Οδηγός περνούσε για 16 χρόνια από τα διόδια χωρίς να πληρώνει -Τι έλεγε στους υπαλλήλους

Τέλος τα διόδια στην Ισπανία

Παράδειγμα αποτέλεσε για τους αρνητές διοδίων ένας οδηγός που περνούσε επί 16 χρόνια από σταθμό, δίχως να βάζει το χέρι του στην τσέπη.

Ένας έμμεσος φόρος ο οποίος καταβάλλεται για τη συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων είναι τα διόδια, που κατά καιρούς έχουν βρεθεί στο επίκεντρο σφοδρής κριτικής, με αποκορύφωμα το κίνημα «Δεν πληρώνω».

Επρόκειτο για μια μορφή αντίδρασης που αναπτύχθηκε την περίοδο της ελληνικής κρίσης χρέους και εμφανίστηκε ως ένα κάλεσμα προς τους πολίτες της Ελλάδας για άρνηση πληρωμής για κοινωνικά αγαθά που θα έπρεπε να τους παρέχονται δωρεάν ή με πολύ χαμηλότερο αντίτιμο.

Αρνητές διοδίων, βέβαια, υπάρχουν και σε άλλες χώρες, μεταξύ των οποίων η Ισπανία, όπου το 2012 εμφανίστηκε ένα αντίστοιχο κίνημα με το ελληνικό. Αυτό ήταν το “Novullpagar” («Δεν πρόκειται να πληρώσω»), μια μορφή παθητικής αντίστασης ή ανυπακοής, που συνίστατο στη διέλευση από τα διόδια χωρίς πληρωμή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δράση του κινήματος επικεντρώθηκε στην Καταλονία και κατέληξε σε 100.000 καταγγελίες, που τελικά οδήγησαν στην επιβολή περίπου 6.000 προστίμων, και σε έσοδα άνω των 300.000 ευρώ για την κυβέρνηση της Καταλονίας.

«Δεν είμαι απατεώνας, δεν έχω χρήματα»

Παράδειγμα… προς μίμηση για τους αρνητές διοδίων αποτέλεσε ένας οδηγός που κυριολεκτικά είχε γράψει ιστορία, μιας και είχε καταφέρει να περνάει από τους σταθμούς δωρεάν για όχι ένα, ούτε δύο, αλλά για… 16 χρόνια.

Ο οδηγός είχε δείξει το modus operandi του σε βίντεο που έχει συγκεντρώσει πάνω από 3 εκ. προβολές. Συνήθως ταξίδευε στον αυτοκινητόδρομο AP-9 μεταξύ Λέρεθ και της πόλης Βίγο στη Γαλικία, όπου υπάρχει σταθμός διοδίων με χρέωση 3,15 ευρώ.

Όταν έφτανε στον σταθμό ανέφερε ότι δεν έχει χρήματα και στη συνέχεια επικαλούνταν το δικαίωμα διέλευσης, το οποίο αν και ασαφές επιτρέπει τη διέλευση μέσω ιδιωτικών εκτάσεων όταν δεν υπάρχει εναλλακτική διαδρομή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως υποστήριζε τότε ο πρωταγωνιστής του βίντεο, ο αυτοκινητόδρομος έχει αποσβεστεί και δεν ακουλούθησαν νέα έργα και επομένως δεν δέχεται να πληρώνει 0,25 ευρώ/χλμ. για την απόσταση που διένυε. Σύμφωνα με τον ίδιο, η AUDASA, η παραχωρησιούχος εταιρεία, δεν έχει καταφύγει εναντίον του μέσα σε αυτά τα 16 χρόνια.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ