Ποιοι οδηγοί δεν θα μπορούν να οδηγούν νύχτα; -Η πρόταση που θα αλλάξει τα πάντα στους δρόμους

οδήγηση τη νύχτα

Με τους νέους οδηγούς να εμπλέκονται συχνότερα σε τροχαία ατυχήματα, δεν είναι λίγοι όσοι ζητούν να επιβληθούν σε αυτούς περιορισμοί κατά την οδήγηση.

Για τα καλά έχει φουντώσει το τελευταίο διάστημα η συζήτηση γύρω από τον μεγάλο αριθμό τροχαίων ατυχημάτων με πρωταγωνιστές νεαρής ηλικίας οδηγούς στη Μ. Βρετανία, με τον οργανισμό Automobile Association (AA) να επιμένει στην επιβολή περιορμών για όσους είναι για μικρό χρονικό διάστημα κάτοχοι διπλάμωτος οδήγησης.

Αυτό η ΑΑ ευελπιστεί ότι θα το πετύχει μέσω της εισαγωγής μιας άδειας οδήγησης η οποία θα είναι σταδιακά αναβαθμιζόμενη (graduated driving license), δηλαδή κατά την πρώτη φάση έκδοσής της θα χορηγεί στον οδηγό ένα ιδιαίτερα περιορισμένο φάσμα ελευθεριών, το οποίο προϊόντος του χρόνου θα διευρύνεται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα, η ΑΑ ζητάει κατά τους πρώτους μήνες κατοχής του διπλώματος να υφίστανται περιορισμοί όσον αφορά τον αριθμό των συνομήλικων συνεπιβατών στο αυτοκίνητο, αλλά και -μεταξύ άλλων- να απαγορεύεται η οδήγηση κατά συγκεκριμένες ώρες της νύχτας.

νέοι οδηγοί

Μετά από δύο χρόνια, στο σταδιακά αναβαθμιζόμενο δίπλωμα οδήγησης θα αίρονται οι όποιοι περιορισμοί και αυτό θα ισοδυναμεί πλήρως με την υφιστάμενη άδεια.

Όπως αναφέρουν τα βρετανικά Μέσα, ένα παρόμοιο σύστημα εφαρμόζεται στη Νέα Ζηλανδία, ενώ από τότε που τέθηκε σε ισχύ καταγράφηκε μείωση 23% στα τροχαία ατυχήματα που εμπλέκονταν νέοι ηλικίας 15-19 ετών και 12% για τους 20-24.

Σε έρευνα, μάλιστα, της ΑΑ, τον περασμένο Απριλίο, διαπιστώθηκε ότι σχεδόν τα ¾ των οδηγών τίθενται υπέρ του συγκεκριμένου διπλώματος, μιας και θεωρούν ότι θα αποτελέσει ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό μέσο για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
νέοι οδηγοί

Επισημαίνεται δε ότι ένας στους πέντε νέους οδηγούς (δηλαδή το 20%) έχει ένα ατύχημα μέσα σε διάστημα ενός έτους από τη στιγμή που πήρε την άδεια οδήγησης, ενώ ο κίνδυνος ατυχήματος τετραπλασιάζεται για κάθε επιπλέον συνομίληκο επιβάτη στο αυτοκίνητο.

«Ένα από τα μεγάλα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν είναι οι αχρείαστοι θάνατοι νέων οδηγών, των συνοπιβατών τους και των υπόλοιπων ανθρώπων που εμπλέκονται στα ατυχήματα», σύμφωνα με τον πρόεδρος της ΑΑ, Edmund King.

«Οι περισσότεροι δεν αντιλαμβάνονται, μέχρι να είναι αργά, πως τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν την κύρια αιτία θανάτων για παιδιά και νέους ηλικίας 5 έως 29 ετών, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας», προσθέτει.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ