Ο «χρυσός» κανόνας του ενός λεπτού για να μην χαλάσει ο κινητήρας

engine cut-off

Υπάρχει ένας πολύ απλός κανόνας, που μηχανικοί και ειδικοί των αυτοκινήτων, προτείνουν ώστε να αποφύγουμε τις ακριβές βλάβες του κινητήρα. Ταυτόχρονα βοηθάει στη μακροζωία του.

Οι κινητήρες των αυτοκινήτων είναι από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα του ανθρώπου. Είναι από εκείνες τις δημιουργίες που οι περισσότεροι από εμάς, οι οποίοι ζούμε στις πόλεις, χρησιμοποιούμε σε καθημερινή βάση. Ένα μοτέρ, σαν αυτά που όλοι γνωρίζουμε, αποτελείται από 500 έως 1.000 διαφορετικά εξαρτήματα. Και όλα αυτά λειτουργούν ταυτόχρονα, με κίνηση και τριβή, ανεβάζοντας υψηλές θερμοκρασίες στα μέταλλα. Κάπως έτσι λοιπόν μπορεί να προκληθεί και η πρόωρη φθορά τους.

Για να αποφευχθεί αυτό, όσο το δυνατόν γίνεται περισσότερο, οι κατασκευαστές έχουν εφεύρει δύο τεχνικές. Η μία είναι η κατάλληλη ψύξη του κινητήρα με αέρα και νερό και η άλλη το λάδι, το παχύρευστο υγρό που λιπαίνει όλα τα μέρη, ώστε να μειώνεται η τριβή (ή το σπάσιμο), δηλαδή η καταστροφή τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
engine cut-off b

Η προσοχή μας πρέπει να δοθεί σε δύο κρίσιμες στιγμές. Στο ξεκίνημα, αλλά και στο σβήσιμο του κινητήρα. Όταν βάζουμε εμπρός το πρωί (ειδικά όταν κάνει κρύο), το λάδι βρίσκεται στο κάτω μέρος. Επομένως δεν λιπαίνεται, ούτε θερμαίνεται σωστά. Προτείνεται κατά την εκκίνηση, να περιμένουμε γύρω στο 1 λεπτό, ικανό διάστημα για να «λουστούν» όλα τα μέταλλα με λάδι.

Αντίστοιχα, η ίδια οδηγία πρέπει να ακολουθείται και στο τέλος της ημέρας. Μάλιστα όταν γυρίζουμε από κάποιο ταξίδι ή όταν σταματάμε σε ένα πρατήριο καυσίμων μετά από αρκετή ώρα για ανεφοδιασμό, είναι ακόμα πιο σημαντικό. Έχετε υπόψιν σας, πως οι σύγχρονοι βενζινοκινητήρες και φυσικά οι πετρελαιοκινητήρες διαθέτουν turbo. Ένα πιο ευαίσθητο εξάρτημα που μερικές φορές συνεχίζει να περιστρέφεται. Επομένως και σε αυτή την περίπτωση, περιμένετε 1 λεπτό πριν τον απενεργοποιήσετε.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ