Αυτός είναι ο φάρος που θα πρέπει να έχουν όλα τα αυτοκίνητα -Τι αλλάζει στους δρόμους της Ευρώπης
Με στόχο την περαιτέρω μείωση των ατυχημάτων έρχονται αλλαγές στον εξοπλισμό οδικής ασφάλειας που θα πρέπει να φέρει ένα αυτοκίνητο με χρήση νέων τεχνολογιών.
Η παρουσία εξοπλισμού οδικής ασφάλειας σε ένα αυτοκίνητο που κινείται στους ευρωπαϊκούς δρόμους είναι υποχρεωτική και αυτό φυσικά ισχύει και για την Ελλάδα, όπως επισημαίνεται και από τον εγχώριο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Σε περίπτωση αναγκαστικής ακινητοποίησης ενός αυτοκινήτου σε δρόμο που απαγορεύεται η στάθμευση, ο οδηγός του αυτοκινήτου είναι υποχρεωμένος (εφόσον δεν μπορεί να το απομακρύνει άμεσα από την οδό) να τοποθετήσει σε απόσταση το γνωστό σε όλους τρίγωνο, ώστε να προειδοποιεί του οδηγούς που πλησιάζουν για την ύπαρξη του ακινητοποιημένου οχήματος.
BUY NOW
Εντός κατοικημένης περιοχής η απόσταση του τριγώνου από το αυτοκίνητο πρέπει να είναι από 20 μέτρα και πάνω, ενώ εκτός κατοικημένης περιοχής πρέπει να είναι τουλάχιστον 50 μέτρα. Σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας η υποχρεωτική απόσταση είναι τουλάχιστον 100 μέτρα.
Έρευνες ωστόσο δείχνουν ότι η χρήση του τριγώνου, που αποτελεί το βασικό στοιχείο προειδοποίησης για την οδική ασφάλεια σε περίπτωση αναγκαστικής ακινητοποίησης, ενέχει κινδύνους για τους ίδιους τους χρήστες, τη στιγμή που μια μεγάλη μερίδα των οδηγών (σχεδόν οι μισοί) δεν ξέορυν τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση ακινητοποίησης.
Για τους παραπάνω λόγους την εμφάνισή τους στο εμπόριο έχει κάνει και ο φάρος, η σχετικά νέα ειδική συσκευή επισήμανσης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί έναντι του τριγώνου και στην ελληνική επικράτεια.
Η Ισπανία, η πρώτη χώρα της Ε.Ε., προχωρά μάλιστα ένα βήμα παραπέρα ώστε να καταστήσει υποχρεωτική τη χρήση ενός νέου συστήματος προειδοποίησης που συνδυάζει τον φάρο με τεχνολογίες συνδεσιμότητας για τη διασύνδεσή του με τα σωστικά συνεργεία και τις υπηρεσίες άμεσης επέμβασης. Στην Ισπανία το σύστημα αναμένεται να γίνει υποχρεωτικό τον Ιανουάριο του 2026.
Η χρήση του διασυνδεδεμένου φάρου απλοποιεί τη διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθήσει ο οδηγός ενός αυτοκινήτου σε περίπτωση ανάγκης. Τοποθετείται εύκολα πάνω στο αυτοκίνητο και έτσι ο οδηγός δεν χρειάζεται να απομακρυνθεί από το όχημα ρισκάροντας τη ζωή του.
Ο διασυνδεδεμένος φάρος, σε σχέση με τους συμβατικούς φάρους προδιαγραφών V16, φέρει ενσωματωμένη SIM, η οποία, με την ενεργοποίηση του φάρου, ειδοποιεί τις υπηρεσίες του εκάστοτε υπουργείου μεταφορών για την ακριβή θέση του οχήματος που αντιμετωπίζει πρόβλημα.
Ένα από τα μεγάλα ατού του διασυνδεδεμένου φάρου έναντι του παραδοσιακού τριγώνου είναι το σημαντικά μικρότερο μέγεθος και βάρους του, δύο στοιχεία που επιτρέπουν τη χρήση του και σε οχήματα μικρότερων διαστάσεων, όπως είναι οι μοτοσικλέτες και τα scooters -δεν είναι ωστόσο υποχρεωτική στα δίκυκλα.
Στην Ισπανία ο διασυνδεδεμένος φάρος θα πρέπει να τροφοδοτείται από μπαταρία εννέα volt που να επιτρέπει τη συνεχή λειτουργία του τουλάχιστον για δύο ώρες.
Εκτός από την υποχρεωτική 12χρονή σύνδεση με πάροχο υπηρεσιών τηλεφωνίας, η συσκευή πρέπει να ακολουθείται και από εγγύηση καλής λειτουργίας που φτάνει επίσης στα 12 χρόνια και να φέρει πιστοποίηση CE. Τέλος, όταν λειτουργεί ο προειδοποιητικός φάρος θα πρέπει να γίνεται ορατός από απόσταση τουλάχιστον ενός χιλιομέτρου.