Οι πρώτες εικόνες της ανανεωμένης Porsche Cayenne

Porsche Cayenne

Δύο μήνες πριν από την επίσημη πρεμιέρα του, το ανανεωμένο πολυτελές SUV επιδόσεων του Zuffenhausen ολοκλήρωσε τις δοκιμές εξέλιξής του από τον Αρκτικό κύκλο μέχρι την έρημο του Μαρόκου.

Η Porsche σκοπεύει να παρουσιάσει τη facelift εκδοχή της τρίτης γενιάς της Cayenne μέσα στον προσεχή Απρίλιο, παρόλα αυτά όμως δημοσίευσε φωτογραφίες με ήπιο μόνο καμουφλάζ από τις δοκιμές της. Για την εξέλιξή της κάλυψε σχεδόν 4 εκατομμύρια χιλιόμετρα σε τέσσερις ηπείρους.

Porsche Cayenne
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως βλέπουμε και στο παρακάτω Video, η ανανεωμένη Cayenne δοκιμάστηκε σε διαφορετικές επιφάνειες και καιρικές συνθήκες: από τις πολικές θερμοκρασίες στους πάγους του Αρκτικού κύκλου, στα σκληρά εκτός δρόμου τερέν της Νότιας Ισπανίας και τέλος στους αμμόλοφους του Μαρόκου. Επίσης, το γερμανικό SUV δοκιμάστηκε εκτενώς και στις ΗΠΑ - που είναι μια σημαντική αγορά για την Porsche.

Αν σκέφτεστε ότι αυτό αποτελεί ένα υπερβολικά εκτενές, δαπανηρό και φιλόδοξο πρόγραμμα εξέλιξης για ένα αυτοκίνητο που αποτελεί μόνο ένα facelift, και όχι τη νέα γενιά ενός μοντέλου (που μάλιστα έχει αποκαλυφθεί το σχετικά μακρινό πια 2017), τότε έχετε δίκιο. Η Porsche αποφάσισε να προχωρήσει σε αυτή που ονομάζει «μία από τις εκτενέστερες αναβαθμίσεις ενός προϊόντος στην ιστορία της» λόγω της σπουδαιότητας της Cayenne.

Η τρίτη γενιά της Cayenne εξακολουθεί να την κρατά στην κορυφή των πωλήσεων της γκάμας -με 95,6 χιλιάδες πωλήσεις το 2022- της εταιρείας του Zuffenhausen, παρά την ύπαρξη εδώ και κάποια χρόνια της πιο προσιτής (αλλά και μικρότερης) Macan. Και η Porsche παραδέχεται ότι η εξέλιξη της ανανεωμένης Cayenne παραπέμπει στο πρόγραμμα ενός καινούριας γενιάς αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι κεντρικές αλλαγές της ανανέωσης αυτής, για το μοντέλο του 2024 πλέον, αφορούν -με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες- στην αναβάθμιση του ηλεκτρονικού ελέγχου της ανάρτησης και στην τοποθέτηση HD-Matrix LED φωτιστικών σωμάτων διαφορετικής -πιο τετραγωνισμένης- σχεδίασης.

Το facelift περιλαμβάνει επίσης μικρές αισθητικές αλλαγές στους προφυλακτήρες, στο καπό, στους θόλους, αλλά και ανασχεδιασμένα πίσω φώτα. Κι ακόμη, επιπλέον χρωματισμούς του αμαξώματος, και νέα σχέδια των ζαντών.

Στο εσωτερικό πρέπει να περιμένουμε την κυρτή οθόνη 12,6'' για τα όργανα, και την -προερχόμενη από τις 911 και Taycan- κεντρική οθόνη 12,3'' στο κέντρο του ταμπλό για τα πολυμέσα και τη συνδεσιμότητα. Προαιρετικά θα διατίθεται και δεύτερη οθόνη 10,9'' στη δεξιά πλευρά του ταμπλό, για τον συνεπιβάτη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μηχανικά, η βασική έκδοση θα φορά τον 3.0 λίτρων V6 Turbo κινητήρα που -βελτιωμένος κατά 14 ίππους και 50 Nm- θα αποδίδει 349 hp και 502 Nm ροπής. Πιο πάνω, η έκδοση S θα αποκτήσει πλέον το V8 μοτέρ των 4.0 λίτρων με διπλό Turbo, που θα αγγίζει τους 468 ίππους και τα 600 Nm. Αυτό σημαίνει ότι θα κερδίζει 34 hp και 49 Nm από την τρέχουσα S των 2.9 λίτρων. Η έκδοση Turbo GT θα αφορά και πάλι μόνο στην Cayenne Coupe - με τη διαφορά ότι θα κερδίσει 20 ίππους, για να φτάσει του 651 hp, διατηρώντας παράλληλα τη ροπή στα 850 Nm.

Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις, στο μεταξύ, θα αποκτήσουν μεγαλύτερη μπαταρία -από 17,9 σε 25,9 kWh- και έτσι αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία, ενώ ο ενσωματωμένος φορτιστής των 11 kW θα εξασφαλίζει λίγο ταχύτερη φόρτιση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Cayenne E-Hybrid με τον τρίλιτρο V6 θα αποδίδει 463 hp και 650 Nm ροπής, που είναι βασικά 50 Nm λιγότερα σε σχέση με την τρέχουσα - ενώ αναμένεται ενισχυμένη και η κορυφαία έκδοση Turbo S E-Hybrid. Ωστόσο, θα ήταν ενδιαφέρον να βλέπαμε και στην Ελλάδα την υβριδική Cayenne που συνοδεύεται με τον δίλιτρο Turbo τετρακύλινδρο κινητήρα, και πρόκειται να διατίθεται στην Κίνα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ