Η Rolls-Royce προγραμματίζει τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της το 2030, κι έτσι κάθε νέο μοντέλο που θα παρουσιάζει εφεξής θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό.
Μετά τη Spectre που παρουσίασε πρόσφατα, την πρώτη ηλεκτρική Rolls-Royce της ιστορίας, η βρετανική εταιρεία θα λανσάρει τις ανανεωμένες εκδόσεις των Ghost, Cullinan και Phantom. Αυτές θα διατηρήσουν τον V12 κινητήρα τους, αλλά θα είναι οι τελευταίες RR της ιστορίας που θα διαθέτουν μοτέρ εσωτερικης καύσης.
«Μέχρι το τέλος του 2030 δεν θα υπάρχει πια κανένα V12. Οι ανανεωμένες [Series 2] εκδόσεις των αυτοκινήτων θα είναι V12, ενώ οι ολοκαίνουριες Rolls-Royce θα είναι πάντα ηλεκτρικές» επιβεβαίωσε στο αγγλικό Autocar ο διοικητής της εταιρείας, Torsten Muller-Otvos.
BUY NOW
Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι μεταξύ των αμιγώς θερμικών V12 του σήμερα μέχρι τα αμιγώς ηλεκτρικά του μέλλοντος, η RR δεν θα κάνει το ενδιάμεσο βήμα των υβριδικών αυτοκινήτων. Προς το παρόν η εταιρεία δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα το χρονοδιάγραμμα των καινούριων αυτοκινήτων της, ούτε έχει αναφέρει ποια θα είναι αυτά.
Η Rolls-Royce σημείωσε ρεκόρ ετήσιων πωλήσεων το 2022 με λίγο περισσότερες από 6.000 πωλήσεις, ενώ για πρώτη φορά στην ιστορία η μέση τιμή των αυτοκινήτων που διέθεσε ξεπέρασε τις 50.000 ευρώ, χάρη στο μεγαλύτερο ποσοστό εξατομικευμένων εκδόσεων που παραγγέλθηκαν από τους εύπορους πελάτες της. Ήδη, πριν καν αρχίσει να διατίθεται, η ηλεκτρική Spectre «σπάει τα ταμεία» της εταιρείας.
Όμως, ο Muller-Otvos υποστηρίζει ότι η RR δεν κυνηγά τις πωλήσεις, αλλά αρκείται στην κάλυψη της -υψηλής- ζήτησης. «Ποτέ δεν πιέζουμε την παραγωγή, καθορίζεται μόνο από τη ζήτηση. Αυτό δεν σημαίνει, όμως, ότι είμαστε απρόσβλητοι από τις οικονομικές κρίσεις. Δεν είναι τα χρήματα [για τους αγοραστές], είναι η διάθεση. Αν έχεις μια εταιρεία που δεν είναι σε καλή κατάσταση, θα έχεις τη διάθεση να αγοράσεις;», τόνισε.
«Βλέπουμε τον συσσωρευμένο πλούτο της περιόδου του Covid τώρα να ξοδεύεται. Οι άνθρωποι ζουν στο τώρα, όχι για τα επόμενα 15-20 χρόνια. Η ψυχολογία του τρόπου ζωής άλλαξε, και το έχουμε παρατηρήσει πολύ καλά αυτό. Όχι μόνο με τα χρήματα, αλλά και με το πώς ζουν, οι άνθρωποι θέλουν να αδράξουν την ημέρα», συμπλήρωσε ο Muller-Otvos.
Η RR δεν θέτει σκοπό να αγγίξει πενταψήφιο αριθμό πωλήσεων, όμως σκοπεύει να επενδύσει στην επέκταση του τμήματος εξατομίκευσης των αυτοκινήτων της, στο εργοστάσιο του Goodwood. Η εξατομίκευση των υπερ-πολυτελών και ακριβότερων αυτοκινήτων του πλανήτη είναι μία από τις μεγαλύτερες και διευρυνόμενες τάσεις των τελευταίων ετών - από τη Rolls-Royce και τη Bentley μέχρι τη Bugatti και τη Ferrari.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το στατιστικό που ανέφερε ο Muller-Otvos για τους αγοραστές των Rolls-Royce την τελευταία 15ετία: η μέση ηλικία τους μειώθηκε από τα 56 στα 42 χρόνια (!), ενώ οι γυναίκες πελάτες της εταιρείας αυξήθηκαν από 1% σε 17% σήμερα. Κι ακόμη, το 80 τοις εκατό των αγοραστών πλέον οδηγούν τη Rolls-Royce τους, ενώ στις αρχές του αιώνα μας το 80 τοις εκατό διέθετε σοφέρ.
Αυτά τα δεδομένα άλλαξαν και τις προτεραιότητες στο σχεδιασμό και την εξέλιξη των καινούριων RR. «Κρατήσαμε τη φίρμα μας αλλά την προσαρμόσαμε στη νέα γενιά των επιφανών πελατών μας. Αν δεν τους είχαμε προσφέρει coupe αμαξώματα, πιο ζεστή καμπίνα, convertibles και τις [ειδικές εκδόσεις] Black Badge, αν δεν είχαμε αναγεννήσει την εταιρεία μας, θα είχαμε βγει χαμένοι», κατέληξε ο Muller-Otvos. Πλέον, η σύγχρονη Rolls-Royce δεν έχει και πολλά κοινά σε σχέση με δύο δεκαετίες νωρίτερα, που συνεργαζόταν με τη Bentley.