Οι diesel κινητήρες που αντέχουν στο χρόνο - Τα μοτέρ που γράφουν ακόμη χιλιόμετρα στους δρόμους

Κινητήρας που δεν καίει βενζίνη ή diesel φέρνει την επανάσταση

Οι πετρελαιοκινητήρες αποτελούσαν μέχρι πριν κάποια χρόνια τον απαγορευμένο καρπό της ελληνικής αγοράς και δικαιολογημένα έκλεψαν την παράσταση μόλις απελευθερώθηκε η χρήση τους.

Οι κινητήρες που καταναλώνουν πετρέλαιο προσφέρουν αρκετά πλεονεκτήματα και οφέλη σε συγκεκριμένες κατηγορίες οδηγών. Και η επιλογή τους από το αγοραστικό κοινό εξαρτάται κατά κύριο λόγο από το πόσα χιλιόμετρα πραγματοποιεί το χρόνο και τι είδους ανάγκες θέλει να καλύψει.

Βέβαια, για να είμαστε ειλικρινείς, οι περισσότεροι που επέλεξαν πετρελαιοκίνητο μοντέλο τα τελευταία χρόνια το έκαναν κυρίως για την μειωμένη κατανάλωση του φθηνότερου, σε σχέση με την βενζίνη, καυσίμου.

Diesel gauge
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέρα όμως από την μειωμένη κατανάλωση, οι κινητήρες ντίζελ είναι εξαιρετικά αξιόπιστοι και έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες, αρκεί βέβαια να συντηρούνται σωστά και να καταναλώνουν καλής ποιότητας καύσιμο. Σε αντίθετη περίπτωση, το κόστος επισκευής ενός πετρελαιοκινητήρα είναι αρκετά υψηλό.

Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι, οι πετρελαιοκινητήρες αποδίδουν υψηλή ροπή, εκπέμπουν λιγότερα γρ./χλμ. CO2 και λόγω ανθεκτικότητας και διάρκειας ζωής, τα μοντέλα που φέρουν τέτοιους απαξιώνονται με πιο αργό τρόπο σε σχέση με τις αντίστοιχες βενζινοκίνητες εκδόσεις.

Η κυριαρχία τους σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές ήταν απόλυτη, έτσι τα βενζινοκίνητα εξακολουθούσαν να κυριαρχούν μόνο μεταξύ των σπορ και οικονομικότερων αυτοκινήτων. Για αυτό κάνουμε μια σύντομη επισκόπηση των δημοφιλέστερων κινητήρων ντίζελ που υπάρχουν ακόμα στην αγορά.

BMW TwinPower Turbo

BMW TwinPower Turbo 2.0 D

Η πολυδιαμορφώσιμη σειρά πετρελαιοκινητήρων της BMW αποτελείται από το ίδιο μοτέρ, με τη μόνη διαφορά να εντοπίζεται στο γεγονός ότι προσφέρεται ως 3κύλινδρος, 4κύλινδρος και 6κύλινδρος, και φυσικά στον κυβισμό. Έχει τοποθετηθεί σε πάρα πολλά μοντέλα, με τον 3κύλινδρο 1.5 B37 να αποδίδει 95 έως 115 ίππους και να εξοπλίζει τα μικρότερα μοντέλα των BMW και MINI. Ο 4κύλινδρος 2.0 B47 βγαίνει σε εκδόσεις από 115 έως 231 ίππους και τοποθετείται στις σειρές 1 έως 5, στην πλειοψηφία των μοντέλων Χ και σε ορισμένα MINI. Ο μεγαλύτερος 6κύλινδρος σε σειρά B57 έχει χωρητικότητα 3,0 λίτρων και προσφέρεται σε εκδόσεις από 286 έως 340 ίππους, και εφοδιάζει όλες τις Σειρές (πλην της 1) και φυσικά όλες τις X (πλην των X1 και X2).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

FIAT 1.6 MultiJet

FIAT MultiJet

Η FIAT Powertrain παρουσίασε το 2006 την downsized εκδοχή του 1.9 16V MultiJet που αφορά τον 1.6 16V MultiJet. Παρουσιάστηκε σε εκδόσεις με 105 ή 120 ίππους με στόχο να αντικαταστήσουν τον 1.9 8V MJT. O 1.6 MJT των 105 ίππων έκανε ντεμπούτο τον Δεκέμβριο του 2007 και λίγο αργότερα, το 2008, παρουσιάστηκε η έκδοση με τους 120 ίππους. Σήμερα, ο 1.6 MJT εφοδιάζει ορισμένα μοντέλα των Alfa Romeo και FIAT και αποδίδει 130 ίππους.

Mazda 3.3 e-SkyActiv D

Mazda 3.3 e-SKYACTIV D
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mazda πάει κόντρα στο ρεύμα, αλλά η εξέλιξη και η παραγωγή ενός εντελώς νέου και μεγάλης χωρητικότητας πετρελαιοκινητήρα σε μια εποχή που όλοι απομακρύνονται από αυτή την τεχνολογία, είναι πραγματικά μια γενναία κίνηση. Αν και μοιράζεται ελάχιστα στοιχεία με τον μικρότερο 4κύλινδρο των 2,2 λίτρων που τοποθετείται στο CX-5 με 150 ή 184 ίππους, ο εξακύλινδρος 3.3 είναι ουσιαστικά νέο μοτέρ. Σιγοντάρεται μάλιστα από ήπια υβριδικό σύστημα και εφοδιάζει το νέο CX-60 σε εκδόσεις με 200 ή 254 ίππους.

Mercedes-Benz OM 654

Mercedes-Benz 2.0 Diesel

Η εταιρεία που τοποθέτησε πρώτη πετρελαιοκινητήρα σε αυτοκίνητο και η πρώτη που πρόσθεσε τούρμπο σε αυτόν, είναι η Mercedes-Benz. Η τελευταία έκδοση του 4κύλινδρου κινητήρα των 2,0 λίτρων διατίθεται και σε εκδόσεις με ήπια υβριδική τεχνολογία για τις ισχυρότερες εκδόσεις του. Η απόδοση του συγκεκριμένου μοτέρ κυμαίνεται από τους 116 έως τους 265 ίππους, γεγονός που το καθιστά έναν από τους ισχυρότερους 4κύλινδρους πετρελαιοκινητήρες του κόσμου. Τοποθετείται τόσο εγκάρδια όσο και κατά τον διαμήκη άξονα και εφοδιάζει από μοντέλα από A-Class έως την E-Class, και από την GLA έως την GLE.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Renault 1.5 Blue dCi

Renault Blue dCi

Ο συγκεκριμένος 4κύλινδρος ντιζελοκινητήρας γαλλικής καταγωγής έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 2001 και από τότε έχει δεχθεί πάρα πολλές αλλαγές. Όπως είναι γνωστό, έχει μπει κάτω από το καπό αρκετών μοντέλων των Renault, Nissan, Dacia και Mercedes-Benz, και έβγαινε σε εκδόσεις με ισχύ από 65 έως 110 ίππους, με την ισχυρότερη να διαθέτει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας.

Stellantis 1.5 BlueHDi

Peugeot 1.5 BlueHDi
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο άλλος 1.500άρης πετρελαιοκινητήρας της λίστας αποτελεί προϊόν εξέλιξης της PSA (Citroen/Peugeot) και της Ford, και προσφερόταν σε εκδόσεις με ισχύ από 75 έως 130 ίππους. Επιπλέον, υπήρχε σε εκδοχές με 8βάλβιδο ή 16βάλβιδο καπάκι και εξοπλίζεται με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Πλέον, τοποθετείται σε ακόμα περισσότερα μοντέλα του Ομίλου Stellantis (Citroen, DS Automobiles, Opel και Peugeot) και αποδίδει 130 ίππους και 300 Nm.

Volkswagen 1.6 TDI

VW 1.6 TDI

O γερμανικός πετρελαιοκινητήρας του VW Group έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 2009 και παρά το γεγονός ότι βασιζόταν στον 2.0 TDI, o 1.6 είχε αρκετές αλλαγές για καλύτερη απόδοση και οικονομία καυσίμου. Ανάλογα με το μοντέλο στο οποίο τοποθετούνταν, σε όλα τα μικρά και μικρομεσαία μοντέλα του Ομίλου, η ισχύς του κυμαινόταν από τους 75 έως τους 120 ίππους.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ