
Το νέο μοτέρ θα παρουσιαστεί σύντομα με κάθε επισημότητα, προαναγγέλλοντας μία νέα εποχή για τα εκτός δρόμου οχήματα.
Τι θα συνέβαινε εάν η αμμωνία αποδεικνυόταν ως μια βιώσιμη εναλλακτική λύση για το πετρέλαιο κίνησης; Την απάντηση σε αυτό το ερώτημα επιδιώκει να την δώσει σε λίγες μέρες η Liebherr που δραστηριοποιείται στην παραγωγή βιομηχανικών μηχανημάτων.

Ειδικότερα, η Leibherr κατασκεύασε έναν κινητήρα αμμωνίας που στοχεύει να εφοδιάσει οχήματα που προορίζονται για εκτός δρόμου χρήση. Παράλληλα, θα αποτελεί και μία αξιοσημείωτη εναλλακτική λύση στους κινητήρες υδρογόνου, μιας και το τελευταίο θεωρείται από πολλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων ως ένα κατ’ εξοχήν καθαρό καύσιμο.
BUY NOW
Ο νέος κινητήρας της Liebherr είναι διπλού καυσίμου και μπορεί να καταναλώνει πράσινη αμμωνία που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές και θεωρείται ως ένα εναλλακτικό καύσιμο του μέλλοντος. Μάλιστα, η συγκεκριμένη τεχνολογία αυτοπροτείνεται ως ένα πραγματικό θαύμα της μηχανικής.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφερθεί ότι η αμμωνία χρειάζεται θερμοκρασίες γύρω από τους 650 βαθμούς Κελσίου για να πραγματοποιηθεί η καύση. Το σημείο ανάφλεξης δηλαδή είναι πολύ υψηλότερο από την βενζίνης που είναι στους 200 βαθμούς.
Η πράσινη αμμωνία ωστόσο μπορεί να αλλάξει κατάσταση και από την αέρια να γίνει υγρή στους -33 βαθμούς Κελσίου. Επομένως, είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμη σε σχέση με το υδρογόνο που απαιτεί για την ίδια διαδικασία -253 βαθμούς ή τη συμπίεσή του στα 700 bar.

Ο νέος κινητήρα αμμωνίας της Liebherr έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με το Bruno Generators Group, με στόχο την απαραίτητη διεύρυνση της χρήσης πράσινης αμμωνίας στην παραγωγή πράσινης ενέργειας (χαμηλών εκπομπών).
Σε κάθε περίπτωση, η Liebherr δεν ποντάρει όλα της τα χαρτιά στην αμμωνία, μιας και στην επερχόμενη έκθεση Bauma 2025 του Μονάχου, θα παρουσιάσει τον κινητήρα Η966, ένα 6κύλινδρο μοτέρ 13,5 λίτρων που έχει σχεδιαστεί για να καταναλώνει καθαρό υδρογόνο.