Όλα όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για το νέο Mazda MX-5 του 2025

Mazda Vision Study concept

H εταιρεία της Χιροσίμα ετοιμάζει την πέμπτη γενιά του εμβληματικού της roadster για το 2025. Διαβάστε όλες τις πληροφορίες που υπάρχουν μέχρι στιγμής για τον διάδοχό του.

Από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής του, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Σικάγο των ΗΠΑ το 1989, το Mazda MX-5 άρχιζε να χτίζει το μύθο του ως συμβόλου της οδηγικής απόλαυσης. Ήταν, και παραμένει, ένα πανέμορφο σπορ διθέσιο, ελαφρύ, με κίνηση τους πίσω τροχούς, σχεδόν άρτια κατανομή βάρους 50:50, ακριβέστατο τιμόνι, εξαιρετική ποιότητα και αρκετά ελκυστική τιμή - που εκείνη την εποχή ξεκινούσε από τα 14.000 δολάρια.

Mazda Vision Study Concept
Mazda Vision Study Concept
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέρασαν τριανταπέντε χρόνια έκτοτε, και δεδομένου ότι η τρέχουσα τέταρτη γενιά του MX-5 βρίσκεται στην αγορά από το 2015, η Mazda βρίσκεται στον «πυρετό» της εξέλιξης του διαδόχου του - που αναμένεται να τον αντικρίσουμε για πρώτη φορά σε περίπου δύο χρόνια από σήμερα.

Κατ' αρχήν, αυτό που γνωρίζουμε με βεβαιότητα είναι ότι η νέα του γενιά θα είναι εν λευκώ σχεδιασμένη, ολοκληρωτικά διαφορετική από τη σημερινή. Θα αντλεί την έμπνευσή της από το πρωτότυπο Mazda Vision Study, με δυναμικό ρύγχος, πολύ ιδιαίτερη γρίλια, στρογγυλά φώτα στην ουρά και μυώδεις θόλους. Οι πόρτες «γλάρου», ωστόσο, δύσκολα θα περάσουν και στο ΜΧ-5.

Πολλοί πιστεύουν ότι δεν αποκλείεται στο εμπρός μέρος να επιστρέψουν τα θρυλικά αναδιπλούμενα και αναδυόμενα φώτα, βεβαίως σε μια σύγχρονη και αεροδυναμικά βιώσιμη εκδοχή - φώτα που ήταν τόσο δημοφιλή και χαρακτηριστικά της δεκαετίας του 1980.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πάντως, από άποψη σχεδιαστικής φιλοσοφίας και σιλουέτας δεν αναμένεται να παρεκκλίνει πολύ από τα σημερινά δεδομένα. Γιατί να το κάνει άλλωστε; Είναι μια συνταγή που κερδίζει, προσφέροντας ένα από τα πιο προσιτά, ευχάριστα και συναρπαστικά στην οδήγηση σπορ αυτοκίνητα του κόσμου.

Ανεπίσημα ψηφιακά σχέδια για την ενδεχόμενη εμφάνιση του νέου Mazda MX-5
Ανεπίσημα ψηφιακά σχέδια για την ενδεχόμενη εμφάνιση του νέου Mazda MX-5

Οι πληροφορίες, επίσης, αναφέρουν ότι το νέο MX-5 θα έχει και ολοκαίνουρια μηχανικά μέρη, βελτιωμένη ανάρτηση, φυσικά περισσότερες ψηφιακές τεχνολογίες στο εσωτερικό του και νέες εκδόσεις εξοπλισμού και ρυθμίσεων - σε σχέση με τις σημερινές Sport, Club και Grand Touring.

Για τα μηχανικά μέρη, συγκεκριμένα, η Mazda αναμένεται να προχωρήσει ως έναν βαθμό -άγνωστο προς το παρόν- στην εξηλεκτρισμό του MX-5, με την προσθήκη υβριδικού συστήματος προκειμένου το αυτοκίνητο να πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro7.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν είναι γνωστό ποιον θερμικό κινητήρα θα περιλαμβάνει το υβριδικό σύστημα αυτό. Σήμερα το ιαπωνικό roadster διατίθεται με τους τετρακύλινδρους SkyActiv 1.5 και 2.0 λίτρων, απόδοσης 132 και 184 ίππων αντίστοιχα. Ο δεύτερος σημειώνει το σπριντ 0-100 km/h σε 5,7'', αλλά ακούγεται πως η πέμπτη γενιά του Miata θα είναι ισχυρότερη και πιο εκρηκτική.

Η Mazda αναμένεται να κατασκευάζει το νέο ΜΧ-5 στην ίδια γραμμή παραγωγής με το σημερινό, στο εργοστάσιό της στη Χιροσίμα. Και το πιο λογικό είναι ότι θα κρατήσει τις τιμές του συμπαγούς της Roadster περίπου στο ίδιο εύρος με την τρέχουσα γενιά - η οποία ξεκινά στη χώρα μας από τα 28.765 ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ