O πιο τρελός V16 κινητήρας που έχει φτιαχτεί πότε – Από τι κατασκευάστηκε [video]

v16 alysopriona

Όταν η φαντασία συναντά την τρέλα, τότε μπορούν να δημιουργηθούν τα πιο παράδοξα και περίεργα πράγματα, με το τελικό αποτέλεσμα να μην είναι μόνο αναπάντεχο, αλλά και απόλυτα διασκεδαστικό.

Σε μια εποχή που η αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση και την υβριδική τεχνολογία, η ομάδα του ρωσικού καναλιού Garage54 στο YouTube αποφάσισε να κάνει ένα βήμα πίσω στο χρόνο, και μάλιστα με έναν τρόπο άκρως εκκεντρικό. Ξεχνώντας τα τούρμπο και τους οκτακύλινδρους κινητήρες, οι Ρώσοι μηχανικοί ένωσαν 16 αλυσοπρίονα για να δημιουργήσουν έναν V16 κινητήρα, σε μια προσπάθεια που σίγουρα κερδίζει τον τίτλο της πιο ασυνήθιστης μηχανολογικής κατασκευής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ιδέα, όσο τρελή κι αν ακούγεται, δεν είναι εντελώς πρωτότυπη. Η Bugatti, στο νέο της μοντέλοTourbillon, παρουσίασε έναν V16 κινητήρα που αντικαθιστά τον W16 των Veyron και Chiron, ενσωματώνοντας τεχνολογία ηλεκτροκινητήρων και θέτοντας νέα στάνταρ στην αυτοκινητοβιομηχανία. Φυσικά, ο V16 του Garage54 απέχει πολύ από τα τεχνολογικά επιτεύγματα της Bugatti, αποτελώντας μια πιο "πρωτόγονη" εκδοχή.

Η ομάδα του Garage54, γνωστή για τα ευφάνταστα πειράματά της με αυτοκίνητα και κινητήρες (συχνά με Lada), αποφάσισε να κατασκευάσει μια "ρωσική Bugatti", έστω και μόνο στον αριθμό των κυλίνδρων. Για τον σκοπό αυτό, χρησιμοποίησαν 16 αλυσοπρίονα Hüter BS-62, το καθένα με μονοκύλινδρο, δίχρονο, αερόψυκτο κινητήρα 58 κυβικών εκατοστών, ικανό να αποδίδει 4 ίππους. Θεωρητικά, η συνένωση των 16 κινητήρων θα έπρεπε να οδηγήσει σε έναν V16 με 928 κυβικά εκατοστά και 64 ίππους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πράξη, όμως, αποδείχθηκε πολύ πιο περίπλοκη από τη θεωρία. Η πρόκληση δεν ήταν απλώς η ένωση των κινητήρων, αλλά και ο συγχρονισμός τους. Οι μηχανικοί χρησιμοποίησαν ένα σύστημα οδοντωτών ιμάντων για να συνδέσουν κάθε κινητήρα με έναν κοινό άξονα μετάδοσης κίνησης. Επιπλέον, δημιούργησαν δύο βάσεις για την τοποθέτηση των κινητήρων σε διάταξη V, ενώ συνέδεσαν τους καρμπυρατέρ με καλώδια. Τέλος, πρόσθεσαν σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου, κιβώτιο ταχυτήτων και μίζα.

Το μεγαλύτερο ζήτημα που αντιμετώπισαν ήταν οι δονήσεις. Καθώς οι 16 κινητήρες άρχισαν να λειτουργούν ταυτόχρονα, ολόκληρο το σύστημα υπέφερε από δονήσεις που έκαναν τον κινητήρα να φαίνεται περισσότερο σαν έναν εκρηκτικό μηχανισμό παρά σαν κάτι που θα μπορούσε να τοποθετηθεί σε αυτοκίνητο.

Παρά τις δυσκολίες, το εγχείρημα του Garage54 αποτελεί μια εντυπωσιακή επίδειξη μηχανολογικής δημιουργικότητας. Η ομάδα κατάφερε να συνδυάσει απλά εργαλεία, όπως αλυσοπρίονα, για να δημιουργήσει έναν κινητήρα που, αν και ατελής, λειτουργεί. Το πείραμα αυτό αποδεικνύει ότι με φαντασία και τεχνική κατάρτιση, τα όρια μπορούν να ξεπεραστούν, ακόμα και στον τομέα της μηχανολογίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μένει να δούμε αν η ομάδα του Garage54 θα καταφέρει να βελτιώσει τον κινητήρα και να τον τοποθετήσει σε ένα αυτοκίνητο. Αν το καταφέρει, σίγουρα θα πρόκειται για ένα από τα πιο ιδιαίτερα οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ