Η Nissan άφησε να εννοηθεί ότι ετοιμάζεται να βγάλει στην αγορά ένα σπορ αυτοκίνητο που θα έχει ελκυστική τιμή και γονίδια από ένα θρύλο του παρελθόντος.
Μέχρι να βγει στην αγορά το R36, το μοναδικό σπορ αυτοκίνητο που έχει η Nissan στη γκάμα της σε παγκόσμιο επίπεδο είναι το Ζ. Για μια εταιρεία που έχει χαρίσει στους λάτρεις των τεσσάρων τροχών μερικά από τα εμβληματικά και θρυλικά μοντέλα που πάτησαν τις ρόδες τους στην άσφαλτο, αυτή η εξέλιξη δεν μπορεί να θεωρηθεί και η πιο ιδανική.
Όμως σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο παγκόσμιας στρατηγικής προϊόντων της εταιρείας, η συγκεκριμένη κατάσταση μάλλον πρόκειται σύντομα να αλλάξει, αφού η Nissan σκέφτεται σοβαρά να κυκλοφορήσει ξανά στο μέλλον το Silvia, το μοντέλο που αγαπήθηκε ιδιαίτερα από τους λάτρεις της πίσω κίνησης, γράφοντας αμέτρητες επιτυχίες σε αγώνες drift.
BUY NOW
Ο αντιπρόεδρος Ivan Espinosa ανέφερε ότι αν προχωρήσει το project θα έχει καλή ισχύ στη σωστή τιμή, ώστε οι καταναλωτές να βρίσκουν το μοντέλο ελκυστικό. Δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για την ιπποδύναμη ή την τιμή του, αλλά σύμφωνα με φήμες και τα δύο θα βρίσκονται ανάμεσα στο Ζ των 400 ίππων και το GT-R των 565 ίππων.
Το υψηλό στέλεχος συνέχισε λέγοντας ότι ο μόνος τρόπος για να αναβιώσει το Silvia είναι να διατεθεί σε όλη την παγκόσμια αγορά και να κατασκευαστεί σε πολλά αντίτυπα για να καλύψει την επένδυση. Αυτό εξάλλου είναι και το κύριο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα σπορ αυτοκίνητα, ότι δηλαδή ανήκουν σε μια πιο εξειδικευμένη κατηγορία, καθιστώντας δύσκολη τη δημιουργία μιας βιώσιμης επιχειρηματικής περίπτωσης με περιορισμένη πελατειακή βάση.
Αν και δεν αναφέρθηκε πιθανή συνεργασία με άλλη αυτοκινητοβιομηχανία για μοίρασμα του κόστους, όπως έκανε η Toyota με τη BMW για τα Supra/Z4, και με τη Subaru για τα GR86/BRZ, δεν θα ήταν απίθανο να δούμε κάτι αντίστοιχο.
Το ζήτημα δεν είναι μόνο αν η επιστροφή του θα γίνει πραγματικότητα, αλλά και με ποιον κινητήρα θα εφοδιάζεται, αφού πριν λίγο καιρό η Nissan αποκάλυψε ότι δεν ξοδεύει πλέον χρήματα σε μοτέρ εσωτερικής καύσης, σε αντίθεση με άλλες ιαπωνικές εταιρείες που εκφράζουν τη μακροπρόθεσμη δέσμευσή τους στους βενζινοκινητήρες, οι οποίοι θα λειτουργούν με ουδέτερα ως προς τον άνθρακα καύσιμα.
Η πραγματικότητα είναι ότι η Nissan αργεί να εξελίξει ή να επενδύσει σε σπορ αυτοκίνητα, γνωρίζοντας ότι η επιστροφή αυτών των κεφαλαίων είναι πιο δύσκολη. Το 370Z ήταν στην αγορά για 13 χρόνια πριν έρθει το Z, και το ισχυρό GT-R παρέμεινε για 17 χρόνια.
Είναι κατανοητό λοιπόν γιατί η εταιρεία διστάζει να προσθέσει άμεσα μια τρίτη οικογένεια σπορ αυτοκινήτων. Ο Espinosa μπορεί να αποκαλεί για την ώρα την αναβίωση του Silvia "απίθανη ιδέα", αλλά θα προσπαθήσει να το κάνει πραγματικότητα. Ας ελπίσουμε ότι η Nissan δεν θα κολλήσει το σήμα Silvia σε ένα SUV, μιας και η κυκλοφορία ενός crossover είναι σχεδόν πάντα ασφαλέστερη επιλογή, συχνά εις βάρος ενός συναρπαστικού αυτοκινήτου που στοχεύει στους λάτρεις. Μάλιστα ήδη το έχουν κάνει άλλες εταιρίες, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το Mitsubishi Eclipse.
Πάντως αν και στα αυτιά μας, η επιστροφή του Silvia ακούγεται υπέροχο, θα ήταν προτιμότερο να λανσαριστεί σε πιο χαμηλή τιμή από το Ζ, που στις ΗΠΑ
κοστολογείται στα 43.000 ευρώ και σίγουρα να έχει τα προσόντα για να εισαχθεί στην Ευρώπη. Το μέλλον θα δείξει τι θα συμβεί, αλλά είναι σχεδόν σίγουρο ότι όλοι οι petrolheads εύχονται το αυτοκίνητο με το χαρακτηριστικό σήμα στο καπό να ξαναβγεί στην αγορά και ιδανικά με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ