Σε οικονομικό νομοσχέδιο κράτους μέλους της ΕΕ περιλαμβάνεται η επιβολή οικονομικής ποινής για εκπομπές CO2 αλλά και για το βάρος.
Οι καταναλωτές που σχεδιάζουν να αποκτήσουν κάποιο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο μέσα στην επόμενη διετία στη Γαλλία μάλλον θα απογοητευτούν καθώς σε νομοσχέδιο που κατατέθηκε περιλαμβάνεται η επιβολή οικονομικής ποινής για τις εκπομπές CO2 αλλά και ένα επιπλέον φόρος που θα υπολογίζεται από το βάρος του οχήματος.
Μάλιστα στο νομοσχέδιο επισημαίνεται ότι οι επιβαρύνσεις θα επιβληθούν από την 1η Ιανουαρίου 2026 αλλά για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα θα ξεκινήσουν να ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2025.
BUY NOW
Ο λόγος της επιβολής των νέων φόρων προσδιορίζεται στην αναζήτηση εσόδων από το Γαλλικό υπουργείο Οικονομικών με στόχο το κλείσιμο του προϋπολογισμού.
Ποια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα επηρεαστούν;
Μέχρι τώρα, μόνο τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που αγοράζονται στο εξωτερικό υπόκεινται σε κυρώσεις για τις εκπομπές CO2 αλλά και το βάρος τους κατά την εισαγωγή τους στη Γαλλία.
Ωστόσο τα ποσά μειώνονται κατά 10% αν η πρώτη άδεια κυκλοφορίας τους έχει εκδοθεί σε κάποιο άλλο κράτος μέλος πριν από 7 μήνες ενώ τα ποσά μηδενίζονται αν πρόκειται για πολύ παλαιά αυτοκίνητα.
Τώρα το νομοσχέδιο θέλει οι φόροι για εκπομπές CO2 αλλά και για το βάρος να ισχύσουν και στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί από την 1η Ιανουαρίου 2015 καθώς δεν τους επιβλήθηκε τότε η ποινή κατά την πρώτη εγγραφή τους. Μάλιστα στο νομοσχέδιο διευκρινίζεται ότι τον φόρο για τις εκπομπές CO2 αλλά και το βάρος θα καταβάλλεται κατά την μεταπώληση κάποιου τέτοιου οχήματος.
Συνεπώς ο αγοραστής θα επιβαρύνεται από τον αναδρομικό φόρο για τις εκπομπές CO2 αλλά και του βάρους του μεταχειρισμένου οχήματος που θέλει να αποκτήσει.
Πώς θα υπολογίζονταν οι οικολογικές ποινές και οι ποινές βάρους;
Από την 1η Ιανουαρίου 2026, όλα τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που υπόκεινται σε ταξινόμηση ενδέχεται να φορολογηθούν. Οι κλίμακες που χρησιμοποιούνται για τον προσδιορισμό του φόρου για τις εκπομπές CO2 αλλά και για το βάρος θα είναι αυτά που ισχύουν για ένα νέο αυτοκίνητο τη στιγμή της ταξινόμησης του αυτοκινήτου.
Έτσι το 2026, τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν περισσότερα από 105 γρ. CO2/χλμ. και έχουν βάρος άνω των 1.499 κιλών θα φορολογούνται. Στη συνέχεια θα εφαρμοστεί προοδευτική μείωση ανάλογα με την ηλικία του αυτοκινήτου. Το τελευταίο κυμαίνεται από 3% για αυτοκίνητο ηλικίας 1 έως 3 μηνών έως 94% για αυτοκίνητο που ταξινομήθηκε για πρώτη φορά πριν από δεκαπέντε χρόνια.
Για παράδειγμα, για την αγορά ενός Renault Clio IV 0.9 TCe 90 ίππων από τον Δεκέμβριο του 2018 στην έκδοση Limited, το ποσό της ποινής για τις εκπομπές CO2 θα ήταν 99 ευρώ ωστόσο δεν θα καταβληθεί φόρος για το βάρος.
Ωστόσο από την 1η Ιανουαρίου 2027 το φορολογικό συστημα εξελίσσεται και ο υπολογισμός της μείωσης θα περιλαμβάνει και τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Έτσι, η μείωση που θα ισχύει για το όχημα θα είναι μεγαλύτερη και το ποσό των φόρων χαμηλότερο πέρα από μια μέση χιλιομετρική απόσταση μεγαλύτερη από 20.000 χλμ./έτος. Αυτή η πρόσθετη μείωση θα κυμαίνεται μεταξύ 1,5 και 3,5%.
Έκπτωση με βάση την ηλικία του οχήματος
Ηλικία οχήματος (σε μήνες) | Μείωση (%) |
Από 1 έως 3 | 3 |
Από 4 έως 6 | 6 |
Από 7 έως 9 | 9 |
Από 10 έως 12 | 12 |
Από 13 έως 18 | 16 |
Από 19 έως 24 | 20 |
Από 25 έως 36 | 28 |
Από 37 έως 48 | 33 |
Από 49 έως 60 | 38 |
Από 61 έως 72 | 43 |
Από 73 έως 84 | 48 |
Από το 85 έως το 96 | 53 |
Από το 97 έως το 108 | 58 |
Από 109 έως 120 | 64 |
Από 121 έως 132 | 70 |
Από 133 έως 144 | 76 |
Από 145 έως 156 | 82 |
Από 157 έως 168 | 88 |
Από 169 έως 180 | 94 |
Πάνω από 181 | 100 |
Μείωση με βάση τη μέση ετήσια χιλιομετρική απόσταση του οχήματος
Μέση ετήσια διανυθείσα απόσταση (σε km) | Συντελεστής χρήσης (%) |
Έως 20.000 | 0 |
Από 20.001 έως 25.000 | 1 |
Από 25.001 έως 30.000 | 1.5 |
Από 30.001 έως 35.000 | 2 |
Από 35.001 έως 40.000 | 2.5 |
Από 40.001 έως 45.000 | 3 |
Από 45.001 | 3.5 |