Ξεκίνησε η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου που αλλάζει την Πελοπόννησο -Πότε θα είναι έτοιμος

νέος οδικός άξονας στην Ελλάδα

Έπιασαν δουλειά οι μπουλντόζες για την κατασκευή του νέου οδικού άξονα που θα εκτείνεται από την Καλαμάτα έως τη Μεθώνη, ανοίγοντας μια νέα αναπτυξιακή προοπτική για την ευρύτερη περιοχή.

Σε φάση υλοποίησης εισήλθε ο νέος οδικός άξονας Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη που θα διευκολύνει την προσβασιμότητα της Δυτικής και Νοτιοδυτικής Μεσσηνίας σε σχέση με την πρωτεύουσα Καλαμάτα, θα μειώσει τις χρονοαποστάσεις μεταξύ δημοφιλών τουριστικών περιοχών, και θα ενισχύει την οδική ασφάλεια.

Σύμφωνα με τοπικά ειδησεογραφικά Μέσα, οι εργασίες ξεκίνησαν στο τμήμα Καλαμάτα-Μεσσήνη, δίπλα στις σιδηροδρομικές ράγες του υφιστάμενου άξονα.

Η σύμβαση με τον ανάδοχο του έργου, προύπολογισμού 311,23 εκατ. ευρώ, υπεγράφη τον Απρίλιο του 2023 και η χρηματοδότηση «κλείδωσε» τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους, όταν αυτό εντάχθηκε στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2025 του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο νέος οδικός άξονας Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη έχει μήκος 49 χλμ. εκ των οποίων τα πρώτα περίπου 20 χλμ. αφορούν σε αναβάθμιση υφιστάμενων οδών και τα υπόλοιπα σε κατασκευή νέας αρτηρίας.

Με την ολοκλήρωση του -σε περίπου 4 χρόνια- ο νέος οδικός άξονας θα συνδέσει την πρωτεύουσα της Μεσσηνίας, Καλαμάτα, με τους σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς σε Πύλο και Μεθώνη, λειτουργώντας συνεργατικά με το Διεθνές Αεροδρόμιο Καλαμάτας.

Το έργο θα σημάνει την αναβάθμιση του υφιστάμενου άξονα σε ταχείας κυκλοφορίας, κάτι που σημαίνει συρρίκνωση των αποστάσεων και φυσικά ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Σύμφωνα, μάλιστα, με την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο νέος δρόμος αναμένεται να μειώσει τα ατυχήματα κατά 75% στο τμήμα της νέας αρτηρίας με διαχωρισμένο οδόστρωμα και κατά 40% στο μη διαχωρισμένο τμήμα του.

καλαμάτα-ριζόμυλος-πύλος-μεθώνη
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αντικείμενο του έργου

(α) Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος έχει μήκος 16,4 χλμ. και αφορά στη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου. Η αρχή του έργου (ΧΘ 0+000) βρίσκεται σε υφιστάμενο ισόπεδο κόμβο, στην περιοχή της εξόδου από την πόλη της Καλαμάτας και το τέλος του στη ΧΘ 16+411, στην οποία συνδέεται με το οδικό δίκτυο Ριζόμυλος – Πύλος

(β) Το τμήμα Πύλος - Ριζόμυλος έχει μήκος 25,7 χλμ., χωροθετείται κοντά στην Πύλο, σε απόσταση 380μ . περίπου νοτιοδυτικά από τη θέση γνωστή ως «μηδέν». Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στον οικισμό Ριζόμυλος, όπου συναρμόζεται με τον οδικό άξονα Ριζόμυλος – Καλαμάτα. Το τμήμα αυτό εκτός από την αρτηρία μήκους 25,7 χλμ., περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 21,3 χλμ., κάθετων οδών συνολικού μήκους 3,5 χλμ., 5 γεφυρών συνολικού μήκους 764 μ., 52 κιβωτοειδών οχετών, 1 ανισόπεδου κόμβου, 7 ισόπεδων κόμβων, 6 ισόπεδων κυκλικών πλατειών,6 ανισόπεδων κάτω διαβάσεων και 1 ανισόπεδης άνω διάβασης και

(γ) Το τμήμα Πύλος – Μεθώνη έχει μήκος 7,9 χλμ. και χωροθετείται επί της υφιστάμενης Ε.Ο. Πύλος – Μεθώνη και ταυτίζεται με το τέλος της μελέτης «Ενιαία παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου» (Χ.Θ. 13+266,40). Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στη βόρεια είσοδο της πόλης Μεθώνης. Το τμήμα αυτό εκτός από την αρτηρία μήκους 7,9 χλμ., περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών και κάθετων οδών συνολικού μήκους 0,5 χλμ, 10 κιβωτοειδών οχετών και 3 ισόπεδων κόμβων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ