Αυτός είναι ο ισχυρότερος τρικύλινδρος κινητήρας στον κόσμο

motor 3

Την τελευταία δεκαετία, οι τρικύλινδροι κινητήρες έχουν επιλεχθεί από αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες για περιβαλλοντικούς λόγους, καθώς ρυπαίνουν λιγότερο, σε σχέση με τους μεγαλύτερους.

Όμως υπάρχει ένας κατασκευαστής, ο οποίος έχει εξελίξει τον ισχυρότερο τρικύλινδρο κινητήρα στον κόσμο για έναν τελείως διαφορετικό σκοπό. Μέχρι τώρα λοιπόν είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε κυρίως mainstream μοντέλα με μικρά μοτέρ και όχι φυσικά κάποιο hypercar.

Πριν τρία χρόνια η Koenigsegg αποκάλυψε το Gemera, ένα πραγματικό έργο τέχνης για μερικούς, που εφοδιάζεται με κινητήρα TFG (Tiny Friendly Giant). Αυτός ο εξ΄ ολοκλήρου σχεδιασμένος από τους Σουηδούς κινητήρας, χρησιμοποιεί επαναστατικές τεχνολογίες.



motor 3 b
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και τα νούμερα λένε πάντα την αλήθεια. Τρεις κύλινδροι, δύο λίτρα και ισχύς 600 ίππων. Το μοτέρ του Koenigsegg Gemera έχει τέσσερις βαλβίδες στον κύλινδρο, που διαχειρίζονται ανεξάρτητα τα δύο turbo, τα οποία λειτουργούν παράλληλα, αν και το καθένα από αυτά συνδέεται με διαφορετικές βαλβίδες εξαγωγής.

Αυτό επιτρέπει στους τρεις κυλίνδρους να χρησιμοποιούν μόνο μία από τις βαλβίδες εξαγωγής στα χαμηλά φορτία, αναγκάζοντας τα αέρια να διατηρούν υψηλότερη πίεση και να περνούν από έναν μόνο υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας.

Όταν αυξηθεί το φορτίο, ενεργοποιείται η δεύτερη βαλβίδα εξαγωγής για κάθε κύλινδρο, ώστε να λειτουργήσει ο δεύτερος υπερσυμπιεστής, με αποτέλεσμα υψηλότερη πίεση εισαγωγής.

motor 3 c

Η ιπποδύναμη του Gemera είναι 600 ίπποι στις 7.500 σ.α.λ. με 600 Nm ροπής στις 2.000-7.000 σ.α.λ. Με τη συνδρομή των ηλεκτροκινητήρων η συνολική ισχύς ανεβαίνει στους 1.700 ίππους. Εν τω μεταξύ, ένα άλλο κορυφαίο στοιχείο του εν λόγω κινητήρα, είναι το εξαιρετικά χαμηλό του βάρος που είναι μόλις 70 κιλά (στεγνός).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χαρακτηριστικό του τρικύλινδρου μοτέρ της Koenigsegg είναι επίσης ότι λειτουργεί χωρίς εκκεντροφόρους, εξαιτίας του συστήματος Freevalve, το οποίο επιτρέπει σε κάθε βαλβίδα να ελέγχεται ανεξάρτητα μέσω ηλεκτροπνευματικών ενεργοποιητών. Η συμπίεση είναι 9,5:1, ενώ υπάρχει δυνατότητα χρήσης διαφορετικών καυσίμων όπως π.χ. βενζίνης 95 οκτανίων μέχρι αιθανόλης Ε85.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ