Αυτός είναι ο νέος Διαγώνιος άξονας της Ελλάδας -Πώς θα ενώσει το Αιγαίο με το Ιόνιο Πέλαγος

αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα

Στις ράγες έχει μπει ο οδικός άξονας Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, που θα φέρει πιο κοντά την πρωτεύουσα της Φθιώτιδας στην Πάτρα.

Υπό υλοποίηση βρίσκεται ο Διαγώνιος Οδικός Άξονας «Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο», ένα στρατηγικής σημασίας έργο που αποτελεί τον συνδετικό κρίκο των σημαντικότερων οδικών αξόνων της χώρας μας, και εκτιμάται ότι θα δώσει νέες προοπτικές ανάπτυξης σε πολλές περιοχές της περιφέρειας.

Τον δρόμο για την υλοποίηση του Διαγώνιου Οδικού Άξονα άνοιξε η έναρξη των εργασιών σε ένα τμήμα του, το Μπράλος-Άμφισσα. Όπως δήλωσε πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, το έργο βρίσκεται στο στάδιο της εκπόνησης των μελετών, ενώ έχει ολοκληρωθεί 90% του προγράμματος γεωτεχνικών εργασιών, όπως και το 90% των εργοταξιακών εγκαταστάσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο οδικός άξονας Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο θα ενώσει τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ με τον Ε65, την Ιόνια Οδό, τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και κατ’ επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος), άροντας την απομόνωση πολλών περιοχών της Φθιώτιδας, της Φωκίδας και της Αιτωλοακαρνανίας.

διαγώνιος οδικός άξονας Λαμία-Ιτέα-Αντιρριο

Με την ολοκλήρωση του θα ενώσει το Ιόνιο με το Αιγαίο Πέλαγος όπως και τα δύο σημαντικά περιφερειακά λιμάνια της Πάτρας και του Βόλου.

Επιπλέον, θα μειώσει την απόσταση μεταξύ Λαμίας και Πάτρας απο τα 185 χλμ. σήμερα στα 160 χλμ., συρρικνώνοντας τον χρόνο οδήγησης με αυτοκίνητο στο μισό, δηλαδή από 3 ώρες σήμερα σε μόλις 1,5.

Τα «κομμάτια» του Διαγώνιου Οδικού Άξονα

Πρώτο τμήμα του Διαγώνιου Οδικού Άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο που υλοποιείται είναι το Μπράλος-Άμφισσα μήκους 31 χλμ.

Ειδικότερα, φυσικό αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη και κατασκευή των παρεμβάσεων βελτίωσης του τμήματος Μπράλος – Άμφισσα, σε δύο υπο-τμήματα: Το Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς και Μεταλλεία Βωξίτη – Άμφισσα, συνολικού μήκους 24 χλμ. Η ημερομηνία περαίωσης του έργου είναι η 15η Αυγούστου 2027

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο ίδιο τμήμα υπάρχουν άλλα 2 χλμ. κατασκευασμένου έργου που είναι η παράκαμψη Γραβιάς, όπως επίσης και το τέλος της παράκαμψης Γραβιάς έως τα Μεταλλεία Βωξίτη μήκους περίπου 5 χλμ., με το τελευταίο να αποτελεί αντικείμενο άλλης εργολαβίας η οποία ξεκίνησε τις εργασίες πέρυσι.

Τα υπόλοιπα τμήματα του Διαγώνιου Άξονα είναι το Άμφισσα-Ιτέα (όπου υπάρχει ως προαίρεση και το το τμήμα του Περιφερειακού Ιτέας, το Ιτέα-Άγιος Νικόλαος και το Άγιος-Νικόλαος-Αντίρριο.

Σύμφωνα, μάλιστα, με την κυρία Πέγκυ Αραβαντινού, Περιφερειακή Σύμβουλο Περιφερειακής Ενότητας Φωκίδας, στο τμήμα Ιτέα-Άγιος Νικόλαος υπάρχουν ώριμες μελέτες και έχει πλήρη περιβαλλοντική αδειοδότηση. Υπολείπονται κάποιες λίγες μελέτες τεχνικών (κατασκευαστικές λεπτομέρειες σηράγγων, γεφυρών κτλ).

Αντίθετα στο τελευταίο τμήμα από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι το Αντίρριο δεν υπάρχει χάραξη και θα πρέπει να προκηρυχθούν προκαταρτικές και οριστικές μελέτες του τμήματος αυτού.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ