Citroen e-C3

Ο Ηλεκτρικός της Αθήνας αλλάζει -Αυτό είναι το μεγάλο έργο που αναβαθμίζει τη Γραμμή 1 του Μετρό

Γραμμή 1 Μετρό Αθήνας

Σε σημαντική αριθμητική και ποιοτική ενίσχυση του στόλου της Γραμμής 1 θα οδηγήσει το έργο της αναβάθμισης ενός μεγάλου αριθμού συρμών.

Αποφασισμένη να αναβαθμίσει τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας είναι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αντιμετωπίζοντας τις παθογένειες που υποβαθμίζουν την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα είναι η κατάσταση των συρμών της Γραμμής 1, δεδομένου ότι αριθμούν αρκετά χρόνια ζωής. Στο πλαίσιο αυτό βρίσκεται σε εξέλιξη η εργολαβία για την ανακατασκευή των 14 παλαιότερων συρμών της γραμμής, ώστε να συνεχίσουν να προσφέρουν απρόσκοπτα τις υπηρεσίες τους για άλλα 25 χρόνια.

Οι συρμοί ανακαινίζονται από την ισπανική εταιρεία CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) και βρισκόμαστε εν αναμονή της άφιξης στην Ελλάδα του πρώτου πιλοτικού συρμού. Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι οι ανακαινισμένοι συρμοί να φτάνουν σταδιακά μέσα στην επόμενη διετία, και συγκεκριμένα μέχρι τις αρχές του 2027, με την πολιτική ηγεσία να επισημαίνει ότι όταν ολοκληρωθεί η εργολαβία, θα δρομολογούνται περισσότεροι συρμοί από ό,τι σήμερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Γραμμή 1 Μετρό

Αναφορά στο έργο έκανε και την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου μιλώντας στην ΕΡΤ, η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα, επισημαίνοντας ότι «συνολικά μέχρι το 2027 θα έχουμε 17 νέους συρμούς στη Γραμμή 1». Πρόσθεσε ότι για τις υπόλοιπες γραμμές του Μετρό (1 & 2) το πλάνο περιλαμβάνει δημοπρατήσεις για νέους συρμούς, αλλά αυτοί θα παραληφθούν σταδιακά από το 2025 έως το 2029».

Αναφορικά με το έργο της αναβάθμισης των 14 συρμών, αυτό περιλαμβάνει:

  • την αντικατάσταση των παλαιών και ενεργοβόρων DC κινητήρων έλξης με σύγχρονους κινητήρες AC και του συστήματος έλξης,
  • την αντικατάσταση της περιστρεφόμενης γεννήτριας με σύγχρονη γεννήτρια στατικού τύπου,
  • την αντικατάσταση των αεροσυμπιεστών και του πνευματικού συστήματος, περιλαμβανομένου του συστήματος ελέγχου των θυρών επιβατών,
  • την αναβάθμιση του συστήματος κλιματισμού,
  • διευκολύνσεις των επιβατών ΑμεΑ (προσβάσιμοι συρμοί, τοποθέτηση ζωνών ασφαλείας για τα αμαξίδια),
  • ενίσχυση της ενημέρωσης και του αισθήματος ασφάλειας των επιβατών (εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος καμερών και οθονών πληροφόρησης κοινού),
  • τοποθέτηση νέου δαπέδου και πλευρικών τοιχωμάτων και αισθητική αναβάθμιση του εσωτερικού χώρου των επιβατών (αντικατάσταση παραθύρων, καθισμάτων, εγκατάσταση φωτισμού LED κ.ά.).

Αναφορά έκανε μεταξύ άλλων και στα λεωφορεία, επισημαίνοντας ότι στην Αθήνα έχουμε 140 νέα λεωφορεία, στη Θεσσαλονίκη 110, και μέχρι το καλοκαίρι 951 νέα λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αττικής.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ