Προχωρά ο νέος αυτοκινητόδρομος που αλλάζει τη Νοτιοδυτική Πελοπόννησο -Πότε θα είναι έτοιμος
Σχεδόν κατά το ήμισυ έχει ολοκληρωθεί η υλοποίηση του νέου οδικού άξονα που έχει σημαντικό αναπτυξιακό και κοινωνικό πρόσημο.
Στις άμεσες προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών συγκαταλέγεται η υλοποίηση κάποιων μεγάλων έργων υποδομής που διευκολύνουν μετακινήσεις των πολιτών και ενισχύσουν τόσο την οδική ασφάλεια όσο και την περιφερειακή ανάπτυξη.
Ένα από αυτά τα έργα είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος που όπως είχε δηλώσει προ ημερών ο κ. Χρήστος Σταϊκούρας, η πρόοδος υλοποίησής του έως το τέλος Ιουνίου θα έφτανε το 49,5%.
BUY NOW
Εκτίμησε δε ότι μέχρι τέλος του έτους, το ποσοστό ολοκλήρωσης θα υπερβεί το 75%, ενώ το έργο θα είναι έτοιμο το καλοκαίρι του 2025.
Ο αυτοκινητόδρομος θα είναι συνολικού μήκους 75 χλμ., από τα οποία τα 13 χλμ. θα είναι σε υφιστάμενη χάραξη και τα 62 χλμ. σε νέα μέσω της κοιλάδας της Ήλιδας.
Το έργο έχει χωριστεί σε 3 εργοτάξια, καθένα εκ των οποίων το έχει αναλάβει μια τεχνική εταιρεία. Μία από αυτές, μάλιστα, είναι πιθανόν μέχρι το τέλος του 2024 να ολοκληρώσει το δικό της κομμάτι, που είναι πιο κοντά στον Πύργο.
O αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση με κεντρική διαχωριστική νησίδα, ενώ θα περιλαμβάνει 8 ανισόπεδους κόμβους, 64 διαβάσεις και Κέντρο Λειτουργίας και Συντήρησης με Μονάδα Διαχείρισης Κυκλοφορίας και αστυνομικό σταθμό.
Στο Πάτρα-Πύργος προβλέπονται δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων στη Χ.Θ. 8+450 μεταξύ των Α/Κ ΒΙΠΕ και Κάτω Αχαΐας καθώς και περί την Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος. Επίσης προβλέπονται πλευρικοί σταθμοί διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας. Στο νέο τμήμα της Ολυμπίας Οδού θα λειτουργήσουν και δύο αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000.
Με την ολοκλήρωσή του θα ενσωματωθεί στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού όπου εφαρμόζεται το αναλογικό σύστημα πληρωμής διοδίων (μέσω του πομποδέκτη «Ολυμπία Pass»), με τους οδηγούς να χρεώνονται ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύουν.
Το σύστημα μπορεί και αναγνωρίζει σε ποια έξοδο εξήλθε από τον αυτοκινητόδρομο ο οδηγός και επιστρέφει άμεσα στο λογαριασμό του τη διαφορά των χρημάτων, χρεώνοντάς τον μόνο για τα χιλιόμετρα που διένυσε.
Ο νέος οδικός άξονας αναμένεται να ενισχύσει την οδική ασφάλεια, να δώσει αναπτυξιακή ώθηση στη Δυτική Πελοπόννησο και να μειώσει κατά 40 λεπτά τον χρόνο διαδρομής από την Πάτρα στον Πύργο.
Θυμίζουμε ότι πριν από περίπου ένα χρόνο ολοκληρώθηκαν κάποιες επείγουσες παρεμβάσεις αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο οδικό τμήμα Πατρών-Πύργου, όπου την πενταετία 2016-2020 είχαν καταγραφεί 53 θανατηφόρα τροχαία.
Από το 2022, έτος υλοποίησης εργασιών με ταυτόχρονη χρήση της οδού, μέχρι σήμερα έχουν καταγραφεί τέσσερα θανατηφόρα τροχαία.