Εντός του πρώτου τριμήνου του 2025 αναμένεται να υπάρξει προσωρινός ανάδοχος στο οδικό έργο που φέρνει πιο κοντά τη Θεσσαλονίκη με την Έδεσσα.
Η μόνη πρωτεύουσα νομού της Κεντρικής Μακεδονίας που δεν διαθέτει σύνδεση με αυτοκινητόδρομο είναι η Έδεσσα. Πρόκειται για μια «πληγή» που αναμένεται να κλείσει μόλις ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας ΕΟ2 (Θεσσαλονίκη-Έδεσσα), ένα έργο ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου-Ιδιωτικού Τομέα), προϋπολογισμού άνω ων 400 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με ενημέρωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα έργα σε Θεσσαλονίκη και Μακεδονία, η διαγωνιστική διαδικασία προχωράει, με τελευταία εξέλιξη την ολοκλήρωση του 1ου Κύκλου του Ανταγωνιστικού Διαλόγου (Β.Ι. Φάση) τον περασμένο Ιούλιο.
BUY NOW
Μετά την υποβολή σχολίων από τους προεπιλεγέντες θα ακολουθήσει και ο 2ος Κύκλος του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, και θα πάρει σειρά η σύνταξη του τεύχους υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών με προβλεπόμενη ημερομηνία τον Νοέμβριο του 2024.
Προσωρινός ανάδοχος αναμένεται να αναδειχθεί στο 1ο τρίμηνο του 2025, γεγονός που θα βάλει το έργο… για τα καλά στις ράγες της υλοποίησης.
Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 360 μήνες (30 χρόνια). Τα τέσσερα πρώτα έτη αφορούν στην κατασκευή/αναβάθμιση των υποδομών των οδικών αξόνων και τα υπόλοιπα στην περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.
Σημειώνεται ότι στο ίδιο διαγωνιστικό στάδιο βρίσκεται και το έτερο μεγάλο έργο της Βορείου Ελλάδας, ήτοι ο οδικός άξονας Δράμα-Αμφίπολη.
Το έργο
Ο υφιστάμενος οδικός άξονας Θεσσαλονίκης - Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ., περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, κακή ορατότητα, μεγάλη κυκλοφοριακή επιβάρυνση καθώς διέρχεται μέσω πόλεων.
H αναβάθμιση του οδικού άξονα Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) σχετίζεται με τρία επιμέρους τμήματα από τα πέντε που διαιρείται η νέα χάραξη της οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας ως εξής:
(α) Τμήμα παράκαμψης Χαλκηδόνας: νέα χάραξη της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας από την αρχή της οδού (που ορίζεται στο τέλος του υφιστάμενου τεχνικού γεφύρωσης του Αξιού ποταμού και των παραποτάμων του) έως το κατασκευασμένο τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας της οδού, συνολικού μήκους ~6,340 χλμ.
(β) Τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4νσ όπως και τα νέα τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη.
(γ) Τμήμα παράκαμψης Γιαννιτσών: το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 14.078,33 μ., κάθετων οδών συνολικού μήκους 254,19 μ., 14 γεφυρών (και κάτω ή άνω διαβάσεων) συνολικού μήκους περίπου 363,41 μ., 23 κιβωτοειδών ή σωληνωτών οχετών, ένα τοίχο αντιστήριξης 110 μ. περίπου, 2 ανισόπεδων κόμβων, 60 ισόπεδων κόμβων (οι περισσότεροι στις διασταυρώσεις των παράπλευρων οδών) , 25 ιρλανδικών διαβάσεων.
(δ) Τμήμα Μελίσσι – Μαυροβούνι: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4νσ όπως και τα νέα τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη.
(ε) Τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα: το προς κατασκευή οδικό έργο, αφορά την βελτίωσης της Ε.Ο.2 στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και συγκεκριμένα στο οδικό υποτμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα. Ειδικότερα το προς μελέτη τμήμα «Μαυροβούνι – Έδεσσα», ανήκει στο νομό Πέλλας και αποτελεί νέα χάραξη της οδού με παράπλευρες οδούς (service road), για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων.
Ο νέος οδικός άξονας θα συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη της Πέλλας, θα φέρει πιο κοντά τη Θεσσαλονίκη με την Έδεσσα και θα επιτρέψει στους πολίτες να μετακινούνται με ασφάλεια.