O Elon Musk άλλαξε γνώμη και εντέλει να προχωρήσει τα πλάνα της Tesla για την κατασκευή του μικρότερου αυτοκινήτου της εταιρείας, που θα τοποθετηθεί κάτω από το Model 3.
Οι φήμες για το μικρό Tesla, που πολλοί εκτιμούν ότι θα ονομάζεται Model 2, κυκλοφορούν διαρκώς τα τελευταία χρόνια. Στις αρχές του 2022, όμως, ο ισχυρός άνδρας της αμερικανικής εταιρείας, Elon Musk, το είχε αποκλείσει λέγοντας πως «έχουμε πάρα πολλά που πρέπει να κάνουμε αυτή τη στιγμή, για να είμαι ειλικρινής».
Όμως τώρα, μετά από το φετινό ρεκόρ πωλήσεων της Tesla σε αρκετές αγορές και τη διαρκή επέκταση των γραμμών παραγωγής, ο Musk -όπως είπε ο ίδιος- αποφάσισε να προχωρήσει στην κατασκευή του πιο μικρού και πιο προσιτού Tesla, που θα γιγαντώσει σε επίπεδο παγκόσμιως πωλήσεων την εταιρεία.
BUY NOW
Μέχρι τώρα, η Tesla έχει κατασκευάσει 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα, αλλά με ένα μικρό και πιο οικονομικό μοντέλο ο αριθμός αυτός θα αρχίσει να αυξάνεται ραγδαία. Από την άλλη, βεβαίως, η εταιρεία της Καλιφόρνια έχει καθυστερήσει πολύ -κυρίως λόγω της παγκόσμιας έλλειψης των microchips- τις πρώτες παραδόσεις του Cybertruck και του Roadster.
«Ολοκληρώσαμε τη μηχανική σπουδή των Cybertruck και Semi, οπότε μπορείτε να φανταστείτε σε τι δουλεύουμε τώρα», είπε ο Musk. «Πρόκειται για το αυτοκίνητο της επόμενης γενιάς, του οποίου η πλατφόρμα θα έχει το μισό κόστος από εκείνη του Model 3 και του Model Y. Θα είναι μιρκότερη βέβαια, για να είμαστε δίκαιοι, αλλά πιστεύω ότι [το αυτοκίνητο] πολύ σύντομα θα ξεπεράσει σε παραγωγή τις πωλήσεις όλων των άλλων οχημάτων μας συνολικά».
Η μείωση του κόστους της πλατφόρμας στο μισό δεν σημαίνει, βεβαίως, ότι το νέο μικρό Tesla θα έχει τη μισή τιμή από το Model 3, δηλαδή ότι θα κυμαίνεται στα 25.000 ευρώ. Όμως είναι πολύ πιθανό να κοστίζει κάτω από 30 χιλιάδες ευρώ. Με τον τρόπο αυτό, η Tesla θα διευρύνει θεαματικά το αγοραστικό της κοινό, και θα καταφέρει να ανταγωνιστεί -από άποψη τιμής- τα ευρωπαϊκά αντίστοιχα ηλεκτρικά, όπως το Volkswagen ID.3, αλλά και τα κινεζικά MG και BYD.
Παράλληλα, με μήκος 4,4 μέτρων, θα είναι σε θέση να ανταγωνιστεί ακόμα και ευρωπαϊκά hatchback με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ενδεχομένως, δε, να εξασφαλίζει αρκετούς διαθέσιμους χώρους, που είναι βασικό κριτήριο στην κατηγορία, ακόμα και με μια περισσότερο κεκλιμένη πίσω κολόνα - που θα του δίνει coupe, σπορτίφ σιλουέτα.
Η ονομασία του αυτοκινήτου είναι ένα τεράστιο θέμα στις ΗΠΑ. Είναι σαφές ότι η χρήση της λέξης Model από την Tesla παραπέμπει στο θρυλικό Ford Model T, που έφερε την παγκόσμια αυτοκινητική επανάσταση στις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Η Ford προειδοποίησε την Tesla ότι θέλησε να χρησιμοποιήσει τον όρο Model E, και το Model 3 ήρθε ως απάντηση της δεύτερης - αντιστρέφοντας το Ε ως 3.
O Musk παραδέχθηκε ότι το μικρό Tesla είναι πλέον το βασικό αντικείμενο εργασίας για τους μηχανικούς της Tesla. «Δεν θέλουμε να μιλήσουμε με ακριβείς ημερομηνίες για την παρουσίασή του, αλλά σε αυτό εστιάζει το τμήμα εξέλιξης νέων αυτοκινήτων μας. Θα αξιοποιήσουμε όλα όσα μάθαμε από τα Model S, X, 3 και Υ, από το Cypertruck και το Semi, στη νέα αυτή πλατφόρμα. Προσπαθούμε να φτάσουμε πάλι σε αυτό το 50 τοις εκατό [του κόστους]».
Παράλληλα με το μικρό της αυτοκίνητο, η Tesla εργάζεται στην εξέλιξη του ανανεωμένου Model 3, στο πρόγραμμα που ονομάζει «Highland». Ο βασικός λόγος της ανανέωσής του είναι να αποκτήσει τα εξαρτήματα και τη μεθοδολογία παραγωγής που εφαρμόστηκε στο Model Y, ώστε να μειωθεί το κόστος παραγωγής του -μέχρι στιγμής- δημοφιλέστερου παγκοσμίως ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Όλα αυτά, καθώς και η δυνατότητα μείωσης του κόστους των δύο μικρότερων αυτοκινήτων της Tesla, συνδέονται και με την εξέλιξη των μπαταριών νέας τεχνολογίας από την εταιρεία. Έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζει σε ορισμένα μοντέλα της μπαταρίες λιθίου-φωσφορικού σιδήρου (LFP), που είναι πιο φθηνές σε σχέση με τις μπαταρίες νικελίου-μαγνησίου-κοβαλτίου (NMC).
Με την προσθήκη του μικρότερου Tesla, που αναμένεται να σπάσει τα ταμεία, με το ανανεωμένο Model 3 και με όσα μοντέλα ακολουθήσουν τα προσεχή χρόνια, καθώς και με την αύξηση των εργοστασίων -παραγωγικής δυνατότητας δύο εκατομμυρίων αυτοκινήτων το χρόνο, το καθένα- ο στόχος της Tesla είναι να έχει κατασκευάσει 100 εκατομμύρια αυτοκίνητα μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.