Ευρυτανίας της Νέα Δημοκρατίας, Θωμαΐδος Οικονόμου, με θέμα: «Χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης νέου οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι».

O οδικός άξονας, μήκους περίπου 30 χλμ., έχει ως αφετηρία το πέρας του ανατολικού μετώπου της υφιστάμενης Σήραγγας Τυμφρηστού και πέρας το δυτικό όριο της κατασκευασθείσας παράκαμψης Μακρακώμης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μεγαλύτερο τμήμα του δρόμου είναι σε νέα χάραξη, η εκτιμώμενη αξία είναι περίπου 200 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), ενώ η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 54 μήνες.

Πέρα από τη μείωση του χρόνου ταξιδιού, ο οδικός άξονας θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια και θα βγάλει το Καρπενήσι και τις γύρω περιοχές από μια ιδότυπη απομόνωση, δεδομένου ότι έχει ως κύριο σκοπό την άρση της δυσχερούς πρόσβασης στην Ευρυτανία και στο δυτικό ορεινό τμήμα της Φθιώτιδας.

Επίσης, αναβαθμίζει την Εθνική Οδό 38 (Λαμία – Καρπενήσι- Αγρίνιο), συνολικού μήκους 210 χλμ. που αποτελεί τμήμα της Ευρωπαϊκής Οδού 952 (Ε952).

σήραγγα Τυμφρηστού

Το χρονοδιάγραμμα

Ο κ. Σταϊκούρας υπενθύμισε ότι στις 4 Μαρτίου εγκρίθηκαν στο σύνολό τους οι έξι υποψήφιοι που υπέβαλλαν αίτηση συμμετοχής κατά την Α’ φάση του διαγωνισμού, οι οποίοι θα κληθούν υποβάλουν προσφορά στο Β’ Στάδιο του υπόψη διαγωνισμού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα προηγηθεί η ολοκλήρωση των εγκρίσεων των μελετών, με τις μελέτες ωρίμανσης να εκπονούνται με την υποβοήθηση Τεχνικού Συμβούλου.

Όπως δήλωσε ο υπουργός, «έχουν εκπονηθεί η τοπογραφική αποτύπωση, η προμελέτη οδοποιίας, η προμελέτη αποχέτευσης – αποστράγγισης, η οριστική γεωλογική μελέτη και έχουν προχωρήσει οι προκαταρκτικές μελέτες τεχνικών και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ).

Παράλληλα, στο πλαίσιο άλλης σύμβασης εκτελείται πρόγραμμα γεωτεχνικών ερευνών για την υποστήριξη των παραπάνω μελετών.

Μετά την επιβεβαίωση της εφικτότητας της χάραξης από το εκπονούμενο πρόγραμμα γεωτεχνικών ερευνών, θα υποβληθεί η ΜΠΕ για έγκριση στην αρμόδια αδειοδοτούσα περιβαλλοντική αρχή.

Οι γεωτεχνικές έρευνες που αφορούν στη διερεύνηση της εφικτότητας της χάραξης έχουν ολοκληρωθεί και μετά την επιβεβαίωση της εφικτότητας της χάραξης, θα ολοκληρωθεί η ΜΠΕ, ώστε να υποβληθεί στην αρμόδια αδειοδοτούσα αρχή για την έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ).

Με την έκδοση της ΑΕΠΟ θα εγκριθούν οι μελέτες ωρίμανσης του έργου.

Μετά την έγκριση των μελετών θα ακολουθήσει η έγκριση της μελέτης κτηματολογίου και η κήρυξη της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης, ώστε να ξεκινήσει το Β’ Στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Το Β’ Στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, ήτοι η πρόσκληση των τελικώς επιλεγέντων διαγωνιζομένων για υποβολή προσφοράς, λαμβάνοντας υπόψη τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία χρονικά διαστήματα, όπως η έκδοση της ΑΕΠΟ, η κήρυξη της απαλλοτρίωσης κλπ. εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει εντός του 1ου τριμήνου του 2025

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ