Τέλος τα διόδια στον νέο αυτοκινητόδρομο της Ελλάδας -Πώς θα πληρώνουν οι οδηγοί
![diodia anamoni e-pass kathisterisi](/sites/default/files/styles/horizontal_rectangle_small/public/2022-04/diodia%20anamoni%20e-pass%20kathisterisi.jpg?itok=GxMfI4IA)
Μέσα στο προσεχές καλοκαίρι θα αποδοθεί σε κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας με τα αναλογικά διόδια, ο οποίος δεν θα έχει μετωπικούς σταθμούς σε όλο το μήκος του.
Μόλις λίγοι μήνες απομένουν για την παράδοση στους οδηγούς του μεγαλύτερου τμήματος του νέου οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, ο οποίος θα μειώσει τους χρόνους μετακίνησης, θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια και θα συμβάλλει καθοριστικά στην παραγωγική και οικονομική ανασυγκρότηση της Ηλείας, της Αχαΐας, αλλά και συνολικά της Δυτικής Ελλάδα.
Στις 31 Ιουλίου θα παραδοθεί το τμήμα των 65 χλμ. από τον Πύργο έως τον Αλισσό και στις 30 Νοεμβρίου το τμήμα από τον Αλισσό έως το Μιντιλόγλι, μήκους 10 χλμ. σύμφωνα με την πρόσφατη ενημέρωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
BUY NOW
Επιπλέον, δόθηκε η έγκριση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, της Τεχνικής Περιβαλλοντικής Μελέτης εγκατάστασης και λειτουργίας και των πλευρικών διοδίων στους ανισόπεδους κόμβους Κάτω Αχαΐας και Αμαλιάδας.
Με δεδομένο ότι ο αυτοκινητόδρομος θα ενταχθεί στο έργο παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, θα ισχύσει η αναλογική χρέωση του συστήματος Hybrid. Η εγγραφή γίνεται αυτόματα με την απόκτηση πομποδέκτη Ολύμπια Pass.
Το σύστημα υπολογίζει στις εισόδους και τις εξόδους του αυτοκινητοδρόμου τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει ο χρήστης και επιστρέφει αυτόματα στον λογαριασμό του τη διαφορά για τα χιλιόμετρα που δεν διένυσε.
Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν σταθμοί διοδίων σε όλο το μήκος του, αφού οι πληρωμές θα γίνονται μόνο από τους πλευρικούς σταθμούς, οι οποίοι θα βρίσκονται στις εξόδους του νέου δρόμου.
![Πάτρα Πύργος](/sites/default/files/styles/in_article_med/public/inline-images/patra-pyrgos1234%20%281%29_1.jpeg?itok=Tfvng1Hs)
Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14 μέτρων, 2 γέφυρες, 19 άνω και κάτω διαβάσεις, 3 ανισόπεδους κόμβους και 42 τοίχους αντιστήριξης.
Με την απόδοσή του σε κυκλοφορία η διάρκεια ταξιδιού για το Αθήνα-Πύργος θα μειωθεί σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά, και θα ενισχυθεί σε μεγάλο βαθμό η ασφάλεια των ταξιδιωτών.
Παράλληλα, ο νέος οδικός θα προκαλέσει μια σειρά ευεργετικών επιδράσεων στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη ολόκληρης της Δυτικής Πελοποννήσου.
Επιπροσθέτως, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών γνωστοποίησε ότι θα εκκινήσει άμεσα τις διαδικασίες ανεύρεσης χρηματοδότησης και παράλληλα, θα ζητηθεί από την Παραχωσηριούχο εταιρεία η υποβολή προτάσεων για την επέκταση κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα: Πύργος – Κόμβος Αλφειού – Καλό Νερό – Τσακώνα.