H Lamborghini που είναι γνωστή μέχρι στιγμής με τον κωδικό LB744 περνάει στα ύδατα των hypercars, διατηρώντας τον κινητήρα V12 και συμπληρώνοντας την εκρηκτική του απόδοση με τρεις ηλεκτροκινητήρες.
Μετά τα πρώτα του σχέδια που διέρρευσαν, η εταιρεία της Sant' Agata έδωσε τις πρώτες επίσημες πληροφορίες για το διάδοχο της ναυαρχίδας της -που προς το παρόν έχει την ονομασία LB744- επιβεβαιώνοντας ότι θα χρησιμοποιήσει plug-in υβριδική τεχνολογία. Δεν είναι η πρώτη υβριδική Lambo, καθώς προηγήθηκε η Sian FKP 37 (αν και με supercapacitors και όχι PHEV).
Η LB744 θα περιλαμβάνει έναν ολοκαίνουριο ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα 6.5 λίτρων (τοποθετημένο στο διαμήκη άξονα αλλά με περιστροφή κατά 180 μοιρες από τον προηγούμενο) και τρία ηλεκτρικά μοτέρ, που θα φτάνουν -και οι τέσσερις μαζί- σε τετραψήφιο αριθμό ιπποδύναμης.
BUY NOW
Ο θερμικός κινητήρας, που θα αγγίζει στα κόκκινά του τις 9.500 στροφές ανά λεπτό, θα βρίσκεται φυσικά στον πίσω άξονα και θα κινεί τους πίσω τροχούς. Οι μπροστινοί τροχοί θα έχουν από έναν ηλεκτροκινητήρα ο καθένας, ενώ το τρίτο ηλεκτρικό μοτέρ θα συνεπικουρεί την κίνηση των πίσω τροχών, αναλόγως των συνθηκών πρόσφυσης και το οδηγικό προφίλ που επιλέγει ο οδηγός.
Ο τρίτος αυτός ηλεκτρικός κινητήρας θα είναι τοποθετημένος πάνω από το κιβώτιου διπλού συμπλέκτη και 8 σχέσεων, το οποίο είναι τοποθετημένο εγκάρσια πίσω από τον V12 που έχει διαμήκη τοποθέτηση. Σύμφωνα με τη Lamborghini, το νέο κιβώτιο είναι (με βάρος 193 κιλών) ελαφρύτερο από της Huracan, αλλά και ταχύτερο στις αλλαγές σχέσεων.
Ο ατμοσφαιρικός V12, που είναι κατά 17 κιλά ελαφρύτερος του μοτέρ που αντικαθιστά (με συνολικό βάρος 218 κιλών) παράγει 813 hp και 725 Nm ροπής στις 6.750 σ.α.λ. Η διαμήκης διάταξή του, σε συνδυασμό με την εγκάρσια του κιβωτίου, εξασφαλίζει χώρο για τη μπαταρία ιόντων-λιθίου στο κεντρικό τούνελ.
Πρόκειται για μια μονάδα χωρητικότητας 3,8 kWh, η οποία φορτίζει με όριο τα 7 kW και συνεπώς χρειάζεται περίπου μία ώρα για την πλήρωσή της. Μπορεί, επίσης, να φορτιστεί πλήρως σε 6 λεπτά από τον θερμικό κινητήρα, και βεβαίως δέχεται και την ενέργεια που ανακτάται από το φρενάρισμα του θηριώδους αυτού τετράτροχου.
Με τόσους κινητήρες είναι προφανές ότι η LB744 είναι τετρακίνητη, ακόμα κι όταν κινείται μόνο ηλεκτρικά για τον ελάχιστο χρόνο που το εξασφαλίζει η μικρή μπαταρία της. Αυτό εξυπηρετεί κυρίως για τη Lamborghini τους στόχους μείωσης των ρύπων, που χάρη στην αμιγή ηλεκτροκίνηση πέφτουν κατά 30 τοις εκατό στις επίσημες μετρήσεις, σε σχέση με την τελευταία Aventador - την Ultimae.