Όλες οι λεπτομέρειες του νέου 7θέσιου Dacia Bigster

Dacia Bigster

Η Dacia βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης του μεγάλου της SUV Bigster, που θα προστεθεί στην γκάμα της ως μοντέλο του 2025. Διαβάστε όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για αυτό.

Η ρουμανική εταιρεία του ομίλου Renault παρουσίασε το πρώτο πρωτότυπο του Bigster τον Ιανουάριο του 2021. Στο μετασχηματισμό του στο τελικό αυτοκίνητο παραγωγής, που θα διατίθεται ως μοντέλο του 2025, θα έχει μήκος 4,70 μέτρων και τρεις σειρές καθισμάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό θα το καθιστά πολύ μεγαλύτερο από τον μικρό του αδερφό, το νέο Duster. Το best-seller SUV της Dacia θα παραμείνει στη νέα, τρίτη του γενιά στο εύρος μήκους των 4,40 μέτρων, και το περιμένουμε να κάνει την επίσημη πρεμιέρα του μέσα στο 2023 για να διατίθεται ως μοντέλο '24.

Πίσω στο Bigster, το μεγαλύτερο SUV της εταιρείας αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στο 2024. Στην ουσία θα είναι το πολυαναμενόμενο επταθέσιο Duster που ποτέ δεν ήρθε, ούτε στη γενιά του 2010 ούτε στην τρέχουσα που βρίσκεται στην αγορά από το 2018, διότι η πλατφόρμα του Renault Clio 2 στην οποία βασιζόταν δεν ήταν δυνατόν να επεκταθεί σε τέτοιο εύρος.

Ανεπίσημο ψηφιακό σχέδιο της πιθανής εμφάνισης του νέου Dacia Duster
Ανεπίσημο ψηφιακό σχέδιο της πιθανής εμφάνισης του νέου Dacia Duster

Ωστόσο, αυτό θα αλλάξει με το Bigster. Διότι θα βασίζεται στην καινούρια πλατφόρμα CMF-B του ομίλου Renault, που προσφέρει πολύ μεγαλύτερο εύρος για αμαξώματα μεγαλύτερων μεγεθών. Κατά συνέπεια, τα Dacia Duster / Bigster θα είναι κατ' αντιστοιχία σαν τα Renault Austral/ Renault Espace, που είναι στην ουσία ίδια αυτοκίνητα σε πενταθέσια και επταθέσια εκδοχή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δηλαδή, θα αλλάζει μόνο το μήκος και το μεταξόνιο, και φυσικά το μέγεθος των πίσω θυρών και προβόλων που θα είναι μεγαλύτεροι στην περίπτωση του Bigster. Εξάλλου, οι πίσω πόρτες πρέπει να είναι αρκετά μεγαλύτερες για να παρέχουν πρόσβαση και στην πίσω τρίτη σειρά καθισμάτων.

Η τρίτη σειρά καθισμάτων, επίσης, σημαίνει ότι στο Bigster τα τελευταία παράθυρα στην τρίτη κολόνα θα έχουν μικρότερη κλίση σε σχέση με το νέο Duster για να παρέχουν καλύτερη ορατότητα, και οι μεγαλύτεροι πίσω πρόβολοι θα εξασφαλίσουν τη διεύρυνση του χώρου αποσκευών για να είναι ικανοποιητικός ακόμα και με την τρίτη σειρά καθισμάτων σε όρθια θέση.

Θυμίζουμε ότι η Dacia ήδη διαθέτει ένα επταθέσιο μοντέλο, το Jogger, αλλά το μήκος του δεν ξεπερνά τα 4,55 μέτρα. Το Bigster θα φτάνει τα 4,70 μ., που σημαίνει ότι θα είναι ένα μεγάλο οικογενειακό SUV αντίστοιχο του Skoda Kodiaq.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σχετικά με το σχεδιασμό του, το Bigster αναμένεται να είναι πανομοιότυπο -με ελάχιστες τροποποιήσεις- με το πρωτότυπό του που παρουσιάστηκε το 2021. Μία από αυτές θα είναι οι κανονικές χειρολαβές των πίσω θυρών, για λόγους κόστους, αλλά και η κατασκευή μερών όπως οι θόλοι των τροχών και οι πόρτες από βιώσιμα, ανακυκλωμένα υλικά. Τα πλαστικά προστατευτικά από γρατζουνιές κ.λπ. που διαθέτει το Duster 2 θα συνεχιστούν και εδώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μηχανικά, το Bigster θα διαθέτει -μεταξύ άλλων- την υβριδική μονάδα με κινητήρα 1.6 λίτρου και συνολική ισχύ 145 ίππων που είδαμε στο Jogger, με τεχνολογία από τα Renault Clio 5 και Capture 2. Μαζί με τη μονάδα αυτή, αναμένεται να διατίθεται και με τον 1.3 Turbo βενζίνης με 130 hp, ίσως με τον 1.0 Turbo υγραερίου (LPG) των 100 ίππων ή τον 1.2 Turbo 200 hp της Renault.

Μετά την επίσημη αποκάλυψη του Bigster μέσα στο 2024, η παραγωγή του θα ξεκινήσει στο ρουμανικό εργοστάσιο του Mioveni, και η τιμή της βασικής του έκδοσης αναμένεται να βρίσκεται κάτω από τις 30.000 ευρώ με το βασικό τρικύλινδρο μοτέρ 1.2 των 130 hp με ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ