Οικολογικό χαράτσι στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

used cars

Σε οικονομικό νομοσχέδιο κράτους μέλους της ΕΕ περιλαμβάνεται η επιβολή οικονομικής ποινής για εκπομπές CO2 αλλά και για το βάρος.

Οι καταναλωτές που σχεδιάζουν να αποκτήσουν κάποιο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο μέσα στην επόμενη διετία στη Γαλλία μάλλον θα απογοητευτούν καθώς σε νομοσχέδιο που κατατέθηκε περιλαμβάνεται η επιβολή οικονομικής ποινής για τις εκπομπές CO2 αλλά και ένα επιπλέον φόρος που θα υπολογίζεται από το βάρος του οχήματος.

Μάλιστα στο νομοσχέδιο επισημαίνεται ότι οι επιβαρύνσεις θα επιβληθούν από την 1η Ιανουαρίου 2026 αλλά για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα θα ξεκινήσουν να ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2025.

Ο λόγος της επιβολής των νέων φόρων προσδιορίζεται στην αναζήτηση εσόδων από το Γαλλικό υπουργείο Οικονομικών με στόχο το κλείσιμο του προϋπολογισμού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ποια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα επηρεαστούν;

Μέχρι τώρα, μόνο τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που αγοράζονται στο εξωτερικό υπόκεινται σε κυρώσεις για τις εκπομπές CO2 αλλά και το βάρος τους κατά την εισαγωγή τους στη Γαλλία.

Ωστόσο τα ποσά μειώνονται κατά 10% αν η πρώτη άδεια κυκλοφορίας τους έχει εκδοθεί σε κάποιο άλλο κράτος μέλος πριν από 7 μήνες ενώ τα ποσά μηδενίζονται αν πρόκειται για πολύ παλαιά αυτοκίνητα.

Τώρα το νομοσχέδιο θέλει οι φόροι για εκπομπές CO2 αλλά και για το βάρος να ισχύσουν και στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί από την 1η Ιανουαρίου 2015 καθώς δεν τους επιβλήθηκε τότε η ποινή κατά την πρώτη εγγραφή τους. Μάλιστα στο νομοσχέδιο διευκρινίζεται ότι τον φόρο για τις εκπομπές CO2 αλλά και το βάρος θα καταβάλλεται κατά την μεταπώληση κάποιου τέτοιου οχήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεπώς ο αγοραστής θα επιβαρύνεται από τον αναδρομικό φόρο για τις εκπομπές CO2 αλλά και του βάρους του μεταχειρισμένου οχήματος που θέλει να αποκτήσει.

Πώς θα υπολογίζονταν οι οικολογικές ποινές και οι ποινές βάρους;

Από την 1η Ιανουαρίου 2026, όλα τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που υπόκεινται σε ταξινόμηση ενδέχεται να φορολογηθούν. Οι κλίμακες που χρησιμοποιούνται για τον προσδιορισμό του φόρου για τις εκπομπές CO2 αλλά και για το βάρος θα είναι αυτά που ισχύουν για ένα νέο αυτοκίνητο τη στιγμή της ταξινόμησης του αυτοκινήτου.

Έτσι το 2026, τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν περισσότερα από 105 γρ. CO2/χλμ. και έχουν βάρος άνω των 1.499 κιλών θα φορολογούνται. Στη συνέχεια θα εφαρμοστεί προοδευτική μείωση ανάλογα με την ηλικία του αυτοκινήτου. Το τελευταίο κυμαίνεται από 3% για αυτοκίνητο ηλικίας 1 έως 3 μηνών έως 94% για αυτοκίνητο που ταξινομήθηκε για πρώτη φορά πριν από δεκαπέντε χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για παράδειγμα, για την αγορά ενός Renault Clio IV 0.9 TCe 90 ίππων από τον Δεκέμβριο του 2018 στην έκδοση Limited, το ποσό της ποινής για τις εκπομπές CO2 θα ήταν 99 ευρώ ωστόσο δεν θα καταβληθεί φόρος για το βάρος.

Ωστόσο από την 1η Ιανουαρίου 2027 το φορολογικό συστημα εξελίσσεται και ο υπολογισμός της μείωσης θα περιλαμβάνει και τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Έτσι, η μείωση που θα ισχύει για το όχημα θα είναι μεγαλύτερη και το ποσό των φόρων χαμηλότερο πέρα ​​από μια μέση χιλιομετρική απόσταση μεγαλύτερη από 20.000 χλμ./έτος. Αυτή η πρόσθετη μείωση θα κυμαίνεται μεταξύ 1,5 και 3,5%.

Έκπτωση με βάση την ηλικία του οχήματος

Ηλικία οχήματος
(σε μήνες)
Μείωση (%)
Από 1 έως 33
Από 4 έως 66
Από 7 έως 99
Από 10 έως 1212
Από 13 έως 1816
Από 19 έως 2420
Από 25 έως 3628
Από 37 έως 4833
Από 49 έως 6038
Από 61 έως 7243
Από 73 έως 8448
Από το 85 έως το 9653
Από το 97 έως το 10858
Από 109 έως 12064
Από 121 έως 13270
Από 133 έως 14476
Από 145 έως 15682
Από 157 έως 16888
Από 169 έως 18094
Πάνω από 181100

Μείωση με βάση τη μέση ετήσια χιλιομετρική απόσταση του οχήματος

Μέση ετήσια
διανυθείσα απόσταση (σε
km)
Συντελεστής
χρήσης (%)
Έως 20.0000
Από 20.001 έως 25.0001
Από 25.001 έως 30.0001.5
Από 30.001 έως 35.0002
Από 35.001 έως 40.0002.5
Από 40.001 έως 45.0003
Από 45.0013.5

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ