Εμφύλιος στην Ευρώπη -Ποια χώρα λέει «όχι» στην απαγόρευση των κινητήρων βενζίνης και diesel

traffic

Το βράδυ της Δευτέρας, η Γερουσία της Γαλλίας πρότεινε ένα νομοσχέδιο το οποίο μεταξύ άλλων ίσως επιφέρει σημαντικές αλλαγές στις περιβαλλοντικές δεσμεύσεις της χώρας.

Μία από τις πιο χαρακτηριστικές «ελλείψεις» του νομοσχεδίου που πρότεινε η Γερουσία προκύπτει από την άρνησή της να ενσωματώσει στην εθνική νομοθεσία την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035, μέτρο το οποίο σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε ως τώρα αποτελεί απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και πρόκειται να εφαρμοστεί σε όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε.

Πρόκειται για μία μεγάλη ανατροπή, καθώς η Εθνοσυνέλευση (η Κάτω Βουλή του Γαλλικού Κοινοβουλίου -η Γερουσία λογίζεται ως Άνω Βουλή) είχε εγκρίνει νωρίτερα ένα διαφορετικό κείμενο από αυτό που εν τέλει πρότεινε η Γερουσία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δεξιά πλειοψηφία της Γερουσίας δικαιολόγησε την απόφασή της επισημαίνοντας την έλλειψη ενός κανονιστικού πλαισίου για μία τόσο βαρύνουσα μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. Η κυβέρνηση και τα κόμματα της Αριστεράς αποδοκίμασαν αυτή την πρόταση.

france-senat-ban-1

Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση του Yannick Yadot, Γερουσιαστή των Πρασίνων, ο οποίος θεωρεί πως η μη ένταξη της απαγόρευσης στην εθνική νομοθεσία είναι «λες και η Γαλλία πυροβολεί τα ίδια της τα πόδια». Ο υπουργός βιομηχανίας δήλωσε ότι «οι περισσότεροι κατασκευαστές δεν αμφισβητούν τον στόχο του 2035 -απλώς ζητούν περισσότερη ευελιξία».

Μάλιστα η Γερουσία πρότεινε ένα ακόμη μέτρο, την τετραετή αναβολή της εφαρμογής της ευρωπαϊκής οδηγίας CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive), η οποία απαιτεί από τις εταιρείες να δημοσιεύουν στοιχεία που σχετίζονται με την περιβαλλοντική τους βιωσιμότητα.

france-senat-ban-3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, η Γερουσία αφαίρεσε επίσης μία διάταξη που εγκρίθηκε από την Εθνοσυνέλευση, η οποία προέβλεπε τη χορήγηση οικονομικών ενισχύσεων από το πενταετές επενδυτικό πρόγραμμα «Γαλλία 2030» μόνο προς όσες εταιρείες θα δημοσίευαν τα στοιχεία που απαιτούσε η ευρωπαϊκή οδηγία CSRD.

Και τι γίνεται όταν Γερουσία και Εθνοσυνέλευση διαφωνούν; Σύμφωνα με το Σύνταγμα της Γαλλίας, σε περίπτωση συνεχιζόμενης διαφωνίας μεταξύ των δύο σωμάτων για ένα νομοσχέδιο, η κυβέρνηση της Γαλλίας δίνει το «πράσινο φως» στην Εθνοσυνέλευση να λάβει την τελική απόφαση, εκτός εάν το νομοσχέδιο είναι συνταγματικού χαρακτήρα.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ