Αυτοί είναι οι νέοι μετροπόντικες της Αθήνας -Οι προδιαγραφές των δίδυμων γιγάντων που θα σκάψουν την Αττική γη
Ενόψει της έναρξης των εργασιών κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, οι νέοι, μετροπόντικες, οι οποίοι και θα αναλάβουν το δύσκολο έργο της διάνοιξης των υπόγειων σηράγγων, βρίσκονται στο προσκήνιο της επικαιρότητας.
Σε μερικές εβδομάδες από σήμερα δύο νέοι μετροπόντικες της Αθήνας θα βρίσκονται στα έγκατα της Αττικής γης, όπου θα ξεκινήσουν το δύσκολο έργο της διάνοιξης της Γραμμής 4 του Μετρό.
Μια γραμμή που θα συνδέει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδί, περνώντας από περιοχές όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, το Κολωνάκι, τους Αμπελόκηπους και τα Ιλίσια.
BUY NOW
Στη νέα Γραμμή 4 του Μετρό θα κατασκευαστούν αρχικώς 15 νέοι σταθμοί και θα έχει μήκος 12,8 χιλιομέτρων, ενώ σε επόμενες φάσεις του έργου θα προστεθούν τέσσερα επιπλέον σκέλη, αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό των σταθμών στους 35 και το μήκος της γραμμής στα 38,2 χιλιόμετρα.
Μετά και την ολοκλήρωσή της, η Γραμμή 4 του Μετρό υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, μειώνοντας τα οχήματα που κυκλοφορούν στους αθηναϊκούς σε ημερήσια βάση δρόμους κατά 53.000.
Αφανείς ήρωες ενός έργου το οποίο πρόκειται να δώσει μια ανάσα ζωής στο λεκανοπέδιο της Αττικής είναι οι δύο μετροπόντικες που θα αναλάβουν τη διάνοιξη των απαραίτητων σηράγγων.
Μάλιστα ο ένας από τους δύο, εκείνος που θα ξεκινήσει πρώτος της εργασίας από τη Μεσογείων, βρίσκεται ήδη στη φάση της συναρμολόγησης και μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα αναλάβει δράση.
Ο μετροπόντικας βρίσκεται στο σημείο που θα κατασκευαστεί ο δεύτερος σταθμός της Κατεχάκη και θα «καταδυθεί» σε βάθος 36 μέτρων από την επιφάνεια της γης όπου και θα ξεκινήσει το έργο του.
Οι δύο νέοι μετροπόντικες είναι νέας τεχνολογίας, πλήρως αυτόνομοι, ασφαλέστεροι και ταχύτεροι σε σχέση με εκείνους που είχαν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν σε παρόμοια έργα.
Ανάμεσα στις προδιαγραφές τους ξεχωρίζει η δυνατότητα να «προβλέπουν» το έδαφος που πρόκειται να συναντήσουν στην υπόγεια διαδρομή τους. Παράγοντας ένα ωστικό κύμα, ο μετροπόντικας θα έχει τη δυνατότητα να διαμορφώνει εικόνα για το υπέδαφος που θα βρει στον δρόμο του.
Και οι δύο μετροπόντικες της Γραμμής 4 του Μετρό διαθέτουν διάμετρο 9,5 μέτρων με το συνολικό μήκος να φτάνει τα 100 μέτρα και το βάρος τους 1.500 τόνους.
Κατασκευασμένοι στη Γερμανία και ειδικότερα στο εργοστάσιο της Herrenknecht έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώνουν μια σήραγγα 30 μέτρων ημερησίως σε ιδανικές συνθήκες, ταχύτητα η οποία αναμένεται να μειωθεί στα 14 μέτρα/ημέρα εξαιτίας των ιδιαιτεροτήτων που παρουσιάζει το υπέδαφος της Αττικής.
Οι κάμερες, τοποθετημένες στην αναβαθμισμένη κεφαλή, θα επιτρέπουν τον απομακρυσμένο έλεγχο και δεν θα απαιτείται από τον χειριστή του να βρίσκεται εντός του μετροπόντικα.
Τέλος, οι νέοι μετροπόντικες θα κινούνται με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, γεγονός που τους καθιστά αποδοτικότερους στο έργο τους.
Ο πρώτος μετροπόντικας βρίσκεται ήδη στη φάση της συναρμολόγησης στην Κατεχάκη, ενώ ο δεύτερος αναμένεται στη χώρα μας τους προσεχείς μήνες, ξεκινώντας το ταξίδι του από το Άλσος Βεΐκου.
Διαβάστε επίσης: