Στην αντεπίθεση περνάει η Nissan προγραμματίζοντας το λανσάρισμα 30 νέων μοντέλων για τα επόμενα 2 χρόνια.
Η Nissan Motor παρουσίασε το The Arc, το νέο της επιχειρηματικό σχέδιο για την προώθηση της αξίας και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας. Το σχέδιο τοποθετείται ως γέφυρα μεταξύ του επιχειρησιακού σχεδίου μετασχηματισμού Nissan NEXT το οποίο εκτείνεται από το οικονομικό έτος 2020 έως το οικονομικό έτος 2023 και το Nissan Ambition 2030, το μακροπρόθεσμο όραμα της εταιρείας. Το νέο σχέδιο αποτελείται από μεσοπρόθεσμες δράσεις για τα οικονομικά έτη 2024 έως το 2026 και μεσομακροπρόθεσμες δράσεις που θα πραγματοποιηθούν έως το 2030.
Στο πλαίσιο του σχεδίου που αποτελείται από δύο μέρη, η Nissan θα λάβει πρώτα μέτρα για να διασφαλίσει την αύξηση του όγκου πωλήσεων μέσω μιας προσαρμοσμένης περιφερειακής στρατηγικής, όπως επίσης και θα προετοιμαστεί για μια ταχεία μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, υποστηριζόμενη από ένα ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων εξηλεκτρισμένων/ICE, αύξηση όγκου σε μεγάλες αγορές και χρηματοοικονομική πειθαρχία. Μέσα από αυτές τις πρωτοβουλίες η Nissan στοχεύει να αυξήσει τις ετήσιες πωλήσεις κατά 1 εκατομμύριο μονάδες και να αυξήσει το λειτουργικό της περιθώριο κέρδους σε περισσότερο από 6%, αμφότερα μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2026. Αυτό θα ανοίξει το δρόμο για το δεύτερο μέρος του σχεδίου που έχει στόχο να επιτρέψει τη μετάβαση στα EV και να πραγματοποιήσει μακροπρόθεσμη κερδοφόρα ανάπτυξη, υποστηριζόμενη από έξυπνες συνεργασίες, ενισχυμένη ανταγωνιστικότητα EV, διαφοροποιημένες καινοτομίες και νέες ροές εσόδων. Μέχρι το οικονομικό έτος 2030, η Nissan βλέπει δυναμικό εσόδων 2,5 τρισεκατομμυρίων γιεν από νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.
BUY NOW
Ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων
Η Nissan σχεδιάζει να λανσάρει 30 νέα μοντέλα τα επόμενα τρία χρόνια, εκ των οποίων τα 16 θα είναι ηλεκτροκίνητα και τα 14 θα είναι μοντέλα ICE, για να καλύψει τις διαφοροποιημένες ανάγκες των πελατών σε αγορές όπου ο ρυθμός ηλεκτροκίνησης διαφέρει. Η Nissan σχεδιάζει να λανσάρει συνολικά 34 ηλεκτροκίνητα μοντέλα από το οικονομικό έτος 2024 έως το 2030 για να καλύψει όλες τις κατηγορίες, με το μείγμα μοντέλων των ηλεκτροκίνητων οχημάτων να αναμένεται να αντιπροσωπεύει το 40% παγκοσμίως μέχρι το οικονομικό έτος 2026 και να αυξηθεί στο 60% μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Διασφάλιση της ανάπτυξης μέσω μιας προσαρμοσμένης περιφερειακής στρατηγικής
Σε βασικές περιοχές και αγορές, οι ενέργειες της Nissan έως το οικονομικό έτος 2026 (εκτός εάν αναφέρεται διαφορετικά) περιλαμβάνουν:
Αμερική:
• Αύξηση πωλήσεων σε όλη την περιοχή κατά 330.000 μονάδες (το οικονομικό έτος 2026 και σε σύγκριση με το οικονομικό έτος 2023) και επένδυση 200 εκατομμυρίων USD σε ολοκληρωμένες εμπειρίες πελατών στις Η.Π.Α.
• Στις ΗΠΑ και τον Καναδά: Παρουσίαση επτά ολοκαίνουργιων μοντέλων
• Στις Η.Π.Α.: Ανανέωση του 78% της σειράς επιβατικών οχημάτων για τη μάρκα Nissan και λανσάρισμα e-POWER και plug-in υβριδικών μοντέλων
Κίνα:
• Ανανέωση του 73% των μοντέλων της μάρκας Nissan και λανσάρισμα οκτώ οχημάτων νέας ενέργειας (NEV), συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων μοντέλων με επωνυμία Nissan
• Στόχος πωλήσεων 1 εκατομμυρίου μονάδων το οικονομικό έτος 2026, που αντιπροσωπεύουν αύξηση 200.000 μονάδων
• Έναρξη εξαγωγών οχημάτων το 2025. Στόχευση σε επίπεδο 100.000 μονάδων
• Συνέχιση της βελτιστοποίησης της παραγωγικής ικανότητας με τοπικούς εταίρους
Ιαπωνία:
• Ανανέωση του 80% της σειράς μοντέλων επιβατών, λανσάροντας πέντε ολοκαίνουργια μοντέλα
• Επίτευξη 70% εξηλεκτρισμού στη σειρά επιβατικών οχημάτων
• Αύξηση πωλήσεων κατά 90.000 μονάδες (σε σύγκριση με το οικονομικό έτος 2023) σε 600.000 μονάδες το οικονομικό έτος 2026
Αφρική, Μέση Ανατολή, Ινδία, Ευρώπη και Ωκεανία:
• Αύξηση μονάδων πωλήσεων σε όλη την περιοχή κατά 300.000 μονάδες (το οικονομικό έτος 2026 και σε σύγκριση με το οικονομικό έτος 2023)
• Στην Ευρώπη: Παρουσίαση έξι ολοκαίνουργιων μοντέλων. Επίτευξη 40% μείγματος πωλήσεων EV επιβατικών οχημάτων
• Στη Μέση Ανατολή: Παρουσίαση πέντε ολοκαίνουργιων SUV
• Στην Ινδία: Λανσάρισμα τριών ολοκαίνουργιων μοντέλα και δημιουργία κόμβου εξαγωγών, σε επίπεδο 100.000 μονάδων
• Στην Ωκεανία: Λανσάρισμα pickup 1 τόνου και παρουσίαση ενός C crossover EV
• Στην Αφρική: Παρουσίαση δύο ολοκαίνουργιων SUV και επέκταση με όχημα ICE κατηγορίας Α
Ανταγωνιστικότητα EV
Η επέλαση νέων προϊόντων θα υποστηριχθεί από νέες προσεγγίσεις ανάπτυξης και κατασκευής που στοχεύουν να κάνουν τα EV πιο προσιτά και να αυξήσουν την κερδοφορία. Με ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων σε «οικογένειες», αξιοποίηση επόμενης γενιάς modular manufacturing, ομαδοποιημένων προμηθειών, καθώς και καινοτομίες στον τομέα των μπαταριών, η Nissan στοχεύει να μειώσει το κόστος των EV επόμενης γενιάς κατά 30% (σε σύγκριση με το τρέχον crossover Ariya) και να επιτύχει ισοτιμία κόστους μεταξύ EV και μοντέλων ICE έως το οικονομικό έτος 2030.
Μόνο στον τομέα της ανάπτυξης σε «οικογένειες», το κόστος των επόμενων οχημάτων – εκείνων που αναπτύχθηκαν με βάση το κύριο όχημα της οικογένειας – μπορεί να μειωθεί κατά 50%, η ποικιλότητα διαφόρων εξαρτημάτων να μειωθεί κατά 70% και ο χρόνος ανάπτυξης να μειωθεί κατά τέσσερις μήνες. Με την υιοθέτηση του modular manufacturing, η γραμμή παραγωγής οχημάτων θα μειωθεί, μειώνοντας τον χρόνο παραγωγής ανά όχημα κατά 20%.
Σύμφωνα με το σχέδιο Arc, περισσότερα εργοστάσια στην Ιαπωνία και στο εξωτερικό θα υιοθετήσουν τη φιλοσοφία Nissan Intelligent Factory, με τα εργοστάσια Oppama και Nissan Motor Kyushu στην Ιαπωνία, το εργοστάσιο του Sunderland στο Ηνωμένο Βασίλειο και τα εργοστάσια Canton και Smyrna στις ΗΠΑ να ξεκινούν την φιλοσοφία αυτή από το οικονομικό έτος 2026 έως το 2030. Εν τω μεταξύ η προσέγγιση παραγωγής EV36Zero θα επεκταθεί από το Sunderland στο Ηνωμένο Βασίλειο σε εργοστάσια όπως το Canton, το Decherd και το Smyrna στις ΗΠΑ και το Tochigi και το Kyushu στην Ιαπωνία από το οικονομικό έτος 2025 έως το 2028.
Νέες τεχνολογίες
Το σχέδιο περιλαμβάνει προτάσεις για την επιτάχυνση της εξέλιξης των έξυπνων τεχνολογιών οχημάτων, με τεχνολογίες όπως το σύστημα υποβοήθησης οδηγού ProPILOT επόμενης γενιάς, το οποίο υλοποιεί την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης από πόρτα σε πόρτα από αυτοκινητόδρομο σε αυτοκινητόδρομο, σε ιδιωτικές εγκαταστάσεις και σε χώρους στάθμευσης.
Η Nissan θα προσφέρει βελτιωμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου NCM, LFP και όλες τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης για την παροχή διαφοροποιημένων ηλεκτρικών οχημάτων για την κάλυψη των διαφορετικών αναγκών των πελατών. Η Nissan θα κάνει σημαντικές βελτιώσεις στις μπαταρίες ιόντων λιθίου NCM, μειώνοντας το χρόνο γρήγορης φόρτισης κατά 50% και αυξάνοντας την ενεργειακή πυκνότητα κατά 50% σε σύγκριση με το Ariya. Οι μπαταρίες LFP, που θα αναπτυχθούν και θα παραχθούν στην Ιαπωνία, θα λανσαριστούν και θα μειώσουν το κόστος κατά 30% σε σύγκριση με το μίνι όχημα Sakura EV. Νέα ηλεκτρικά οχήματα με βελτιωμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου NCM, LFP και πλήρως στερεάς κατάστασης θα κυκλοφορήσουν το οικονομικό έτος 2028.
Στρατηγικές συνεργασίες
Η Nissan θα αξιοποιήσει στρατηγικές συνεργασίες για να παραμείνει ανταγωνιστική και να προσφέρει ένα παγκόσμιο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και τεχνολογιών. Η Nissan θα συνεχίσει να αξιοποιεί τη συμμαχία με τη Renault και τη Mitsubishi Motors στην Ευρώπη, τη LATAM, την ASEAN και την Ινδία. Στην Κίνα, η Nissan θα χρησιμοποιήσει πλήρως τα τοπικά της περιουσιακά στοιχεία για να καλύψει τις ανάγκες της Κίνας αλλά και να εξερευνήσει νέες συνεργασίες στην Ιαπωνία και τις Η.Π.Α. Οι μπαταρίες θα αναπτυχθούν και θα φθάσουν σε μια παγκόσμια χωρητικότητα 135 GWh.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ