Η “ναυαρχίδα” της ΝΙΟ, το EL8 των 5,10 μέτρων, έρχεται στην ήπειρό μας από το Σεπτέμβριο με τη φιλοδοξία της κινεζικής εταιρείας να ανταγωνιστεί τα κορυφαία ευρωπαϊκά ηλεκτρικά premium SUV.
Παρότι δεν έχει αρχιτεκτονική τεχνολογίας 800V ή αξιοσημείωτη αυτονομία, το NIO EL8 έχει ισχύ 653 ίππων και προσφέρεται αποκλειστικά με τετρακίνηση. Ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δύο μπαταρίες, χωρητικότητας 75 ή 100 kWh (73.5 ή 90 kWh net).
Στην πρώτη περίπτωση η αυτονομία φτάνει τα 390 χιλιόμετρα, και στη δεύτερη τα 510 χλμ. Σε ταχυφορτιστή μπορεί να φτάσει φόρτιση ισχύος 140 ή 185 kW (αναλόγως της μπαταρίας), τιμές που είναι και αυτές χαμηλότερες του άμεσου ανταγωνισμού.
BUY NOW
Ο σχεδιασμός του EL8 ακολουθεί την “οικογενειακή” αισθητική των μικρότερων SUV EL6 και EL7, και το εσωτερικό δείχνει να έχει επίσης μεταφερθεί αυτούσιο, με μικρές αλλαγές. Η κεντρική οθόνη, που περιστρέφεται σε οριζόντια ή κάθετη διαμόρφωση, είναι επίσης μικρότερη του ανταγωνισμού, όμως αντιθέτως αρκετά μεγαλύτερου μεγέθους είναι το head-up display στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
Το EL8 είναι εξαθέσιο (σε τρεις σειρές δύο καθισμάτων) και στη μεσαία του σειρά ανάμεσα στα δύο καθίσματα η έκδοση Executive περιλαμβάνει ντουλαπάκι που λειτουργεί ως ψυγείο. Όμως, τόσο αυτή η έκδοση όσο και η Comfort, υπόσχονται άπλετο χώρο και για τους έξι επιβάτες, καθώς και πολύ αναπαυτικά καθίσματα με ανακλινόμενες πλάτες.
Με την εξαθέσια διαμόρφωση για το χώρο αποσκευών απομένουν 265 λίτρα, αλλά με την πτώση των καθισμάτων της τρίτης σειράς ο χώρος διευρύνεται στα 880 λίτρα.
Όσο για τα μηχανικά του μέρη, την οδική συμπεριφορά του κινεζικού ογκώδους SUV αναλαμβάνει η αερανάρτηση με ελατήρια διαδρομής 90 χιλιοστών και δύο θαλάμους, και το φρενάρισμα οι εξαπίστονες δαγκάνες και στα τέσσερα δισκόφρενα. Η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε 4,1’’ και η τελική ταχύτητα φτάνει μέχρι τα 200 km/h.
Παράλληλα, 37 αισθητήρες παρέχουν τις πληροφορίες για τη λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, και ο εξοπλισμός συμπληρώνεται από τους προβολείς matrix LED, από ηχοσύστημα 2.230W με 23 ηχεία, και από την επιλογή ανάμεσα σε πέντε χρωματισμούς του αμαξώματος.
Στη Γερμανία, όπου ήδη μπορεί κανείς να παραγγείλει το NIO EL8, το κινεζικό SUV προσφέρεται και χωρίς μπαταρία - για όποιον θέλει να μπει στο πρόγραμμα ανταλλασσόμενων μπαταριών της ΝΙΟ, στους ειδικούς σταθμούς “ανεφοδιασμού” με προ-φορτισμένες μπαταρίες.
Σε αυτή την περίπτωση, στη Γερμανία το EL8 τιμάται 82.900 ευρώ, με την έκδοση Executive να είναι 5.000 ευρώ πιο ακριβή. Η τιμή του αυτοκινήτου μαζί με τη μπαταρία ανεβαίνει κατά 12.000 ευρώ για τη μονάδα των 75 kWh και κατά 21.000 ευρώ για εκείνη των 100 kWh.