
Η ανάγκη για μείωση των εκπομπών ρύπων οδηγεί στην κατασκευή καινοτόμων κινητήρων, με μία ομάδα μηχανικών από το Πανεπιστήμιο του Σάουθαμπτον να πρωτοπορεί δημιουργώντας έναν κινητήρα που λειτουργεί με πλάσμα.
Μία ομάδα μηχανικών αεροδιαστημικής από το πανεπιστήμιο του Σάουθαμπτον κατασκεύασε έναν προωθητήρα πλάσματος που ονομάζεται Super Magdrive, και αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία Magdrive. Αρχικός στόχος είναι η χρήση του κινητήρα από τη NASA σε διαστημικά ταξίδια ώστε να αποτραπεί ο κίνδυνος ανεπάρκειας καυσίμων σε αποστολές εξερεύνησης.
Και αυτό γιατί το νέο σύστημα προώθησης μπορεί να αξιοποιήσει τα διάφορα μέταλλα που εντοπίζονται στους κομήτες που επισκέπτεται το σκάφος, όπως σίδηρο ή χαλκό, τα οποία στη συνέχεια ατμοποιούνται και χρησιμοποιούνται για την πρόωση. Με αυτή τη ρηξικέλευθη τεχνολογία, ένα σκάφος θα μπορούσε θεωρητικά να κινείται στο διάστημα επ’ αόριστον.
BUY NOW
Για το πρώτο στάδιο της απογείωσης απαιτείται ένας παραδοσιακός κινητήρας, καθώς ο προωθητήρας πλάσματος δεν μπορεί να δώσει αρκετή ώθηση ώστε το σκάφος να υπερνικήσει τη γήινη βαρύτητα και να φτάσει στο διάστημα. Ωστόσο όταν το σκάφος σταματήσει να έλκεται από τη βαρύτητα, τότε αναλαμβάνει δράση αυτός ο πρωτοποριακός προωθητήρας.

Ο Minkwan Kim, επικεφαλής της έρευνας, εξήγησε πρόσφατα ότι το κόστος των καυσίμων είναι τεράστιο και πως απαιτείται πολλή ενέργεια ώστε να εκτοξεύονται τα διαστημόπλοια στο διάστημα, επομένως ο προωθητήρας πλάσματος θα μπορούσε να αποτελέσει σπουδαίο βήμα προς την κατεύθυνση της εξοικονόμησης ενέργειας αλλά και χρημάτων.
Η εξέλιξη του Super Magdrive βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο και αρχικά θα χρησιμοποιείται ώστε να διατηρούνται σε τροχιά δορυφόροι. Ωστόσο οι κατασκευαστές του αισιοδοξούν ότι η ισχύς του θα αυξηθεί με την πάροδο του χρόνου, γεγονός που θα σημάνει την εφαρμογή του και σε άλλους τομείς.
Ο πρώτος Super Magdrive ενίσχυσε με επιτυχία το 2023 την αποστολή Falcon 9 Transporter-6 της εταιρείας SpaceX του Elon Musk. Το τελευταίο διάστημα η ομάδα των ερευνητών εργάζεται σε έναν πολύ πιο ισχυρό προωθητήρα από τον προηγούμενο.
Αν και είμαστε μακριά από την εφαρμογή της εν λόγω τεχνολογίας στην αυτοκίνηση, μένει να δούμε αν μελλοντικά θα επωφεληθούν από αυτήν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες αναζητούν διαρκώς νέους τρόπους να περιορίσουν τις εκπομπές ρύπων που παράγουν τα μοντέλα τους.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ